עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

סגירת המעגל המרגשת של ראש העיר

 

 

 

כך אמר ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, עם זכייתו של בית  הספר אורט אפרידר כמצטיין בטקס שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב * גלאם אמר לצוותים החינוכיים: "אני פונה אליכם לאתר את התלמידים המוחלשים ולהעניק להם את כל המשאבים. זכרו כי מ'בני עניים תצא תורה" ובית הספר הוא גם חממה חברתית להעשרת הידע על מנת להצליח בחיים"

 

 

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הצליח להדביק בהתרגשותו את כל המנהלים והצוות הפדגוגי  שנכח בטקס מצטיינים של רשת אורט שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב.

בפתח דבריו אמר כי מעמד זה עבורו הינו סגירת מעגל: "לפני 26 שנה הגעתי לבית ספר אורט כנער למשפחה מרובת ילדים-עשרה במספר. אני הקטן שבבנים שתוך כדי לימודים גם עובד על מנת לסייע בכלכלת הבית ובתוך כל זה מתמודד עם בשורה קשה מנשוא: שאחי שגדול ממני בשנה חולה במחלה ואני צריך ללוות אותו לטיפולים בבית חולים 'שניידר' ואני בסך הכל תלמיד בן 16 שמאוד רוצה להצליח אך נאלץ להתמודד עם  אתגרים מורכבים. ומצד שני אתה נמצא בסיטואציה כזו שאתה רוצה מאוד ללמוד אבל אתה לא יכול ללמוד כי אין לך את הכלים. מה שחשוב לי היום להעביר מסר חשוב למנהלים ולמנהלות :אתם המנהלים לא רק שבונים את דור העתיד של מדינת ישראל אלא אתם אלה שצריכים לקחת את התלמידים ומחובתכם לזהות את התלמידים המוחלשים , את אותם שמגיעים משכונות מצוקה ולתת להם את האפשרות להגיע למקומות הכי גבוהים שרק ישאפו ויכוונו אליהם. אז כן, אני, הילד משכונת רמת אשכול שבסיס החינוך שלי הגיע בראש ובראשונה מהבית , מההורים שלימדו אותנו ש'דרך ארץ קדמה לתורה' הצלחתי ונבחרתי לכהן כראש עיריית אשקלון אחת מהערים הגדולות בארץ". 

עוד אמר ראש העיר: "היום אני מקדיש את עיקר זמני ואת מרבית המשאבים העומדים לרשותנו לחינוך. נמצא כאן איתנו גם ראש מנהל החינוך בעירייה  יובל זוזט שגדל אתנו בשכונה ועושה עבודת קודש. אני זוכר את אותו היום שמנהלת בית הספר, דבורה בוסקילה אמרה לי: 'אני מנהלת חדשה וזה לא הוגן שלוקחים אוכלוסייה חזקה ומציבים בבתי ספר אחרים ואני  עכשיו צריכה לחזק את בית הספר. ואז הבטתי בה ואמרתי לה: 'דבורה, ההצלחה של בית הספר תלויה רק בך. אני יכול לתת לך כלים. אני יכול לתת לך סיוע אך תדעי, שהגדולה של מנהל טוב היא להצמיח מילדים מאתגרים, מילדים מאוכלוסייה מוחלשת  להגיע להישגים ואת הצלחת לעשות זאת. וכיום שהעיר אשקלון מקבלת פרס חינוך של רשת אורט ישראל זה מסב לי כבוד גדול וסוגר מעגל עבורי ולכם מכובדיי, צוות חינוכי תדעו דבר אחד: כל ילד הוא עולם ומלואו והצלחה שלו תלויה אך ורק בכם תודה".

 

 "הכל תוצר של השקעה"

 

בית ספר 'אורט אפרידר'  זכה בפרס החינוך הארצי של רשת אורט לשנת תשע"ט. במרוצת השנה נמדד בית הספר במגוון תחומים: קידום החינוך הערכי חברתי, קידום החינוך הטכנולוגי מדעי, הישגים לימודיים והגברת כוח ההתמדה, אקלים חינוכי מיטבי, תרבות ארגונית וחזות אסתטית.

ברשת 'אורט' קבעו כי בית הספר פעל בכל התחומים הללו בצורה טובה והגיע להישגים ייחודיים המממשים את שאיפתו התמידית לדרך ארץ והצטיינות כדרך חיים. בית ספר 'אורט אפרידר' הינו תיכון שש שנתי עם מכללה, בו לומדים מעל 1,000 תלמידים. הוא נוסד בשנת 1955, והתחיל לפעול בעיר העתיקה מגדל כבי"ס מקצועי תלת-שנתי. בשנת 1960 עבר לאפרידר, ובשנת 1967 הפך לתיכון 4 שנתי – מקצועי. בשנת 1991 עם החלת הרפורמה בחינוך הפך לבי"ס מקיף שש-שנתי.

בבית הספר שני מסלולי לימודים: מסלול טכנולוגי ברמה גבוהה הכולל הנדסת אלקטרוניקה – שוחרות, מערכות בריאות ורפואה, הנדסת תוכנה, הנדסת מכונות – מסלול טו"ב ,תקשורת רדיו  ומסלול עיוני ומדעי – ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, ערבית, מחשבת ישראל, גאוגרפיה, רוסית. בכל שכבה יש: כיתת הכוון וכיתת מב"ר.

מנהלת בית הספר, דבורה בוסקילה, אמרה עם קבלת הפרס: "הזכייה בפרס היא תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה של הצוות החינוכי, הדרך אל הזכייה המכובדת במקום הראשון החלה עוד לפני השנה הנוכחית ביצירת תשתיות איתנות של מצוינות, יזמות וחדשנות אליהן חבר בשיתוף פעולה מופלא כל צוות בית הספר ועל כך תודתי הגדולה , הנהלת בית הספר גאה במורים, בעובדים ובתלמידים".