עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"ננקום בכם ללא רחמים"

מכתב נאצה שהופץ בבית הכנסת של קהילת יוצאי אתיופיה באשקלון חולל סערה כאשר הופיעו בו צלבי קרס ואמירות קשות * ראש העיר תומר גלאם: "אני מגנה בכל תוקף את המעשה הנפשע. לא יצליחו לפגוע במרקם הייחודי שיצרנו בין הקהילות השונות בעיר"

 

מי עומד מאחורי המכתב המאיים ובו ציורי נאצה שהושלך בסוף השבוע שעבר לעבר חצר בית הכנסת של העדה האתיופית ברחוב שפירא באשקלון? על השאלה הזו שוקדת משטרת אשקלון בימים אלו. מתפללי בית הכנסת של הקהילה האתיופית גילו בסוף השבוע האחרון בחצר בית הכנסת מכתב אנונימי ובו צלבי קרס. במכתב שהסעיר את חברי הקהילה נאמר בין היתר: "ננקום בכם ללא רחמים" ועוד אמירות קשות המהוות איום על פגיעה אפשרית בבני משפחתו של קצין המשטרה שירה למוות בסולומון טקה ז"ל ובקצין עצמו.

בסוף השבוע שעבר הגיעו מתפללי העדה האתיופית לבית הכנסת שלהם ברחוב שפירא ולפתע גילה אחד מהם בתוך החצר פיסת נייר בה מאוירים צלבי קרס וטקסט מאיים כלפי העדה. 

המכתב המאיים התייחס לאיומים לכאורה שבני העדה ביקשו לפגוע בקצין שגרם להריגתו של סלומון טקה ובבני משפחתו. במכתב נאמר: "הרי הוזהרתם אתיופים, אם תפגעו בקצין המשטרה ובמשפחתו, אנחנו חבריו וקרובי משפחתו ננקום בכם ללא רחמים. אתם האתיופים לא תפחידו אותנו נחכה ונראה" בארבע קצוותיו של המכתב הופיעו איורים של צלבי קרס.

עם מציאת המכתב הוזעקה המשטרה למקום וזו פתחה בחקירה. 

ראש העיר, תומר גלאם התייחס למקרה ואמר: "אני מגנה בכל תוקף את המעשה הנפשע שנעשה עם הצמדת מכתבי נאצה לבית הכנסת של הקהילה האתיופית בעיר. למעשים שכאלו אין מקום אצלנו ומי שעומד מאחוריהם לא יצליח לפגוע במרקם הייחודי שיצרנו בין הקהילות השונות בעיר. שוחחתי עם מפקד תחנת משטרת אשקלון וביקשתי ממנו לעשות כל שיידרש על מנת לאתר את מבצעי המעשה ולמצות עמם את הדין" 

בתוך כך נודע כי גם בקהילה האתיופית זעמו על המכתב ודרשו ממשטרת אשקלון לעשות הכל על מנת למצוא את המבצעים ואף הודו לראש העיר על הגינוי. "תודה רבה מר תומר גלאם על הגינוי, זו שעה קשה ומבחן של קהילת העיר באשקלון. אני מזועזע מקלות הדעת והנבזיות של אותו אחד שעשה את המעשה הנבזה הזה וחילול קודש הקודשים של בית הכנסת עוד בשבת. אני מבקש ומפציר באנשי אכיפת החוק בכדי שימצאו את הדין עם הפושע שפוגע במרקם החיים בעירנו" ציין גבריאל טבגו, יועץ ראש העיר לענייני הקהילה האתיופית ומראשי הקהילה האתיופית בעיר.

כאמור משטרת אשקלון עודנה חוקרת את נסיבות האירוע.