עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

על האפס


הפועל אשקלון שוב הפסידה וכבר רושמת משחק חמישי ברציפות ללא כיבוש שער * האם העונה הזו תסתיים כעונה חלומית או כעוד עונה סתמית במהלכה תדשדש הקבוצה במרכז הטבלה?

הרצף השלילי של קבוצת הפועל אשקלון נמשך גם במחזור האחרון עם עוד הפסד לקבוצת בית"ר ת"א רמלה – זהו ההפסד השלישי ברציפות של חניכיו של שלומי דורה שממשיכים לזלוג מטה במורד הטבלה. נראה כי רק חולשתן של הקבוצות האחרות הממוקמות בחלק העליון של טבלת הליגה הלאומית מונעת מחלום העלייה להתנדף כלא היה. הקבוצה אכן עוברת רכבת הרים של ממש העונה – פתיחה מגומגמת, התייצבות וסדרת תוצאות טובות עם רצף משחקים מרשים ביותר ללא הפסד ואז מה שנראה כרגע כצניחה חופשית אל עבר בור ללא תחתית. הנתון המדאיג ביותר שראשי הקבוצה אמורים לתת עליו את הדעת הוא החולשה הבלתי נתפסת של ההתקפה – חמישה משחקים רצופים ללא כיבוש אמורים בהחלט לגרום למאמן ולהנהלה לנסות ולהבין מה הפסיק לעבוד.

גל צרויה שפתח את העונה בצורה נהדרת מתקשה להתאושש מהפציעה שלו וגם יתר השחקנים בחלק ההתקפי רחוקים מלהרשים. נקודת האור היא שוב החולשה הכללית של הליגה שלמרות רצף ההפסדים המכעיס של הפועל אשקלון, עדיין לא בורחת לה. כרגע מוליכה את הטבלה הפועל כפר סבא על 35 נקודות כאשר במקום השני ניצבת נצרת עילית עם נקודה פחות. אשקלון, עם 28 הנקודות שצברה עדיין יכולה להמשיך ולחלום על עליית ליגה בסיום העונה אולם כפי שזה נראה לאחרונה, התרחיש הזה הולך ונהיה דמיוני משבוע לשבוע.

ייתכן והשחקנים הערים לקרבות הפוליטיים המתנהלים מעל לראשיהם פיתחו שאננות מסוימת כשהפנימו שגם הישארות בליגה לא תהיה אסון כה גדול והרי גם האוהד הפסימי ביותר לא מאמין שאשקלון תיאבק על הירידה.

זו יכולה להיות עונה חלומית שתסתיים בעלייה אם השחקנים יתעשתו ויחזרו לכושר הטוב שהפגינו עד לפני מספר מחזורים וזו יכולה להיות עוד עונה סתמית בה הקבוצה תדשדש לה במרכז הטבלה ללא כל שאיפות.

והיה גם כדורגל: אשקלון יצאה למשחק החוץ מול בית"ר ת"א כאשר שתי הקבוצות במאזן נקודות שווה אולם בהבדל משמעותי – המומנטום החיובי בו נמצאים השחקנים המארחים הורגש בהחלט. החבורה של זיו אריה הייתה טובה יותר ונהנתה משער של אילון אלמוג במבצע אישי נפלא בדקה ה-65, כאשר תשע דקות בלבד אחריו שי גולן סגר עניין מהנקודה הלבנה וביסס את קבוצתו בצמרת הליגה. שחקני אשקלון הציגו יכולת ירודה ולא ממש סיכנו את ניצחון הקבוצה הביתית.

במחזור הקרוב אשקלון תארח באצטדיון "סלה" את הפועל ראשל"צ ותקווה לחזור למסלול הניצחונות או לכל הפחות לקטוע את שרשרת ההפסדים.  

ככה אי אפשר להמשיך/יוסי נחום

זהו לצערי רגע שפל נוסף בהפועל אשקלון – הפסד שלישי רצוף ו-450 דקות דהיינו חמישה משחקים ללא כיבוש אפילו של שער אחד. נכון, בית"ר רמלה קבוצה טובה מאומנת ומשחקים בה אפרוחי הדור הבא של מכבי ת"א וצוות ניהולי של הצהובים אבל אותנו זה לא צריך לעניין. הפועל אשקלון חשובה לנו ומדאיגה אותי מאוד. צריך לעשות מעשה ולעצור את הסחף הזה שהתחיל כבעיה פוליטית ניהולית והפך למשבר ספורטיבי על כר הדשא. ראש העיר תומר גלאם צריך לקבל השבוע החלטות גם אם הן קשות. ככה אי אפשר להמשיך. בשבוע שעבר כתבתי על ולצערנו זה הפך לעובדה הכתובת הייתה על הקיר ולמרות ניסיונות הטיוח זוהי עובדה – הפועל אשקלון במשבר ומתדרדרת לכיוון מטה במורד הטבלה.

המחצית הראשונה הייתה שקולה – גל צרויה עמד מול שוער רמלה שהדף ומנע שער בטוח (23) במחצית השנייה אשקלון נעלמה ורמלה הייתה עדיפה וכבשה פעמיים ללא מענה בדקה ה-65 ניצל אילון אלמוג בדקה ה-65 חור באגף ימין וירה טיל פנימה 0:1.

בדקה ה-77 הכשלה של לוטם ז'ינו זיכתה את רמלה בכדור עונשין מ-11 מטר שי גולן הרשית וקבע 0:2. אגב,  בשורות רמלה שיחק בן וטורי כבלם נצר למשפחות וטורי / ז'אנו.

הפועל אשקלון נראית כקבוצה מפורקת הנמצאת במשבר עמוק. הפתרון המיידי הוא קודם כל להרגיע את המערכת הניהולית. ראש העיר תומר גלאם חייב לקיים שיחה עם השחקנים והצוות הניהולי ולומר את דברו, אין לו לאן לברוח מזה. שתי אפשרויות לפניו – הראשונה להעניק גיבוי לצוות הקיים עד סוף העונה ולהסיר את חוסר הוודאות שאופף את הקבוצה.

האפשרות השנייה היא לחתוך בבשר החי ולהחליף את ההנהלה עם כל הקשיים שקיימים בכך, כל פעולה אחרת תגרום להמשך ההתדרדרות. לאחר שהדבר הנ"ל ייעשה צריך לחזק את הקבוצה עם שני שחקני מרכז שדה טובים.הראשון קשר 50/50 והשני שחקן מנוסה פליימקר שיודע להחזיק כדור ולנווט את הקישור. ללא נקיטת  אחת מהפעולות שציינתי ברור שהקבוצה לא תרד ליגה, אבל היא תדשדש במרכז הטבלה התחתון וזה יהיה פספוס ענק בייחוד לאור העובדה שהשנה הליגה הלאומית נחלשה מאוד ברמתה בגלל בעיות כלכליות של רבים מהמועדונים. כרגע אין קבוצות פייבוריטיות לעליה למעט קבוצת הפועל כפר סבא שעושה את הדרך "השקטה" והבטוחה לליגת על.

תקנו אותי באם אני טועה יוסי נחום