עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עיר הפשע – מה קורה באשקלון?

אילוסטרציה לדקירה

השבוע התרחשו באשקלון לא מעט אירועים אלימים שחלקם אף הסתיימו בהקזת דם ובאשפוזים בבית החולים. בנוסף לדיווחים אודות אירועי השבוע, שוחחנו עם האזרחים ושמענו את תחושותיהם לגבי האלימות שמרימה את ראשה בעיר 

 

יום ראשון, עובד שווארמה 'ראש העיר' הוכה ונדקר על ידי אספן בקבוקים מקומי עקב סירבו של הראשון לתת לשני לאסוף בקבוקים ריקים. בקבוק פלסטיק בודד מזכה את מי שמסר אותו למחזור ב25 אגורות, אך אם אוספים כמות לא קטנה מהם אפשר להרוויח כמה שקלים. ממחזר אחד כזה הוא דניס רבייב, תושב אשקלון בן 33. רבייב מואשם כי פצע עובד של שווארמה "ראש העיר" ברחוב צה"ל, על רקע איסוף הבקבוקים. האיש, שמתגורר די קרוב לשווארמה המוכרת, הגיע לעת ערב לבית העסק באופניים עם עגלה וביקש לאסוף את הבקבוקים הריקים שהושלכו לפחים. באותם רגעים עסק אחד העובדים בסגירת בית העסק. הוא מסר לו כי כרגע אין אפשרות לאסוף את הבקבוקים וכי עדיף שיגיע ביום אחר.                               הדבר לא מצא חן בעיני רבייב והוא החל לקלל את העובד. השניים החלו להתקרב זה לזה ובתוך רגעים החל מאבק אלים ביניהם תוך שהעובד תופס את רבייב בבגדיו ואף חונק אותו. רבייב, כך על פי כתב האישום, שבר בקבוק ואיים עם שברי הבקבוק על העובד: "חכה 5 דקות אני חוזר אני אראה לך". על פי כתב האישום, רבייב הלך לביתו, הצטייד באלה ובסכין והמתין לעובד בסמטה סמוכה.

 

משסיים העובד לסגור את בית העסק והחל לצעוד לביתו, השניים נפגשו בסמטה. רבייב אחז באלה והחל להכות את העובד. במהלך המאבק בין השניים הצליח העובד למשוך את האלה אליו אלא שבשלב הזה שלף רבייב את הסכין שהביא, דקר באמצעותה את העובד בגבו ונמלט מהמקום. העובד פונה לקבלת טיפול רפואי 'בברזילי' שם תפרו לו את החתך בגב והוא יצא מכלל סכנה. המשטרה הוזעקה למקום ובתוך כמה דקות עצרה את רבייב. מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שהוא מסתבך עם החוק. לחובתו קיימים 4 אישומים והרשעות בגין החזקת סמים, פריצה לבניין, גניבה, היזק לרכוש, גניבה מרכב והחזקת כלי פריצה. בחקירתו סיפר רבייב כי אין זו הפעם הראשונה שהוא מבקש מאותו העובד לאסוף בקבוקים מהמקום ואין זו פעם הראשונה שהעובד מסרב לכך, ובתור מי שמתפרנס מאיסוף בקבוקים הוא לא מוכן לקבל את הסירוב הזה, "מדובר בסתם עובד ולי יש אישור מבעל הבית לאסוף בקבוקים", אמר בחקירתו במשטרה. לאחר החקירה הוחלט להשאירו במעצר ובית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים. משפטו של האיש מתנהל כאמור בימים אלה בבית המשפט והוא מואשם בארבעה סעיפים: איומים, פציעה כשהעבריין מזויין, תקיפת סתם והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין.

 

 

יום שני, השעה 3:30 לפנות בוקר ברחוב בלפור בשכונת ברנע. הגשם יורד ללא הפסקה והתושבים מסתגרים בבתיהם. זוהי שעתם של הפורצים שמנצלים את רעש הממטרים, את הראות הלקויה ואת הקור. בלשי משטרת אשקלון בניגוד לזאת מכירים את הלילות הגשומים ודווקא באותן שעות מבצעים פעילות סמויה ברחובותיה של שכונת ברנע. במהלך הפעילות הבחינו הבלשים בחשוד, תושב אשקלון בן 33, כשהוא פורץ לרכב בחניון אחד הבניינים וביקשו לבצע את מעצרו. אלא שהפורץ המופתע התנגד למעצר באלימות. לדברי המשטרה האלימות כלפי אנשי החוק סיכנה אותם באופן ממשי, עד כדי שאחד הבלשים נאלץ לבצע ירי אזהרה באוויר. כוחות נוספים הוזעקו אף הם למקום וסייעו בהשלמת המעצר שבמהלכו נחבל החשוד ממעשיו. ברשותו נתפס רכוש החשוד כגנוב, לרבות כסף רב. החשוד נעצר ובהמשך הובא לחקירה, לאחר טיפול רפואי, ולאחר מכן הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, שם בהסכמת הצדדים הוארך מעצרו ביום אחד ולבקשת הסנגורית שלו, הוא אף הובא בפני רופא שיבחן את החבלות שעל גופו.

 

"אנו נמשיך לפעול בנחישות אל מול כל אותם חשודים הפוגעים בביטחון הציבור וברכושו, והמנסים לפגוע בשלמות גופם של אנשי החוק", נמסר מהמשטרה.

 

 

 

יום שלישי – בשעות הערב התקבל דיווח במוקד המשטרה ובמוקד מד"א במרחב לכיש על צעיר בן 24 במצב קשה לאחר שנדקר ברחוב עמיעוז שבשכונת שמשון באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי. פראמדיק מד"א איתן לסרי, סיפר: "הגבר שכב על המדרכה עם פציעות בגופו, וכשהוא בהכרה מלאה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן חמצן, ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו קשה". המשטרה סגרה את הזירה והחלה בחקירת נסיבות המקרה. בשלב זה הרקע לאירוע לא ידוע.

 

בעקבות ההסלמה ברמת האלימות בעיר, יצאנו לרחוב האשקלוני לשוחח עם כמה תושבים אודות המצב:

אילנה, תושבת שכונת ברנע אמרה לנו: "נבהלתי מאוד מקול הירי, זה לא משהו נפוץ כאן בשכונה. אני שמעתי על מספר פריצות שהיו פה אבל אף פעם לא הייתי עדה לאלימות שכזו באזור". אורי, תושב נוסף של השכונה אומר כי: "למרות אירוע הפריצה וההתנגדות האלימה למעצר, שכונת ברנע היא עדיין בין השכונות הבטוחות ביותר למחיה. אני בטוח שהשכונה הזו מוגנת היטב, הן מבחינת מצלמות אבטחה והן מבחינת הפטרולים המשטרתיים כאן. אני ראוה כאן הרבה ניידות בשכונה, ולאו דווקא בגלל כמות הפשע הגבוהה אלא בשביל להרתיע את הפושעים." עוברי אורח רבים ואוכלי קבע בשוואמה 'ראש העיר' באשקלון הופתעו לרעה מסיפור הדקירה שבמסגרתה נפצע עובד המקום: "לא יאומן. זה המקום הכי פופולארי בעיר. זה אף פעם לא היה מוקד עלייה לרגל לעבריינים" מספר אבי.  משיחותנו עם המקומיים, לא קיבלנו רושם כי הם מרגישים סכנה ואיום תמידי על חייהם בכל פעם שהם יוצאים מהבית, אך העלייה השבוע ברמת האלימות מדאיגה לא מעט מהם. חלקם אף קוראים למשטרה להגביר את הפטרולים בעיר כדי להעניק יותר בטחון לתושבים ובעיקר כדי להרתיע את אלו שבכוונתם לבצע פורענות כלשהי.