עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עיריית אשקלון נגד ילדי הפועל אשקלון

 

מאבקי הכח של עיריית אשקלון על השליטה של הפועל אשקלון, הביאו את עיריית אשקלון לסגור את השערים של איצטדיון הכדורגל לילדים והנערים באו לחוגים ולאימונים בטענות שווא. ילדי אשקלון הפכו לכלי

ביום שלישי השבוע, עשרות ילדים ונערים שהגיעו לחוגי הכדורגל של הפועל אשקלון, נתקלו בשערים סגורים. עשרות ילדים שבאו לשמוח ולהיות חלק מפעילות ספורטיבית חברתית, נאלצו להיות כלי במלחמה של עיריית אשקלון כנגד הבעלים של הפועל אשקלון.

הורים רבים זעמו על העובדה כי ילדיהם מסורבים להיכנס למגרש האימונים. והעבירו את זעמם לרשתות החברתיות . ההורים והנהת המועדון מקווים כי רשות העיר וראש העיר לא ישתמשו בילדי העיר כבני ערובה.

מאז מינויו של תומר גלאם לראש העיר בפועל, הפכה הפועל אשקלון לשק חבטות פוליטי. מלחמתה של העיריה במנהלי העמותה הקודמים, הביאו את הקבוצה לימים קשים מקצועית, אשקלון החליפה מאמנים והמשיכה לצנוח בדירוג. גם ימים קשים כלכלית עברו על הקבוצה, אשר מקור מימונה העיקרי, תמיכת העירייה הופסק.

מציאות זו של מלחמות על נכס עירוני לא הותירו ברירה, והפועל אשקלון עברה לידיו של מפרק אשר בשנת 2019 עוד ניסה לנהל את הקבוצה, עד שלבסוף בשנת 2020  פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי זכויות הניהול בקבוצה הנמצאת בפירוק, יועברו לאנשי העסקים יאיר דניאל ושניר נפתלי.

מציאות זו, שבה יש להפועל אשקלון בעלים חיצוניים ללא שייכות לחצר, לא מתאימה בעיר פרובינציאלית שבה השלטון רוצה להיות קשור ושולט בכל. הנהגת העיר מבקשת היום שוב, למרות הבטחות ותקציבי תמיכות מאושרים, להעביר את הקבוצה לניהול אנשי שלומה. והכל ככל הנראה לרווח פוליטי ומינוי מקורבים במשכורות עתק.

התנהלות העירייה מזה שנה ויותר, לא בוחנת כלל את טובת העיר, לא את טובת הנערים והילדים שרואים בקבוצה בית ועתיד, אלא רואה לה למטרה רק את הרווח הפוליטי הצר ומלחמתה בבעלים שלו סרים למרותם.

הנהלת הפועל אשקלון הבהירה לעירית אשקלון כי רואה היא זכות וחובה מוסרית לקדם את הנוער והילדים של הפועל אשקלון, גם אם זה במחיר חוסר השקעה בקבוצת הבוגרים. עיריית אשקלון אשר חפצה בשליטה על מנגנון העמותה הבהירה כי לא תעביר את כספים המגיעים לקבוצת הפועל מתקציב העירייה, והכל במטרה לגרום לבעלים הנוכחיים להעביר את העמותה לאחרים.

"במשך תקופה ארוכה אנחנו זוכים ליחס משפיל במנהל האיצטדיון, שפה נמוכה, סגירת אימונים לפני הזמן, ועוד. השיא היה כאשר סגרו את השערים בפני הילדים והנוער, כאשר הטענה כי אין ביטוח בתוקף, טענה שקרית שאין לה כל בסיס, יתרה מזאת, הם לא רצו לקבל העתק, אלא העתק מחברת הביטוח שישלח לעירייה, כלומר בקשו לסגור את המגרש למספר ימים, בכדי לפגוע בהתנהלות עמותה, גם אם זה על חשבון ילדי אשקלון.

הטענה לא מבוססת, יש לנו ביטוח מתחילת העונה, זה דבר בסיסי. בלי זה לא היינו יכולים להתנהל בכלל, והעירייה מודעת לזה. אם לא היה לנו ביטוח לא היו נותנים לנו בעירייה לפעול עוד מתחילת העונה, למה רק עכשיו.

העירייה הצליחה לפרק את הקבוצה הבוגרת, אני מבהיר, אני לא שם שקל בקבוצה הבוגרת, גם היא בדרכה לליגה ב', זה התוצאה של התנהלותו של תומר גלאם, אני את כל ההון שיש ברשותי ישים רק במחלקת הנוער, אני לא אתן להם להרוס את מחלקת הנוער, הם פגעו בילדים שחזרו עצובים.

הנפקתי לעירייה באופן ישיא את הביטוח תוך כמה שעות. זה רק מוכיח כי ישנו ביטוח והעירייה הייתה מודעת אליו. אני מקווה שלא ימצאו תירוץ נוסף בכדי לפגוע בילדים ובנוער.

התנהלות העירייה הייתה מתוכננת, אף אחד לא פנה אלי לפני בבקשה לקבל העתק, לא הבהירו כי לכאורה אין  ביטוח. אני מנהל העמותה, אף אחד אפילו לא פנה אלי בבקשה להציג את הפוליסה, אבל עיריית אשקלון לא מתנהלת בניקיון כפיים, אלא הכל מתוכנן ולא חשוב מי נפגע.

אם הייתי יודע, הייתי מודיע גם לילדים ולנוער לא להגיע, אבל עיריית אשקלון המתינה לשעות החוגים בכדי לגרום לנזק ישיר של הילדים אני מבין שאני המטרה, אבל למה לפגוע בילדי העיר ובקבוצות הילדים של העיר, לאל הגעת.

מה הקווים של הנהלת העיר שנמצאים בשיכרון חושים מטורף, הם לא כשירים להנהיג עיר. ראש העיר פוגע בילדי העיר שלו כי מרקו סויסה נתן לו הוראה"?

 

 

 

 

הבחירות לראשות העיר בעוד פחות השנתיים ימים, בעוד פחות משנה לא יהיה ניתן לקיים כל פעולה שיש בה מן השוחד בחירות, כולל מינויים. ככל הנראה עיריית אשקלון החליטה לבנות את המגזר הנוסף בכדי לקדם את בחירתו של תומר ע"י בחירת חברי עמותה חדשים שיהיו אנשי שלומם של הנהלת העיר. עיריית אשקלון רוצה לייאש את הבעלים, על הדרך את האוהדים ואת מחלקות הנוער והילדים. בתקווה כי הבעלות תחזור שוב להנהגה מקורבת. את השחיתות שתומר נלחם כנגדה בעידן שמעוני, ככל הנראה מאמצת העירייה בראשותו כיום.

עיריית אשקלון לא סופרת את האוהדים, את הקומץ שנשאר מלא תקווה ואמונה בקבוצה, התנהלות העירייה בתקופתו של תומר הביאה את האוהדים לשפל חדש, עד ייאוש. כאשר הם רואים איך עיריית אשקלון רומסת כל סמל, לא נותר להם לחפש בית חדש וסמל חדש, כזה שיהיה חף מקומבינות ושיקולים זרים. או שאולי זו דרך אחרת לגרום לבעלי בפועל אשקלון לייאוש? עיריית אשקלון לא בוחלת בסיפורי בדים על הקצאות לקבוצה החדשה, רק בכדי ליצור פיצול ושליטה על הכדורגל העירוני.