עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"סוף סוף אנו מקבלים התייחסות מהרשות"

העבודות לשיקום הגינה הקהילתית עבור קהילת יוצאי אתיופיה בעיצומן כאשר לצדה מוקם פארק ירוק עם מתקני כושר והצללה * נציגי הקהילה הודו לראש העיר על הפעילות לקידום הנושא שהבטיח: "עם השלמת העבודות זו תהיה אחת הגינות המטופחות והיפות בעיר"

 

העבודות על הקמת הגינה הקהילתית בשכונת 'גן הוורדים' בעיצומן וכבר בימים אלו ניתן לראות את תוואי השטח עליו יגדלו התושבים את מיטב התוצרת החקלאית שלהם. לצד זה, הולכות ונשלמות העבודות על הפארק רחב הידיים הסמוך לגינה, שישרת את כלל תושבי השכונה, ויכלול מרבדי דשא, פינות ישיבה, הצללה ומתקני כושר מתקדמים.

בתוך כך, במסגרת מפגש שנערך בשבוע שעבר בין ראש העיר, תומר גלאם, לנציגי הקהילה האתיופית הם הודו לו על פעילותו לקידום הנושא ועל כל הסיוע והתמיכה שהוא מעניק לקהילה. במפגש נכחו גם סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, יועץ ראש העיר לענייני הקהילה האתיופית, גבריאל טיגבו, הקייס אביהו עזריה ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון, יפה טבג'ה. 

"באנו לאחל לך בהצלחה ולהודות לך על עשייתך למען הקהילה בתוך זמן כה קצר. פתחת את המועדון ליוצאי אתיופיה ברחוב אפרים צור ודאגת לסלול שביל גישה למועדון, החזרת את הגינה הקהילתית לקהילה לאחר שדרוג שנעשה בה, מנית יועץ לראש העיר לענייני אתיופים והכי חשוב שסוף סוף אנו מקבלים התייחסות מהרשות", אמר הקייס אביהו עזריה. 

גבריאל טיגבו התייחס למינוי ליועץ ראש העיר לנושא ואמר: "אני מבין את התפקיד ואת גודל האחריות. אעשה כמיטב יכולתי למען יוצאי אתיופיה בפרט ולמען תושבי אשקלון בכלל. נמשיך לשלב ידיים בכדי להוביל את הקהילה לחוף מבטחים". 

ראשי הקהילה הודו גם לסגנית ראש העיר, מיריי אלטיט. "עשייתה של מיריי למען הקהילה ראויה להערכה והוקרה, תמיד אנו מוצאים אצלה אוזן קשבת ותרומתה ניכרת בשטח". 

ראש העיר, תומר גלאם: "קהילת יוצאי אתיופיה חשובה ויקרה לי מאוד. היא מהווה חלק משמעותי, מכובד ובעל ערך רב מקרב כלל התושבים בעיר ואני שמח שהצלחנו בזמן כה קצר לעשות כל כך הרבה למענם. נמשיך לדאוג לכם ולעשות ככל שניתן למען הקהילה. אני מודה לכם על האמון שאתם נותנים בי ומודה לכם על מי שאתם ועל תרומתכם למען העיר". 

לסוגיית הגינה הקהילתית הוסיף ראש העיר: "הצלחנו למצוא את עמק השווה בין שתי קהילות נפלאות. אין לי ספק שעם השלמת העבודות זו תהיה אחת הגינות המטופחות והיפות בעיר". 

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט: "קהילת יהודי אתיופיה היא חלק מהפסיפס העירוני המרכיב יחד תמונה רב תרבותית מפוארת וייחודית לעיר. ראש העיר ואנוכי מקיימים קשר רציף עם הקהילות השונות ובתוכם גם קהילת אתיופיה, במטרה להדק את השותפויות השונות, ויחד לפתח תכניות מלידה ועד הגיל השלישי. בימים אלה, נעשה מיפוי כדי לבחון את כל התכניות הלאומיות והעירוניות לכדי איגום משאבים והפעלתם באופן מיטיב ומיטבי". 

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון, יפה טבג'ה, גם היא בת העדה, בירכה את ראש העיר והודתה לו על עשייתו למען הקהילה.