עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עליתי על השביל למטרה

"המטרה הייתה מנהיגות חדשה לחוף אשקלון, אחת כזו שמקשיבה ויודעת להרגיש את התושבים, להגיע אליהם, לחוש אותם, מנהיגות שמחוברת לתושב ומאפשרת ומעודדת חיבור בין הקהילות בסינרגיה מושלמת"

"הבעיה היא שריבוי המתמודדים יגרום לפיצול גדול של קולות מצביעים שרוצים וחפצים בשינוי, והסכנה היא, שבמקום להדיח ולהחליף את ראש הרשות הכושל, התוצאה תהיה הנצחת המשך כהונתו"

"עליתי על השביל למטרה"

קצת יותר מחודשיים לפני יום הבוחר והמירוץ לראשות מועצת חוף אשקלון ממשיך להיות לוהט ולספק כותרות: שר האוצר משה כחלון הגיע לכנס של המועמד דודו סעדה והצהיר: "אתם לא בוחרים כאן רק ראש מועצה, אתם בוחרים מנהיג שייצג את האזור שנים רבות" * בתוך כך ציון יצחק הסיר את מועמדותו והביע תמיכה בסעדה: "מוותר על האגו"

כחודשיים לפני הבחירות לראות מועצת חוף אשקלון, הגיעו כ-500 פעילים ותומכים למפגן תמיכה מרשים במיוחד  של שר האוצר משה כחלון ואנשי מפלגת כולנו במועמד לראשות המועצה דודי סעדה. בכנס שנערך בבית העם במושב מבקיעים, הרעיף שר האוצר שבחים על סעדה. "הערב הזה אתם לא באים לתמוך רק בראש מועצה, אתם בונים פה מנהיג שייצג את  האזור הרבה שנים קדימה. הבעיה במדינת ישראל זו מנהיגות. אזורים שיש בהם מנהיגות טובה משגשגים ופורחים, חוף אשקלון צריכה אותך דודי, ירושלים צריכה אותך".

מאות הפעילים והתומכים קיבלו את השר כחלון באהבה , כמו גם את שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שאף הוא הרעיף שבחים על סעדה. אחת מנקודות המפתח במצע של המועמד לראשות המועצה  סעדה, מדברות על פיתוח אזורי תעשיה, ונדמה כי הקשר החם שלו עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, בהחלט יכולים לסייע בהגשמת הנושא. יחד עם השרים הגיעה גם חברת הכנסת מרב בן ארי.

סעדה אמר לנוכחים: "יצאתי לדרך. עליתי על השביל למטרה. המטרה הייתה מנהיגות חדשה לחוף אשקלון, אחת כזו שמקשיבה ויודעת להרגיש את התושבים, להגיע אליהם, לחוש אותם, מנהיגות שמחוברת לתושב ומאפשרת ומעודדת חיבור בין הקהילות, בסינרגיה מושלמת תוך שמירת האני העצמי של כל קהילה ויישוב. מהרגע שיצרתי לעצמי מסלול הבנוי על אותן נקודות ציון, התעלמתי מרעשי הרקע ומהסחות הדעת, ונצמדתי לאמת שלי. נצמדתי לשביל, זו דרכי".

 

לאחר שהלהיב את הקהל וקרא לכל התושבים להצטרף אליו, התייחס סעדה גם לקריאתו לפני כחודש וחצי לערוך סקר ובו מי שינצח בין כלל המועמדים יתמודד מול  יאיר פרג'ון בקרב על ראשות המועצה. "אני קורא לכל המועמדים, בואו נעשה חיבורים מתוך עוצמה, בואו נבחן מי המועמד החזק ונתאחד כולם סביבו, בואו נקבע מנגנון מוסכם, מי שבראש- כולם מתאחדים סביבו. בואו נהיה מאוחדים. בואו נצעיד את חוף אשקלון לעתיד חדש! תושבות ותושבי חוף אשקלון אנא הצטרפו אליי, הצטרפו אלינו, הצטרפו להמונים שכבר הצטרפו, רק מכיוון שהם מאמינים בערכים, מאמינים בדרך. מאמינים בניצחון של כולנו".

"אסור לנו להמר על עתידנו"

ציון יצחק (57), תושב מבקיעים, נבחר ב-2008 למליאת המועצה האזורית חוף אשקלון וב-7 השנים האחרונות הוא שימש כסגן ראש המועצה. במסגרת תפקידו הוא היה ממונה על הוועדה לתכנון ובניה, על אגף איכות הסביבה, על מחלקת התחבורה והמתנ"ס. בנוסף כיהן ציון כדירקטור בחברה הכלכלית של המועצה וכיו"ר ועדת מכרזים.

בעבר שימש בין היתר כיו"ר האגודה במושבו מבקיעים, הוביל את מעבר תושבי פאת שדה למושב מבקיעים טרם ההתנתקות, שימש כחבר מליאת מועצת חוף עזה וכיו"ר אגודת מתיישבי פאת שדה ושירת כ-10 בצבא קבע בחיל האוויר.

לאחר שיצחק הכריז על מועמדותו הצטרפו אליו מועמדים אחרים. אלא שכאמור, בשבוע שעבר הוא החליט לפרוש מהמירוץ וקרא לכל תומכיו להצביע עבור סעדה. בהודעה שהעביר מטה הבחירות שלו נאמר בין היתר: "במדינה דמוקרטית העתיד נקבע ע"י נבחרי הציבור ולכן אני מתייחס במלוא הרצינות לבחירות. עתיד תושבי מועצת חוף אשקלון מצוי תמיד בראש מעייני ולכן הסכמתי, בעבר, לכהן בתפקידים ציבוריים ומתוך אותה תחושת אחריות ושליחות ציבורית, החלטתי גם להתמודד בבחירות הקרובות לראשות המועצה. כיום, כחודשיים וחצי לפני מועד הבחירות, יש 6 מתמודדים (כולל אותי) לראשות המועצה. ריבוי מתמודדים מצביע על חולשה וכישלון של ראש רשות מכהן, וכלל זה נכון גם למועצה האזורית חוף אשקלון.

הבעיה היא שריבוי המתמודדים יגרום לפיצול גדול של קולות מצביעים שרוצים וחפצים בשינוי, והסכנה היא, שבמקום להדיח ולהחליף את ראש הרשות הכושל, התוצאה תהיה הנצחת המשך כהונתו. כאחד שעבד לצדו של פרג'ון, ברור לי מעבר לכל ספק, שהמשך כהונתו לא יעשה טוב למועצה ולתושביה, וזאת עוד בלשון המעטה, לכן החלטתי לפני כמה חודשים להתמודד לראשות המועצה.

זכותו של כל אזרח במדינה להתמודד בבחירות וכל המתמודדים שהציגו את מועמדותם לבחירות במועצה, טובים וראויים להחליף את פרג'ון. יחד עם זאת בשל ריבוי המתמודדים, הבחירות למועצה עשויות להיות מוכרעות על חודם של קולות בודדים, ואסור לנו להמר על עתידנו".

יצחק מסביר כך את הצעד בו החליט לנקוט: "לאחר לבטים רבים, והתייעצות עם בני משפחתי וחברים, קבלתי את ההחלטה שלא להתמודד, ולתמוך במועמדותו של דודי סעדה לראשות המועצה. אני מעדיף לוותר על האגו, להיות שלם עם מצפוני, ולא לגרום, בשל התמודדותי, להמשך שלטונו הכושל של פרג'ון. אני קורא לכל שאר המתמודדים – איתמר רביבו, יריב קלרמן ורונן ליבנה, לגלות אחריות ובגרות, להבין שעתיד המועצה ותושביה חשוב יותר משאיפות אישיות, ולהתאחד כולם סביב דודי סעדה, שהוא המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות. אני יודע שזה לא פשוט וקל, כי הרי כל אחד מכם ראוי לכהן כראש המועצה, אך אם אתם, כמוני, באמת ובתמים מאמינים שחובה להחליף את פרג'ון, אין כל דרך אחרת. אני מבקש להודות מקרב לב לפעילים שהתלכדו סביבי, למשפחות הרבות שאירחו אותי בביתן, לחברי ולבני משפחתי. אני מתנצל אם אכזבתי מי מכם, אך טובת תושבי וילדי המועצה, חשובים הרבה יותר מטובתי האישית".