עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סיכום שנה כתבות נבחרות

 

שנת 2021 הייתה עמוסה אירועים עירוניים שעליהם כתבנו במשך השנה, היו גם אירועים שלא כתבנו כגון, טקסים שבועיים לכיכרות הזיכרון ברחבי העיר, או על הצבת שלט בכל גינה שנושאת שמות של בודדים. בכדי לזכור ולתזכר את השנה שהייתה בחרנו במערכת את העיקר שעבר על העיר.

תקציב 2021

תקציב 2021 היה מלא במספרים על הנייר, מלא בפרויקטים מבורכים והבטחות, מה נשאר מזה על הנייר, לשיפוטכם.

 

שיפור פני העיר

בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים יימשך פרויקט שיקום השכונות הוותיקות, בהן 'שמשון', מגדל-צפון, 'עמיצור' ו'נווה אילן'. אפילו חנוכיות לא הקימו בשכונות הוותיקות.

התחדשות עירונית:

ההתחדשות העירונית צוברת תאוצה עם יציאתם לדרך של שני פרויקטים בתחום הכוללים את מתחם התחיה, בנימין ואהוד בשכונת 'גבעת ציון' שישנו לבלי הכר את המקום וישפרו משמעותית את איכות חיי התושבים בשכונה הוותיקה. חלפה שנה והשכונות נותרו ללא כל שינוי.

תחבורה:

התחנה המרכזית החדשה שתיתן מענה ראוי למשתמשי התחבורה הציבורית כאשר במקביל, יושלם מסוף רמז ויכלול כ-6 עמדות לאוטובוסים כולל תחנות המתנה, מבנה לנהגים, עשרות מקומות חנייה ציבוריים ותחנת מוניות. למעט שלט, לא התקדמה לא הוקם כלום.

צעירים והשכלה גבוהה:

תחום הצעירים מקבל חיזוק של ממש השנה על ידי מספר פרויקטים משמעותיים ייעודיים, עידוד היזמות יימשך על ידי הקמת 2 מאיצים טכנולוגים ו-2 מאיצים עסקיים; יוקם מרכז להורות צעירה שייתן מענה להורים צעירים הן ברמה הפרטנית והן על ידי הרצאות, סדנאות וכו'. מרכז היזמות נסגר, והמאיץ היחידי היה בדמות מינוי מקורבים.

תעסוקה, תעשייה ועסקים:

אלפי מקומות עבודה יתווספו לעיר אשקלון עם הקמתם של המפעלים החדשים באזור התעשייה הדרומי בעיר וכן עם הרחבתם של מפעלים חדשים, הן בתחום ההיי-טק והן בתחום הלואו-טק. לעד לרש.

המאבק הציבורי כנגד הריסת "יד לבנים"

 

מאז נחשפה כוונת עיריית אשקלון להפוך את השטח הציבורי במתחם יד לבנים ל"בית הגמלאי", החל מאבק ציבורי כנגד עיריית אשקלון. המאבק שלב בצורה של התארגנות ציבורית ושליחת מכתבי התראה לעירייה ולמנהל מקרקעי ישראל.

תזכורת, עירית אשקלון בקשה לקדם תכנית שינוי ייעוד על מתחם השטח הציבורי "יד לבנים". במטרה להקים שני מבנים בני 8 קומות על קומה מסחרית. זעקה והתנגדות תושבי העיר לשינוי הייעוד והפגיעה בזכר הנופלים במלחמות ישראל בני העיר, חזרה בה העירייה מכוונתה.

 

קריסת פרויקט הגנת המצוק

 

אשקלון מתהדרת ברצועת חוף שהייתה מצע הבחירות של כל ראש עיר בעשור האחרון. בכל מספר שנים מצהירים בעירייה על פרויקט הגנה בעלות של מיליונים, אשר מתברר כפיאסקו מפואר. זה התחיל בפרויקט גיאוטיובים  והמשיך לפרויקט הטלת החול, אשר לאחר החורף האחרון לא השאיר גרגיר חול מ- 400.000 טונות החול שהוטלו, תהליכים של כישלונות ידועים מראש.

 

מיליונים הושקעו מושקעים על רצועת המצוק המתפורר אשר נסוג בשנים אחרונות ב 55 מטר, ונמצא כיום בסכנת התמוטטות עם כל ההשקעות העירוניות שנבנו עליו. הטלת המיליונים בבניית רצועת החוף והטיילת מוטלים בספק אם יחזיקו מעמד מקריסה בעשור הקרוב. בחורף הקרוב נראה החמרה נוספת.

 

ניגוד העניינים של תומר גלאם

 

עניינו של ראש העיר תומר גלאם, בעניין ניגוד העניינים כעובד בחל"ת מחברת החשמל. כזכור, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, שהנו עובד חברת החשמל בחל"ת. למרות שאת עבודתו כעובד הפסיק לטענתו משנת 2013.  ניגוד העניינים לכאורה הנטען כנגד ראש העיר הנו בכל הקשור למלחמה בזיהום האוויר והתנהלות חברת החשמל. בעוד בעיר קיימת זעקה כנגד זיהום האוויר הנגרם מתחנת החשמל, וארגונים שונים ופעילי חברה בעיר מוחים כנגד זיהום האוויר, בוחר ראש העיר לטענתם למלא פיו מים, ולקשור את ידיו בכל הקשור לפעולות כנגד חברת החשמל. המאבק לבירור מעמדו התנהל במשך כל השנה, שבוע שעבר התבשרנו כי ראש העיר לא בחל"ת וככל הנראה עדין עובד של חברת החשמל.

 

תקציב תמיכות פעילויות תורניות IN השאר out

עשרות גופים ועמותות שהיו זכאים במשך שנים לתמיכה מאת עיריית אשקלון, לא יזכו יותר לתמיכות. רק מיליונים לתרבות תורנית, קבוצות כדורגל ועמותות הקשורות לחברי מועצה.

במשך שנים, עיריית אשקלון סייעה ותמכה בארגונים ואורגנים שונים בעיר. מטרת התמיכות בבסיסה להרחיב את השירותים בעיר מעבר לסל השירותים הבסיסי, והסתייעות במוסדות התנדבותיים להרחבת השירותים לתושב. כך משמשות התמיכות לארגון פעילויות לארגונים שונים למוגבלים, לארגוני שמירה על בעלי חיים, ארגוני חסד וצדקה, קהילות שכונתיות, ארגוני נוער ועוד. בשנתיים האחרונות, הנהגת העיר החליטה לבטל כמעט כל תמיכה בארגון  שאינו ארגון תורני.

כתב התראה נגד תומר גלאם

המאבק שהחל ביולי 2018 כנגד עריית אשקלון בעניין הנגשת החופים וביצוע התאמות נגישות. הסתיים בכתב התראה לפני תביעה מטעם הנציבות כנגד ראש העיר, בו נטען כי מחדליו האישיים מהווים עבירה פלילית, בנוסף מתבקש ראש העיר לשלם פיצוי כולל בסך 212,500 ₪ בטרם תובענה ייצוגית.

תחילתו של המאבק, בחודשי הקיץ החמים, יוני 2018, אז החלו חברי עמותת אקים אשקלון, יו"ר הסניף מגי מדינה וחבר ההנהלה ד"ר שלמה סויסה, במאבק להנגשת שניים מחמשת החופים המוכרזים בעיר תחת כותרת המאבק "חלום של ים". עיריית אשקלון במועד זה לא מתייחסת  לחשיבות הנגשת החופים לאלפי בעלי הצרכים המיוחדים בעיר. כמו כן פועלים חברי המאבק להנגשת גני השעשועים בעיר. עד היום אין באשקלון חופים מונגשים.

 

שומר החומות: אשקלון – שוב העיר המטווחת ביותר בארץ עם 960 רקטות

אשקלון היא העיר שספגה הכי הרבה שיגורי רקטות ונפילות בשטחה. לצערנו נרשמו גם אבידות בנפש עם שתי נשים הרוגות. מתחילת המבצע נורו לעבר העיר אשקלון 111 מטחים, שכללו 960 שיגורים של רקטות. 75 מתוכן נפלו ישירות בתוך העיר ו-885 יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל או שנפלו בשטחים פתוחים.

במהלך המבצע 295 מתושבי העיר נפגעו ופונו לבית החולים. שתי נשים נהרגו, שניים נפצעו קשה, ארבעה נפצעו בינוני ו-9 קל. כ-700 פניות התקבלו בקווים הייעודיים שנפתחו לטובת נפגעי חרדה.

 

מחדל המיגוניות והקשרים האישיים

מבצע "שומר החומות" תפסה את הנהגת העיר עם המכנסיים למטה, לא דבר חדש. שנים של הזנחה וחוסר תכנון, הביאו את תושבי העיר לזעוק למיגוניות. גם כאשר הגיעו מיגוניות, הם הונחו לפי טענות של תושבים רבים, לא על פי ניתוח סיכונים, אלא על פי טלפונים לראש העיר וקשרים אישיים.

מחצית העיר אינה ממוגנת, תושבי השכונות הוותיקות מתפללים לנס בכל פעם שנשמעת האזעקה, חסדי שמים הם התקווה היחידה, לאחר שההנהגה המקומית הזניחה את חייהם לחלוטין.

האיום על אשקלון אינו חדש, הוא מעל עשור והביא אותו הרוגים, פצועים ונזקים רבים. אך למרות כל זאת, לא הניחה העירייה כל תשתית בכדי לשמור על חיי התושבים, לא קיימה התחדשות עירונית, ולא בחנה אכיפה במקלטים הפרטיים או בציבוריים. אך למרות האיום הברור מצאה העירייה להניח בעיר 19 מיגוניות לפני כשנה שאמורים להספיק לכ – 50,000 תושבים.

כ-33% מהדירות בעיר אשקלון – ללא ממ"ד

מתוך 50.5 אלף הדירות הקיימות באשקלון, ב-16.5 אלף אין מרחב מוגן

כ-33% מהדירות בעיר אשקלון הן ללא ממ"ד: מתוך 50.5 אלף הדירות הקיימות בעיר ב-16.5 אלף דירות אין כיום מרחב מוגן – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. באשקלון נותרה בעיית המיגון בעיה משמעותית ללא תוכנית עירונית.

70% מהמקלטים באשקלון לא נגישים- "אנחנו חיים בנס"

מדרגות במקלטים, ממ"דים צרים, ומרחבים מוגנים שלא מותאמים לתושבים עם מוגבלויות. יו"ר אקים אשקלון, מגי מדינה : " 70% מהמקלטים הציבורים בעיר לא מונגשים, גם את המיגוניות שהניחו ברחבי העיר עשו זאת ללא רמפה".

התנהלות בסיסית בשעת חירום לרובנו מוכרת ,אך לא הייתה מנת חלקם של תושבי העיר עם צרכים מוגבלים. הקושי של משפחות עם ילדים נכים/ מוגבלים להגיע לממ"ד  בתוך 30 שניות , הביא תושבים רבים למצוא חלופה במקלטים הציבוריים, אך גם שם לא המתינה להם בשורה, 70% מהמקלטים הציבוריים אינם נגישים ולמעשה אין להם כל אפשרות לזכות למיגון ציבורי.

 

הבטיחו אזור עדיפות   לאומית- אז הבטיחו

 

בין סבב לסבב, ובין בחירות לבחירות  עולה ויורדת ההבטחה כי אשקלון תיכף תזכה בתואר אזור עדיפות א שיביא עמו הטבות. שרים, ראשי ערים, ראשי ממשלה, חברי מועצה נפלטים ומועמדי בחירות, כולם מנופפים כי רק הם יביאו את הבשורה. אך בפועל, 907 טילים על אשקלון ואחד מוחמד דף, לא הביאו את הבשורה שהבטיח ראש העיר, אזור עדיפות לאומית א.

 

תעריף הארנונה 2021-22 לעסקים ומשרדים באשקלון, מגבוהים בארץ

כשבוחרים הנהגה עירונית "מאותגרת" שמבינה בסיסמאות ולא בניהול, מתקבלת התוצאה הבאה: מ- 2016 עלתה הארנונה לעסקים ומשרדים בעיר ב 10%, והתעריף למ"ר/שנה גבוה מאשדוד, ראשון לציון, באר שבע, רעננה, ורובה של תל- אביב.

באשדוד, בניגוד לאשקלון, סעיף העסקים מחולק לפי גודל  משרד, מה שקובע תעריפי ארנונה שונים בין מחזיק משרד של 20 מ"ר לבין משרד של 150 מ"ר, לא כך באשקלון.

באשדוד מחזיק עסק/ משרד /בתי קפה /אוכל וכו.. בשטח 20 מ"ר, ישלם 170-200 ₪ למ"ר.  באשקלון מחזיק עסק/ משרד מחושב מ 1 מ'- 150 מ' וישלם כ -320 ₪ למ"ר. גם אם משרדו בשטח 20 מ"ר.

בראשון לציון כמו באשקלון מחשבים את העסקים לפי גודל עסק שנע בין  1-150 מ"ר. אך בניגוד לאשקלון, בראשון לציון התעריף למ"ר יותר זול ונע בין 178-287 ₪.

 

תביעה ייצוגית שלישית נגד קצא"א, אך למרות ההבטחות, ראש העיר לא מצטרף.

 

דרישה שלישית לפיצוי של מאות מיליוני ₪ בתביעה ייצוגית שהגישו 300 תושבי אשקלון בשם אלפי התושבים הגרים בסביבה שלטענתם נחשפו לזיהום אוויר ומטרדי ריח קשים באירוע דליפת דלק מקצא"א . הבטחת ראש העיר לשימוע מנהלים והצטרפות לתובענה ייצוגית, נשארה כהבטחה ריקה מתוכן. לימים נודע כי קצאא תורמת כספים לעיריית אשקלון ומבצעת על חשבונה עבודות לטובת עיריית אשקלון.

אירוע הדליפה ממיכל הדלק החל ב-25.11.2020 לפנות בוקר והטיפול בו הסתיים כעבור למעלה מיממה. על גג המכל אותרו שאריות דלק גולמי מעורבבות עם מי גשמים, דבר שככל הנראה גרם למטרדי הריח הקשים. עקב כך התקבלו תלונות רבות במוקד של עיריית אשקלון, ומשרד הבריאות הורה לתושבים לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית.

אשקלון מוכרת את החוף ליזמי נדל"ן

עיריית אשקלון והעומד בראשה, תומר גלאם, מקדמת תכנית מתאר שמעבירה את קו החוף ליזמים ולקבלנים, לבניית מסחר ומגורים לעשירון העליון, לתושבי העיר שמבקשים נוף ים וחוף נגיש, תתחילו לצלם תמונות למזכרת.

עיריית אשקלון מקדמת תכנית מתאר כוללנית לעיר, כזו שתחליף את האחרונה שקיימת משנת 1971. הזמנים השתנו וגם צורכי העיר, אך מדוע התכנית דואגת רק לעשירים ולקבלנים שמבקשים לבנות על קו החוף, ומונעת  משאר תושבי העיר קו רקיע נקי וגישה חופשית לים?

אשקלון הנה עיר שהמשאב היחיד בה הנו רצועת החוף המהממת, אין לנו אזורי תעשייה עתירי הייטק, אין לנו אטרקציות, כאלה שיכולות לקדם תיירות מסחר ואיכות חיים לתושבי העיר. למעשה, רצועת חוף הים, הנה הדבר היחידי שאפשר לעשות בעיר בכדי להעביר את ימי הקיץ.

 

 באשקלון – התחלואה הגבוהה בארץ בסרטן

אשקלון הנה העיר עם תחלואת הסרטן הכי גבוהה בארץ. לא שזה היה חדש לנו, אבל אולי התהודה הארצית תביא את ראש העיר לצאת מניגודי העיניינים בהם הוא נמצא, ולפעול למען בריאות תושבי אשקלון.    

מזה תקופה ארוכה שאשקלון לראשונה הופכת למככבת במדורי האסונות. בריאות ואיכות חיי תושבי העיר הפכו להיות כצנימים אל מול השיקולים הפוליטיים והאישיים.

כך עולה מנתוני האגודה למלחמה בסרטן המתפרסמים שהתפרסמו לרגל יום הסרטן הבינלאומי. על פי הנתונים, הסיכון שגברים החיים בפריפריה יחלו בכל אחד מסוגי הסרטן גבוה ב-3%-8% מאשר אצל גברים החיים במרכז. בקרב נשים הפער קטן יותר, אך עדיין משמעותי: סיכון גבוה ב-1%-3% מהאוכלוסייה הכללית.

במרכז הארץ הסיכון לחלות בסרטן נמוך מהממוצע באוכלוסייה הכללית, סיכון נמוך ב-3% בקרב הגברים ו-2%-3% בקרב הנשים. גם בבחינת מקרי התמותה ישנו פער, בפריפריה הסיכון למות מסרטן גבוה ב-8.1%.

בבחינת סוגי סרטן ספציפיים, נמצאו הפערים הגדולים ביותר בקרב חולי סרטן המעי הגס. הסיכון לחלות בסרטן זה באזורים הפריפריאליים ביותר היה גבוה בגברים ב-17% ובנשים ב-12%, לעומת הסיכון של תושבי המרכז (הגיאוגרפי והחברתי), שהיה נמוך ב-8% בקרב גברים וב-7% בקרב נשים מהצפוי באוכלוסייה הכללית.

 

סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב גברים הם סרטן הערמונית, מעי גס וריאה. ובקרב נשים, סרטן השד, מעי גס וריאה. סוגי הסרטן הגורמים לתמותה הגבוהה ביותר בקרב גברים הם סרטן ריאה, מעי גס, ערמונית ולבלב.

 

 

אשקלון בראש הערים המזוהמות בישראל ובעולם

 

המשרד להגנת הסביבה פרסם זאת השנה השמינית את מרשם הפליטות לסביבה של המפעלים

בישראל, המרשם בחן 569 מפעלים הגדולים בישראל בשנת 2019. המובילים בזיהום:

תחנת הכח רוטנברג באשקלון שממוקמת במקום השני, וקצא"א נחשבת כבר שנים כמזהמת, עד

שלאחרונה, נייר עמדה של המשרד להגנת הסביבה הוציא נייר עמדה שקבע כי כוונת קצא"א

להגדיל את היקף תעבורת מיכליות הדלקים תביא עמה הגדלה נכרת בזיהום האוויר.

 

זיהום האוויר אינו רק נזק לאיכות האוויר והחיים, אלא נזק בריאותי. על פי פרסומי משרד הבריאות, אשקלון במקום השני בארץ בתחלואת כל סוגי הסרטן בקרב נשים, כמו גם במקום השני בארץ בסרטן השד. וממוקמת במקום הרביעי בארץ בתחלואת גברים במחלות סרטן. כאשר בסוגי סרטן מסוימים כגון סרטן המעי גס, אנחנו ראשונים.

הכתבה הראתה כי תושבי השכונות הדרומיות חולים במספרים גבוהים בתחלואת סרטן, תחלואה אשר לא ממודדת, רק את המתים סופרים, כך שפועל מראה הכתבה כי כמעט בכל בית שני סדרום העיר ישנו חולה סרטן, ומה עושה עיריית אשקלון?

 

החייט מאשקלון- מכרזים תפורים לפי מידה

עיריית אשקלון הפכה למתפרת קונפקציה, שבה מתאימים מכרזים לפי הקשר של המועמד לראש העיר. אין צורך בכישורים, בעמידה בתנאי סף או בניסיון קודם, כל מה שצריך זה קשרים לתומר גלאם ולחבורתו הקרובה. כאמרת החברים- "אחלה תומר שבעולם".

הגדרה רווחת לשחיתות שלטונית הינה שימוש בכח המשרה השלטונית לצורך הפקת רווחים אישיים, או שימוש בסמכות השלטונית מתוך שיקולים זרים ובניגוד לאינטרס הציבורי שלשמו הוענקה הסמכות.

ברשויות מקומיות מוכות אבטלה כמו באשקלון, הרשות המקומית היא אחד ממקורות התעסוקה הגדולים. הדבר יוצר לחצים על ראש הרשות להגדיל את מספר המועסקים ברשות באופן בלתי חוקי ולמנות מקורבים לתפקידים ברשות, תפקידים שהקשר בינם לבין יכולות לא קיים. גם למערכת הבחירות ולשיטת הבחירות השפעה על השחיתות בשלטון המקומי, החוק אינו מממן מערכת בחירות של ראש רשות, אלא בהתאם למספר המנדטים שתקבל רשימתו בבחירות. הדבר מעודד להשיג מימון בדרכים לא דרכים וליצור מערכות יחסים לא בריאות בין תורמים ופעילים פוליטיים לראש העיר.

 

שקרים תמורת תרומות מקצאא

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הבטיח בחודש יולי בהמשך להבטחות קודמות העירייה, כי  יצטרף לתביעות כנגד קצא"א ויקיים הליכים כנגדם. שנה חלפה ועד היום לא התקבלה כל תביעה או סנקציה מאת העירייה, תרומות מקצא"א דווקא כן קבלו.

מנכ"לית צלול: " תומר גלאם מתחמק מאתנו כמעט שנה ולא מוכן לסייע במאבק הסביבתי",

זה נשמע לכם סותר, אבל זה לא, ראש עיריית אשקלון הצהיר כי העירייה נלחמת בחברת קצא"א ביחד עם ארגוני הסביבה. כעת מתברר כי בעירייה סיכמו עם קצא"א על שיתוף פעולה על מנת לסייע לעיר ולתושביה בתרומות.

בסוף חודש יולי, הודיע תומר גלאם, כי העירייה מצטרפת לארגונים הירוקים, ותעמוד לצידם בעתירה לבג"ץ נגד חברת קצא"א, במטרה לגרום לביטולו של הסכם Red-Med.

הבטחה זו מצטרפת להבטחות נוספות של תומר גלאם לפעול נגד קצא"א : לפני שנתיים הצהיר תומר כי "אני אקח לה את רישיון העסק "בעירייה הפנו בזמנו אצבע מאשימה לחברת קצא"א בגין הריח החריף מפריקת וטעינת אניות המגיעות לקצא"א". מהעירייה בזמנו נמסר כי גלאם "רואה בחומרה רבה את אי עמידת החברה בהסכמים ובהבטחות שניתנו על ידה, לפיהם אין על החברה לפרוק אניות כל עת שהרוחות נושבות לכיוון העיר. הוא דורש שמטרדי זיהום האוויר והריח יופסקו באופן מידי ועל כן הוציא הנחייה לקחת לחברה את רישיון העסק". המציאות היא שבתמורה לתרומות העירייה שותקת.

 

 יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר  בהודעה מיוחדת לתושבי אשקלון 

 

יו"ר הכנסת אלכס קושניר הניח קריטריונים לזכאות מיגון בתים באשקלון. זה לאחר שהקצה 250,000.000 ₪ לטובת מיגון הדרום ואשקלון.

 

אלכס קושניר "לפני חודש עשינו היסטוריה ולראשונה אישרנו תקציב של רבע מיליארד ₪  למיגון הדרום. מרגע הקמת הממשלה ניהלתי מו"מ אינטנסיבי מול משרדי הממשלה, כדי להביא בשורה אמיתית לתושבי הדרום שהופקרו במשך כל שנות שלטון נתניהו. עם אישור התקציב בממשלה עבדתי על קביעת קריטריונים לזכאות למיגון, כאשר אשקלון-העיר המופגזת ביותר בישראל, עומדת בראש סדר העדיפויות.

 

אני שמח לבשר שהיום התקדמנו בעוד צעד למימוש התוכנית שתעבור עד סוף השנה. הקריטריונים שבנינו עד כה כוללים: מתן מענקים לבניית ממדים לשכבות החלשות, בהליכי רישוי מקלים. המענקים יהיו בסכום של עד 112.5 אלף ₪ לממד (מענק מקסימלי יעמוד על 75% מגובה בניית הממד) הלוואות בריבית מסובסדת לבניית ממד. סל פתרונות כולל התקדמות מואצת של פרויקטים להתחדשות עירונית ובתוך כך: תמ"א 38, פינוי בינוי והתחדשות עירונית. אישור לבניית ממד בבניין שתצריך רק את אישורם של תושבי הכניסות ולא של כלל תושבי הבניין.

 

 

תמונות ראש העיר נמכרו ב- 500,000 ₪

בתשובה לשאילתא של עורכת הדין תמר קידר לפי חוק חופש מידע, על הוצאות ראש העיר על תמונותיו ופרסומם ברשת, השיבה העירייה כי הוציאה בשנת 2021 כחצי מיליון שקלים על תמונות וסרטונים של תומר גלאם. סכום לא סופי ?!

עורכת הדין תמר קידר העבירה בקשה לעיריית אשקלון בדרישה לקבל את הוצאות הפרסום במדיה של ראש העיר, תשובת העירייה לבקשה גילתה כי בקדנציה של ראש העיר תומר גלאם, ההוצאות על פרסומו עלו בכל שנה בכפולות. אם בשנת 2018 לפני הבחירות הוציא תומר על פרסום פעולותיו כ 20,000 ₪ בלבד. כיום הוא ממש שוחה בכספי הציבור ומוציא על פרסום פעולותיו כחצי מיליון שקלים. ראש העיר לא מסתפק "באהבה" של תושבי העיר, והוא מבקש גם את אהדתם של תושבי המדינה, ולכן הוציא הוא על פרסומים בעיתון דה מרקר 70,000 ₪, ובעיתון ישראל היום עוד כ 70,000 ₪ ( לפי נתוני הפרסום של ישראל היום).

לרבים בעיר אין כסף לחוגים, כסף לאוכל ולמצרכים בסיסיים, אבל את ראש העיר זה כלל לא מעניין. היה בקלות ניתן להשקיע את הסכום במימון חוגים למאות ילדים בעיר שאין ידם משגת, אבל מה זה מעניין. היה בקלות ניתן לסייע לספורטאים אשקלונים, שאין להם כל סיוע ומימון עירוני. היה ניתן לסייע לעמותות רבות בעיר שמשוועות לתמיכה מינימאלית, כאלה שאינם עמותות דתיות וספורט. היה ניתן בסכומים הללו לעשות המון למען תושבי העיר, אך את תומר גלאם זה כלל לא מעניין. תומר רוצה עוד קדנצייה, עד אז, כספי הציבור יהיו חלק ממסע התדמית האישי שלו.

 

 

ראש העיר תומר גלאם עובד בחברת חשמל!?

 

מסמך של רשות החברות הממשלתיות קובע- תומר גלאם לא נמצא בחל"ת מיום 31.10.18. זאת בניגוד להצהרותיו הקבועות של תומר כי הוא בחל"ת. האם תומר עדין מוגדר כעובד חברת חשמל? האם תומר קיבל או מקבל תמורות כעובד חברת החשמל? והאם הצהרותיו היו שקריות גם בפני הוועדה לניגוד עניינים? מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה עד סגירת העיתון.

 

במשך השנים עלתה התמיהה הקבועה, איך יכול להיות עובד, כל עובד להימצא בחל"ת במשך 10 שנים. תומר גלאם הצהיר והבהיר לעשרות שאלות ושאילתות בעניין ניגוד העניינים, כי הוא נמצא בחל"ת עד לשנת 2023.

 

מזה כשנתיים שמתנהל מאבק כנגד ניגוד העניינים בו נמצא ראש העיר, מצד אחד כעובד חברת חשמל ( על פי הצהרת תומר- בחל"ת) ומצד שני, תפקידו כראש העיר ויו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה, שאמור לטפל בענייני הזיהום של חברת החשמל הכוללים את חברת החשמל.