עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סקר אור ירוק: תושבי הדרום מסתכנים יותר

חציית צומת באור אדום ברמזור היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות ביותר שבמקרים רבים תוביל לתאונה ולפציעות. כמעט כל מי שנמצא על הכביש רואה נהגים מסתכנים את עצמם ואת יתר הנהגים והולכי הרגל בכביש וחוצים צומת באור אדום, בעיקר בהיעדר מצלמות רמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים. כולנו רואים נהגים שמסכנים כך את חיינו ומתברר שהתופעה אף רחבה משניתן לשער.

 

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" באזור הדרום עולה כי:

 

 

 

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות שמתרחשות בכביש. נהג שנכנס לצומת באור ירוק ומשוכנע שהדרך פנויה עבורו לא מעלה על דעתו שרכב עלול להגיע מהצד ולמעשה איננו מוכן לכך. מעבר לכך, תאונות מסוג חזית-צד הן תאונות קטלניות וקשות כי הפגיעה היא בצידו של הרכב כזו שעלולה לסכן את חיי הנהג והנוסעים. הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור ברורות ומשולטות בצמתים האדומים מרובי התאונות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת עם מצלמה וייענש, לא ימהר לסכן את החיים שלו ושל שאר משתמשי הדרך".

 

להלן הנתונים ביתר חלקי הארץ:

הכי הרבה נשאלים מהמרכז ראו השנה רכב עובר באור אדום, נשאלים רבים ראו את זה קורה ארבע פעמים ויותר:

הסיבות? רוב גדול של הנשאלים מכלל האזורים מאמינים כי מי שעובר באור אדום עושה במודע מתוך אמונה שיספיק לחצות ולא מחוסר תשומת לב

 

 

תושבי הדרום מסתכנים יותר – קרוב לשליש הנשאלים עברו השנה באור אדום:

הרוב חושבים שהפתרון הוא מצלמה בצומת:

 

 

16% מכלל עבירות התנועה שנרשמו לאחר תאונות דרכים חמורות בשנת 2019 אירעו בשל אי ציות לרמזור או תמרור, הסיבה המרכזית השנייה לעבירות בתאונות חמורות, לאחר אי מתן זכות קדימה (הסיבה המרכזית).

הסקר בוצע בחודש ינואר 2020 בסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.