עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

על אמירה אומללה ועל חמלה

בשבוע שעבר הבאנו כאן את סיפורה של עובדת הביטוח הלאומי באשקלון שחויבה לשלם עשרות אלפי שקלים למאבטחת אותה כינתה "אתיופית מסריחה" * תושב האזור שקיבל שירות מסור מהעובדת הנתבעת פנה אלינו וביקש להציג את הצדדים היפים באישיותה  

"כמו רבים וטובים, בוודאי, גם אני מגנה ומוקיע את הכינוי המבזה והמשפיל (""אתיופית מסריחה") שהטיחה העובדת החרוצה והמסורה העושה עבודת קודש בסניף המוסד לביטוח לאומי באשקלון הנכבד. אלו מילים אומללות, אשר דבר אינו מצדיק אותן, גם לא לחץ ומתח, אשר הם מנת חלקה של העובדת מדי יום בעבודה תובענית, אשר אותה, היא מבצעת למופת. דווקא בעיצומה של מתקפת ה"עליהום",

אשר הכתבה שלכם בשבוע שעבר ליבתה את האש שהציתה, אני מבקש לציין צד זכות באישיותה ובהתנהגותה. העובדת מלווה אותי כנכה (נפגעתי באירוע טרור בעת מילוי תפקידי במסגרת כוחות הביטחון והפכתי לנכה בעל 100% נכות) מזה שנים רבות. אין די מלים לתאר את תמיכתה בי, את החיזוק ואת החיבוק, את המאמץ הבלתי נלאה שלה ואת הרצון הטוב והבלתי נדלה שהיא משקיעה כדי לא לאפשר לי לשקוע, להיאחז בחיים ולדבוק בהם, למצות מהם את המיטב, חרף הקשיים העצומים שלי".

עוד הוסיף הקורא שפנה אלינו: "חורה לי כי אמירה אומללה אחת, שאותה אני שב ומגנה בכל לשון של גינוי, נופחה בעיתונכם לכתבה בת שלושה עמודים, כאשר הכותרת "הפה המלוכלך" עושה לה עוול בכך שהיא זורה מלח על הפצע הפתוח של כישלונה המהדהד. העובדת כשלה בלשונה. אסור היה לה להגיד מה שאמרה. עם זאת ראוי להסב תשומת לב לכך שמדובר במעידה חד פעמית ולהתחשב בהתנצלותה הכנה ובצער העמוק שהביעה על אמירתה זו. אין לי ספק, כי על משכבה בלילות היא מתייסרת על המלים שלא היו צריכות להיאמר, מילים שהיה אסור שייאמרו. מי שמכיר אותה, כמוני, יודע שמדובר באישה נפלאה, מלאה בחמלה. מגיע גם לה להימדד גם ובעיקר בימים קשים אלה בכלל ולאחר הכתבה על אודות אמירתה לחמלה".

הקורא שפנה אלינו הדגיש כי מעולם לא פגש את העובדת פנים מול פנים וכי ההיכרות שלו אתה מתבטאת בשיחות טלפוניות ובשליחת מכתבים: "לפני כעשרים שנה ניסה מחבל שפל ליטול את נשמתי. נפגעתי קשה מאוד והפכתי מאז לנכה ב-100%. רק בזכות ההכוונה והעזרה הברוכה של העובדת שבתי ליהנות מהחיים. המגמה שלי היא לראות הפן אחר באישיות הכובשת שלה. אגב, אין לה מושג שכתבתי דבר מה בשבחה, לאור הנושא המביש שבגינו נשפטה. אני מעריך מאוד את החלטה הברוכה שלכם שלא לפרסם את שמה ברבים".