עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סוכן סמוי הביא למעצרם של 19 חשודים בסחר בסמים

חומר רב נתפס בפשיטה של המשטרה בעקבות גילויו של הסוכן הסמוי (צילום: דוברות המשטרה)

חודשי פעילות סמויה רבים של משטרת ישראל כנגד נגע הסחר בסמים באשקלון, הגיעו השבוע לשלב הגילוי ולמעצרם של 19 חשודים בסחר בסמים על-ידי בלשי משטרת ישראל • החשודים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ישראל

 

היחידה המרכזית של מרחב לכיש הפעילה במהלך החודשים האחרונים סוכן סמוי בגזרת אשקלון. הסוכן פעל בקרב סוחרי הסמים אשר קיימו את הסחר ברחובות, תוך שהם מפריעים לשגרת חייהם של האזרחים הנורמטיביים ומערערים את הביטחון שלהם.

 

מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר ציין: ״חרף המציאות הקיימת ושגרת העבודה החדשה שההתמודדות עם נגיף הקורונה הכתיבה לנו, אל לנו לשכוח את אחריותנו לשמירה על בטחון תושבי הדרום, ובכלל זה את המלחמה העיקשת בסוחרי הסמים שפוגעים באיכות חייהם של האזרחים הנורמטיביים״.

מהחומר שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך פעילותו הצליח הסוכן לזכות באמונם של העבריינים, אשר סברו כי הוא סוחר סמים ומכרו לו, בהזדמנויות שונות, סמים מסוכנים בכמויות מסחריות: מאות כדורי אקסטזי, הרואין, קוקאין, mdma וחשיש בשווי שוק של מאות אלפי שקלים.

 

ביום רביעי השבוע, בתום שלב איסוף הראיות ועם המעבר לשלב החקירה הגלויה, פשטו כוחות משטרה רבים על בתיהם של 19 חשודים, עצרו אותם, ובחיפושים שביצעו, איתרו השוטרים סמים מסוגים שונים ועשרות אלפי שקלים במזומן. כמו כן, נתפסו רכבים שבכוונת המשטרה לעתור לחילוטם כחלק מההליך המשפטי נגד החשודים.

 

ניצב סופר ציין עוד שברצונו להביע את תודתו והערכתו לכל אחת ואחד מהשוטרים על עשייתם ותרומתם הרבה למאבק בפשיעה ולרווחת תושבי גזרת לכיש.

מהחומרים שנתפסו בפשיטה (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מרחב לכיש, נצ״מ רונן אבניאלי, אשר ליווה מקרוב את היחידה המרכזית לאורך מבצע הפעלת הסוכן, אמר הבוקר במהלך טקס הפיצוח כי עבירות הסחר בסמים ברחובות הנן קרקע פורייה לסכסוכי עבריינים ומשפיעות על שלום וביטחון הציבור, ולכן עלינו לפעול כל העת ביצירתיות כנגד עבירות אלה.

 

בשעות אחר הצהרים הובאו החשודים לבית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרם.

 

בית המשפט באשקלון הטיל צו אסור פרסום עד ה-3.8.2020, על כל פרט מזהה אודות הסוכן הסמוי.