עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

נתוני הגיוס באשקלון : מקום אחרון מהגברים מתגייסים לקרבי ומחוץ לרשימה  במצוי לקצונה.

 

לפי נתוני אגף כוח האדם בצה"ל שפורסמו, אשקלון ממוקמת במקום האחרון מתוך 10 הערים הגדולות בשיעור המתגייסים לקרבי ומחוץ לרשימה במיצוי לקצונה לגברים ונשים.

 

מדי שנה מדרג אגף כוח האדם בצה"ל את המקומות הראשונים של בני נוער, בנים ובנות, מתגייסים לצבא ויוצאים לקצונה בקרב ערים, יישובים, קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ. השנה הוחלט לדרג ערים גדולות ובינוניות בנפרד על מנת לשמור על יחס מאוזן.

 

הנתונים המוצגים הינם עבור ילידי שנתון 2000 שמרביתם התגייסו בשנת 2018 ומשתחררים השנה ונתוני קצונה מחושבים מתוך משתחררי 2020. כמו כן, הנתונים הינם עבור חייבי גיוס בלבד.

לפי כלל הנתונים עולה, כי בקרב הערים הגדולות אשקלון ממוקמת במקום ה- 10 האחרון במיצוי ללחימה מתוך כלל המתגייסים המגיע ל 79%.  מבין הערים הגדולות בהן שיעור הגיוס ליחידות קרביות הוא הגבוה ביותר מובילה ירושלים.

אחוז המתגייסים הממשיכים לתפקידי קצונה מקרב הגברים  באשקלון עומד על 4.1% הרחק מנתוני שאר הערים הגדולות, אותן מובילה העיר מכבים רעות. עוד עולה מנתוני הדו"ח כי אחוז הנשים הממשיכות לקצונה באשקלון  הנו מינורי.

בצה"ל מתכוונים לטפל בירידה באחוז המתגייסים ברחבי הארץ באמצעות השתתפות בגדנ"ע בתיאום עם הרשות המקומית, סיורים בעקבות לוחמים בצפון הארץ שמארגן משרד הביטחון, מש"קיות ת"ש שיטפלו בבעיות של המועמדים לשירות הביטחון עוד לפני שהתגייסו, ופעילויות נוספות כדי לעודד גיוס.

בצה"ל מייחסים השפעה גדולה מאוד לבתי הספר ולרשויות המקומיות בכל מה שקשור לאחוזי הגיוס.

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, אמר כי "מדינת ישראל נתונה תחת איומים משמעותיים ולכן השירות הקרבי חייב להישמר כערך מכונן ומוביל בחברה הישראלית. הלוחמים הם אלו שמסכנים את חייהם למען ביטחון המדינה ומגנים על אזרחיה".

עשור הוסיף כי "אנחנו פועלים בשותפות מלאה עם הרשויות המקומיות על מנת לשפר את תהליכי המיון והשיבוץ של המלש"בים, לעודד לגיוס קרבי ומשמעותי כך שיבואו בשערינו מוכנים ונכונים. התאמת המיונים ושיפור תהליכי הגיוס הינם בראש מעיינינו, זאת כדי למצות את ההון האנושי באופן מיטבי תוך כדי שאנחנו מקפידים על מתן שיוויון הזדמנויות ולכן אנו משקיעים בכך רבות".

ראש אכ"א התייחס גם לשיעור הגיוס לקרבי בערים הגדולות העולה מהנתונים, "לאחרונה נשמעות טענות כי רק נוער מהפריפריה משרת בשירות קרבי. הנתונים שאנחנו מפרסמים מוכיחים כי טענות אלו אינן נכונות. ניתן לראות כי המתגייסים לצה"ל וליחידות הקרביות מגיעים מכלל הערים והיישובים במדינה. צה"ל הינו צבא העם ואנשיו מהווים את השתקפות החברה הישראלית על כלל גווניה".