עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סחרור של ראש עיר

במשך זמן רב אני כותב את דעתי על תרבות הפייס של העירייה, לא משנה מה המציאות בפועל, חשוב שנלמד את התושב מה המציאות כפי שאנו רוצים. אך השבוע, תרבות הספין עלתה שלב.

היה זה ביום ניסיון חיסול בנו של דומרני, עניין תקשורתי ארצי, שגזל זמן שידור ארצי במשך יומיים שלמים, אך בעיריית אשקלון, האירוע כאילו לא היה. ובכדי להרחיק את מחדלו של ראש העיר בשמירה על בטחון התושבים. הוציא הוא הודעת ספין, הודעה על השקת כיכר חדשה, כזו ששופצה על ידי, לרוב זה הקבלן שנהג לבכות וכיום צוחק כל הדרך אל הבנק.

היה זה ממש אותו ספין יום לאחר חיסולו של אבי ביטון, איש הכספים של דומרני, שבמקום לחזק את התושבים ולהגיע את הזירה, הוציא הודעה על פרויקט ההייטק של היחידה ללימודי חוץ, בכלל לא של העירייה.

עיריית אשקלון חייבת ספין בכל פעם שיש פיגוע תדמית בפנטזיה של ראש העיר שחושב שחי שתושבי העיר מעריצים אותו. הספינים כולם ספינים, הם המשך למתנות ששולח ראש העיר לתושבים, לעציצים שמחלק לכל תושב ששופץ כביש ליד ביתו.

תומר שאין בידו כל עשיה משמעותית למעט אתרי זיכרון ברחבי העיר ושלטים בפינות גן, חייב להסתיר את המציאות שטופחת על פניו שבוע אחר שבוע. המהפכה שהצהיר עליה ראש העיר נראית יום יום יותר כהפיכה, הפיכה של כל חלקה טובה בעיר. תמונות הרחף של אשקלון/ רק מהמרינה נעלמות מול הפיגועים העבריינים באשקלון בכל שבועיים, עוד ועוד "בשורות" נוחתות על ראש העיר שלא אוהב את המציאות, כי הוא חי בסרט והוא רוצה להפרשן לנו את הכתוביות. אז הציבור אינו תם, הציבור לא מורכב רק מאוהדים מובילים בפייסבוק שמהללים את ראש העיר על כל נפיחה שולית כאילו היה שיגור למאדים. הציבור הכללי בפייס מראה כי הוא מפחד, מראה כי אינו מרוצה מהחיים העיר, מראה כי תומר גלאם וחוברתו אינה כשירה לנהל את העיר, ומבקש לו חלופה אחרת.

אך הנהגת העיר ממשיכה בספינים, המוטו, החדשות של אתמול הם הנייר לדגים של מחר. ראש העיר מצפצף על התושבים ועל המשטרה, כאילו הפיגועים בעיר היו משב רוח. אפילו למשטרת ישראל נמאס מהתנהלות ראש העיר אשר חושבת שהיא פותרת את עצמה באמירה לקונית שלא מחוברת למציאות.

ראש העיר וחבורתו לא אוהבים שמפוצצים להם את הבלון בו הוא חיים, ראש העיר לא אוהב שמראים לו במראה שהוא חסר בגדים. זה לא מחמיא.

תושבי העיר העבירו מסרים למערכת כי הם מפחדים לנוע בלילה בעיר, בעוד כולם מספרים על תחילתה של מלחמת כנופיות, וחשש לפיגועים נוספים באשקלון, ראש העיר ממשיך לספר לנו סיפורים כי נבנה גן חדש. הייתי מצפה מראש העיר שיתעורר ויבין כי חיינו בעיר הם לא סיפור, הם מציאות מפחידה וכואבת.