עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סמיון גרפמן האשקלוני עומד בראשות מפגת בטח – ביטחון חברתי, מאמין שיעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות

גרפמן העומד בראשות מפלגת בטח – ביטחון חברתי, הציב לעצמו אתגר חדש – להיבחר לכנסת ולדרוש את תיק משרד הפנים.

סמיון גרפמן, בן 44, נולד באוקראינה, עלה לישראל ב- 1990, גדל באשקלון ואמו היא תושבת העיר. גרפמן התגייס לצה"ל ב-1994 ושימש כמשק תובלה. בשנת 1998 עבר לניו יורק שם עסק בתחום הטקסטיל והציוד הרפואי. גרפמן הואשם בהונאת מס וביטוח וישב בכלא פדרלי בשנים 2009 עד 2010, לאחר מכן עבר למוסקבה. בשנת 2015 שב לישראל כתושב חוזר. גרפמן מתגורר בבת ים. הוא גרוש ולו שלושה ילדים מאשתו איתה חי באמריקה.

גרפמן מגדיר עצמו כפעיל צדק חברתי והוא כיום אחד האנשים המשפיעים ביותר בישראל עם עמוד פייסבוק עם מעל ל-200 אלף עוקבים. גרפמן משתתף במספר מאבקים חברתיים, חלקם הוא מוביל באופן עצמאי, וחלקם הוביל במסגרת פרויקט "החזית" של תוכנית הצינור. בינואר השנה הקים את מפלגת בט"ח – ביטחון חברתי שהוא עומד בראשה, המתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת העשרים ואחת. למפלגה הצטרפה במקום שני אתי שוורצברג, יו"ר אגודת החרשים בישראל ופעילים חברתיים נוספים נמצאים ברשימת המפלגה לכנסת.

את מי מייצגת מפלגת ביטחון חברתי?

"המפלגה מייצגת את האזרחים המשתייכים למעמד הביניים הנושאים בעיקר הנטל בישראל – שכירים ועצמאים, משפחות צעירות, סטודנטים והצעירים בישראל. במפלגת ביטחון חברתי אנו מעוניינים לראות שינוי מהותי שיוביל להורדת יוקר המחיה בישראל שפוגע בכלל הציבור בישראל וגורם לתחושת תסכול בקרב רוב האזרחים בישראל".

כיצד אתם מתכוונים לחולל את השינוי הזה?

"השינוי הזה יקרה בזכות התעקשות שלנו לדרוש את תיק משרד הפנים. המשרד הזה אחראי לחלק גדול מאוד מהבירוקרטיה בישראל ואחראי לכך שבלתי ניתן בישראל לחיות בצורה חופשית, ניתן להתייחס כאן לנושאים שונים כמו נישואין אזרחיים, חופש הפרט, ובעיקר צמצום של הבירוקרטיה שמשרד הפנים אחראי לחלק גדול ממנה, כולל שימור מצב שבו יש מאות רשויות מקומיות, חוסר שקיפות ושחיתות רב מערכתית שהיא בעיה מרכזית של מדינת ישראל".

אילו יוזמות נוספות יש לכם לציבור המוחלש בישראל?

"מדינת ישראל לא נותנת לצעירים, לקשישים ולנכים לחיות בישראל בכבוד. אנו מעוניינים לדרוש העלאה מיידית של קצבאות הנכות, קצבאות הזקנה ושכר החיילים. הסיבה לכך פשוטה, האוכלוסיות המוחלשות האלה בישראל חייבות לקבל את מה שמגיע להן בשביל לחיות בכבוד, הכספים שיועברו לאוכלוסיות האלה יחזרו למשק כמעט באופן מיידי. סיוע לקשישים יוסיף מקומות עבודה למטפלים, הגדלה של שכר החיילים בחובה ייתן לצעירים התורמים למדינה נקודת התחלה טובה יותר לקראת החיים האזרחיים ובמקרה של נכים, בלתי ניתן להעלות על הדעת שמדינת ישראל ממשיכה לתת לנכים לחיות מקצבה זעומה ללא יכולת לטפל בעצמם".

למה אתה חושב שתצליח לעבור את אחוז החסימה ולהגיע לכנסת?

"אני חושב שיש בישראל אלפי מאוכזבים מפוליטיקאים ישנים שעד היום הבטיחו להם הרבה ועשו מעט מאוד. הקמפיין של המפלגה התחיל באיחור בשל קשיים בירוקרטיים, החשיפה שלנו ברשתות החברתיות ובתקשורת גבוהה מאוד וקיבלנו בסקרים 1% מהקולות עוד לפני שהתחלנו בקמפיין. אני מאמין במפלגה שלנו ומאמין שנעבור את אחוז החסימה. מדינת ישראל צריכה אנשים כמוני וכמו הפעילים האחרים ברשימה שלי על מנת לחולל שינוי מהותי במדינת ישראל. כל הבעיות בכל משרדי הממשלה חוזרות על עצמן, קידמנו חוקים ותיקנו עוולות לפני שנכנסנו לכנסת ואני מאמין שברגע שניכנס לכנסת, אנו נבוא לשם בשביל לעבוד ולסייע למדינה ולאזרחים שלה להזיז את התחת בשביל כולנו".