עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סולומון דמקה מונה כחבר מועצה

סולומון דמקה, מקום 4 בסיעתו של איתמר שמעוני, מונה השבוע לחבר מועצה לאחר שכהונתו של שמעוני הופסקה. מי שהיה חבר דירקטוריון ברשת המתנ"סים פי כמה מבטיח " אני בא לסייע לקהילה ולכלל".

עניינו המשפטי של איתמר שמעוני קובע כי אינו יכול לכהן כחבר מועצה, את מקומו תפס השבוע סולומון דמקה, עובד חברת חשמל, שעלה לארץ בשנת 83. דמקה שנמנה עם הקהילה האתיופית, היה פעיל בה שנים, והיה ממובילי הקשר בין הקהילה לבן איתמר שמעוני.

במשך שנים תפקד כיו"ר דירקטוריון החברה למתנ"סים העירונית "פי- כמה", כיועץ ראש העיר לקהילה האתיופית ועוזר שר הבינוי והשיכון אלכס גולדפארב.

סולומון דמקה הבהיר כי כניסתו לתפקיד חבר מועצה גורמת לו לגאווה ותחושת שליחות מחד, אך מצערת לאור הסיבה בגינה מונה לחבר מועצה מאידך. סולומון דמקה הבטיח לפעול למען קידום שחרורו מהחמאס של מנגיסטו, כמו כן מבקש לקדם סיוע  לעולי אתיופיה במוסדות העירייה, לקדם מניעת גזענות בבתי ספר ובחברה העירונית בכלל.

כמו כן מבטיח סולומון לפעול למען שיפור רמת חייהם של יוצאי הקהילה המתגוררים בשכונות הוותיקות ולפתח את תשתיות האזור. ולפעול למען קבלת יוצאי העדה במכרזים עירוניים, גם במחיר של אפליה מתקנת.

סולומון דמקה הנו חבר שלישי בסיעתו של שמעוני, המתפקדים כאופוזיציה. על המשך הדרך הבהיר דמקה, כי לאחר פגישתם עם ראש העיר ובחינת דרישותיהם, ייבחנו את המשך פעילותם במועצה, אם בקואליציה או להמשיך לתפקד כאופוזיציה לוחמת.