עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"סליחה, רק אל תרביץ לי יותר"

כתב אישום מזעזע הוגש השבוע לבית משפט השלום באשקלון בו מתואר כיצד תושב אשקלון נגח בפניה של בת זוגו ושבר את אפה, בהמשך הטיח את ראשה בקיר ואילץ אותה לרדת על ברכיה ולבקש ממנו סליחה * בחודש נובמבר האחרון הנאשם איים להרוג את המתלוננת  

ענבר כהן – חג'ג

תושב אשקלון שבר את אפה של בת זוגו במהלך ויכוח ואיים עליה כי לא תעז לספר על כך:

כתב אישום לא חריג במיוחד בנוף הקודר של נשים מוכות הוגש השבוע  לבית משפט השלום באשקלון בו מתואר עוד מעשה של אלימות כלפי אישה מצד בן זוגה. לשניים תינוקת משותפת בת חצי שנה. האירוע מצטרף למספר מקרים עליהם דיווחנו לאחרונה ב"סטאר" בהם גברים נוהגים באלימות ותוקפים את נשותיהם.

רק לאחרונה התקיימה מחאת הזדהות ותמיכה במאבק הנשים באלימות ברחבת בית 'יד לבנים' באשקלון בהשתתפות נשים רבות, תושבות העיר ונציגות ארגוני הנשים. למחאה הצטרפו גם ראש העיר, תומר גלאם, מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו"ד תמר יוספי. בעיצומה של המחאה תיארה בהתרגשות אחת מתושבות העיר את סיפורה הטראגי של חברתה, תושבת העיר נתניה, שהייתה פעילה חברתית למען נשים נפגעות אלימות ולבסוף, נרצחה על ידי בן זוגה. כמו כן, יצרו משתתפות המחאה מעגל רחב והקריאו את שמות 24 הנרצחות בשנת 2018 ולסיום, עמדו דקת דומייה לזכרן. אלא שנראה כי המסר לא הופנם דיו ומקרי האלימות בתוך המשפחה רחוקים מלהיעלם.

"מהר לשטוף, מהר לשטוף! אוי ואבוי אם מישהו יידע, אני אתנקם בך כל החיים. בהמה, זונה אני מזהיר אותך. אוי ואבוי אם יהיה רע אני אזיין את אמא שלך, הזהרתי אותך, זונה!"

מכתב האישום עולה כי ביום שישי האחרון בשעות הבוקר תקף הנאשם את המתלוננת שלא כדין וללא הסכמתה: בכך שנגח באפה באמצעות ראשו. מיד החל דם לרדת מאפה והנאשם החל לצעוק עליה: "את הוצאת אותי מדעתי! כבר אין לי סבלנות. חרא, את מפחידה אותי עם הגירושין? אין בעיה, אנחנו נתגרש, אני אקח את הבית, כלבה. הבאת אותי למצב של שיגעון"

הנאשם המשיך לתקוף את האשה כשהוא מטיח את ראשה בקיר ומנער אותה.

כאות התגוננות הוציאה בת זוגו את הטלפון הנייד (כלי שבמקרים מסוימים יכול להוות עדות מצמררת למציאות מסוג זה) והחלה לצלם את הסיטואציה, כשהנאשם הבחין בכך הוא דרש מהמתלוננת לעמוד על הברכיים ולבקש ממנו סליחה. מכתב האישום עולה כי האשה ירדה על ברכיה כשהיא ממררת בבכי  והתחננה "סליחה, סליחה רק אל תרביץ לי יותר".

מיד ובהמשך בהיות המתלוננת על הרצפה כשהיא בוכה והדם זב מאפה, איים עליה הנאשם

שלא תספר לאיש על התקיפה: "אוי לך, אם מישהו יידע, אני אמצא אותך, אני אשבור לך את האף, אני אקח לך את הילדה, אני אוכיח שאת משוגעת".

על פי כתב האישום, בשלב הזה הנאשם אחז בשערות ראשה של האשה, גרר אותה לכיוון חדר האמבטיה תוך שהוא מצווה עליה לשטוף את הפנים והמשיך לאיים עליה באומרו לה: "מהר לשטוף, מהר לשטוף! אוי ואבוי אם מישהו יידע, אני אתנקם בך כל החיים. בהמה, זונה אני מזהיר אותך. אוי ואבוי אם יהיה רע אני אזיין את אמא שלך, הזהרתי אותך, זונה!".

בהיות המתלוננת על הרצפה כשהיא בוכה והדם זב מאפה, איים עליה הנאשם שלא תספר לאיש על התקיפה: "אוי לך, אם מישהו יידע, אני אמצא אותך, אני אשבור לך את האף, אני אקח לך את הילדה, אני אוכיח שאת משוגעת"

הנאשם גרר את האשה לחדר השינה וזרק אותה על המיטה.

מיד לאחר מכן הוא שבר את מפזר החום בכך שעקר אותו מהקיר והחל לשבור אותו בידיים.

עוד עולה מכתב האישום כי לפני כחודשיים, בחודש נובמבר אשתקד, הנאשם איים על בת זוגו כי יהרוג אותה.

כתב האישום מייחס לו עבירות של תקיפת בן זוג הגורמת חבלה של ממש, איומים והיזק לרכוש במזיד. משפטו צפוי להתנהל במהלך החודשים הקרובים.

טור אישי

יכל להיגמר יותר גרוע / ענבר כהן – חג'ג

לא צריך להיות חכם גדול על מנת להבין באיזה סרט רע נמצאת אותה מתלוננת שאזרה אומץ והתלוננה בתחנת המשטרה כשהיא מודעת לעובדה שחייה עלולים להסתיים בכל רגע נתון.

המתלוננת כשהיא חבולה עם סדק באף אספה את כוחותיה האחרונים והתלוננה – וכאן אנו נחשפים לעוד סיפור מזעזע של גבר המרגיש כי בת זוגו היא לא פחות מאשר רכושו.

לא צריך להרבות במילים על מנת להבין שלו בתם התינוקת הייתה קצת יותר גדולה, היא הייתה כבר מזעיקה עזרה או מגינה בגופה על אמה שנמצאת לא פחות ולא יותר בסכנת חיים אך התינוקת הייתה רק עדה פאסיבית למתרחש. במציאות של ימינו כולנו לימודי ניסיון לדעת ולהבין שמקרה שכזה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע.

רק בשנת 2018 נרצחו לא פחות מ – 25 נשים בידי קרובי משפחה, בן זוג או הגרוש שלהן.

נתון מזעזע שמצטרף לרשימת הנשים שנרצחו בעשור האחרון, נשים שקולן לא יישמע, שלא תוכלנה לטפל יותר בילדיהן הקטנים שלא תראנה נכדים, חתונות, גיוס לצבא של ילדיהן ושלא יהיו חלק מהחיים. רק בגלל שהאיש אתו החליטו לחלוק זוגיות הפך עם השנים למפלצת.

אז כתב אישום יש ולאחריו העונש וביצועו אך פניי מופנות לעבר אותה אישה עם תינוקת שצריכה לחיות כעת בצל איומים על חייה, צריכה לחשוב פעמיים אם לצאת מהבית צריכה להיאבק עם עצמה כדי להשתכנע שגם לה מגיעים חיים טובים יותר ובעיקר צריכה שקט ושלווה.

כאישה אני מזועזעת בכל פעם מחדש מהקלות הבלתי נסבלת של גבר שחושב את בת זוגו לרכושו, לא פחות ולא יותר כאילו קנה שידה באיקאה ועל כך המרמור.

200 אלף נשים מוכות יש היום בישראל, הנה לכם עוד דוגמא לאישה שנכנסת בימים אלו לטבלת האיומים ולנשים מאחורי המספרים. האם כבר הפנמנו שמדובר בטרור חברתי או שטרם? כל כך הרבה פעמים שמעתי בתקשורת על מקרים בהם בעל רצח את אשתו רק בגלל שרצתה להתגרש, שהכתובת הייתה על הקיר ושהשכנים שמעו וסגרו חלון  ושהילדים פחדו לדבר ולא נעים מה יגידו…ועוד כהנה וכהנה סיבות שרק הגורל ידע להטמין אותם בזמן ובמקום ולא במקרה.

עליזה שפק ז"ל שהייתה בת 50 כשנרצחה באוקטובר 2018 על ידי בעלה שנמלט ואותר כעבור שעות בעמק חפר בסך הכל רצתה לצאת לפרק חדש בחיים – פרק נטול אלימות נטול איומים וקנאה. לא רצתה כסף, לא בית, לא אוצרות חבויים, רק לצאת לדרך חדשה. היא הייתה המאושרת באדם כשהם נפרדו ולכאורה היה לה את השקט שלה. היא עבדה וישנה אצל הילדים, טיפחה את עצמה, טיילה ונהנתה מהחיים עד שזה נגמר בסכין מטבח. (שחזור מצמרר לכך הופיע חודשיים מאוחר יותר בערוץ 10)

כתב האישום שהוגש השבוע מצטרף לסטטיסטיקה עגומה ולנו רק נותר לקוות שיש גם שופטים באשקלון.