עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עוצרים את ההידרדרות 

 

 

עיריית אשקלון תבצע עבודות בעלות של 10 מיליון שקלים להקמת מוצא ניקוז חדש ברצועת החוף הצפונית כחלק מפרויקט ההגנה על המצוק הקורס * ראש העיר, תומר גלאם: "יש לנו רצועת חוף מדהימה וארוכה וחשוב לי לשמור עליה, למעננו ולמען הדורות הבאים"  

 

בימים הקרובים תחל עיריית אשקלון, באמצעות מינהל הנדסה, בביצוע הקמת מוצא ניקוז חדש בחוף בר כוכבא, כחלק מפרויקט ההגנה על המצוק הקורס ברצועת החוף הצפונית בעיר. 

במסגרת העבודות, שיימשכו כשישה חודשים, ייבנה מחדש מוצא הניקוז שקרס במקום בעקבות התדרדרות המצוק החולי בעלות של כ-10 מיליון שקלים, מהם כ-3.4 מיליון שקלים שיועברו ממשרד הפנים. כמו כן, תיסגר לתנועת הולכי רגל רצועת החוף שבין 'הרלינגטון' צפונה. התושבים יוכלו לעקוף את העבודות באמצעות חניית המלון. 

כידוע, במקביל, מתבצעות בימים אלו עבודות להטלת חול הגדולות בהיקפן שבוצעו בישראל וזאת במטרה לעבות את רצועת החוף הצפונית באופן משמעותי בכ-55-100 ס"מ על מנת להרחיק את גלי הים מהמצוק ובכך למנוע את המשך קריסת המצוק. 

ראש העיר, תומר גלאם: "הקמת מוצא הניקוז החדש יחד עם העבודות על הטלת החול אמורות לתת מענה להתדרדרות המתמשכת של המצוק הצפוני באשקלון המהווה סכנת חיים של ממש. אני שמח שבמשרד הפנים נענו לבקשתנו והעבירו את התקציב הנדרש לטובת העבודות. הדרך עוד ארוכה עד למציאת הפתרון שימנע לחלוטין את קריסת המצוק אבל אנחנו בדרך הנכונה, אם זה מבחינת הגנה ימית והגנה יבשתית. יש לנו רצועת חוף מדהימה וארוכה וחשוב לי לשמור עליה, למעננו ולמען הדורות הבאים". 

יצוין כי בחודש שעבר הציגה העירייה את פרויקט הטלת החול הגדול מסוגו בישראל שמטרתו היא עיבוי והרחבת רצועת החוף על מנת להרחיק את גלי הים מהמצוק ובכך למנוע את המשך קריסתו. הפרויקט הוצג יחד עם החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון את פרויקט ההגנה הימית המתוכנן להתבצע באשקלון במטרה להגן על המצוק המתדרדר ברצועת החוף הצפונית של העיר. 

ראש העיר, תומר גלאם, התייחס לנושא ואמר: "20 שנה מדברים ומתריעים על המצוק החופי באשקלון. היום אנחנו עושים. התחלנו עם הגיאוטיובים בתוך המים והיום אנחנו מתקדמים לפרויקט נוסף שנועד גם הוא למנוע את קריסתו של המצוק. אני שמח שבמדינה הפנימו את הסכנות הטמונות בכך ויזמו את ההגנה הנוספת שאנחנו מתחילים בביצועה בימים אלו. אני רוצה לפנות מכאן לתושבי אשקלון. חשוב לי להדגיש שטרם היציאה לפרויקט וידאנו שהוא יהווה כמה שפחות מטרד לתושבים שגרים בסמיכות, בנינו מסלול נסיעה למשאיות בצורה המיטבית ביותר והנחיתי שהוא יתבצע בשעות הלילה, המשרד להגנת הסביבה ואיגוד הערים, שאני עומד בראשו, נתנו דעתם על המשאבים הטבעיים באזור ואנחנו עם אצבע על הדופק בנושא. במידה והפרויקט יוכתר כהצלחה, אין לי ספק שזו תהיה בשורה של ממש בסוגיית המצוק של אשקלון".