עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

נמחקה תביעה של חברת ביטוח נגד העירייה


בית המשפט הורה על מחיקת תביעתה של חברת הביטוח מנורה מבטחים לאחר שלא הצליחה להוכיח את אחריות העירייה למקרה בו רכב פגע באי תנועה * בהחלטה נאמר: "על פניו, מבלי לקבוע מסמרות בנושא, מדובר בתובענה שיש בצדה סיכון משמעותי של העדר חבות"

תביעה שהוגשה נגד עיריית אשקלון, על סך 95,946 שקלים, נמחקה בהסכמת העירייה לאחר בקשה מצד התביעה. הרקע לתביעה, במקרה שאירע ביום 15.09.2016 בסביבות השעה 02:00 בלילה, אז רכב מסוג מרצדס נסע ברחוב אריה עוזר בעיר ופגע באי תנועה. בשל כך הוגשה תביעה על הסך האמור כנגד עיריית אשקלון. לטענת התובעת (חברת הביטוח 'מנורה'), האירוע התרחש בשל מים שהיו על הכביש אשר גרמו לרכב להחליק.

לאחר בדיקת טענות התובעת, הגישה העירייה, באמצעות עו"ד אביחי לוי, מהלשכה המשפטית כתב הגנה לפיו, לא היה ידוע לעירייה על מים ו/או הצפה במקום האירוע הנטען ואף נהג הרכב לא דיווח למוקד העירוני על כך.

ביום 11.12.2018, במהלך הדיון, פנה עו"ד לוי לתובעת ושאל מדוע לא צורפה הודעתו הראשונה של נהג הרכב, שכן בהודעה זו טוען נהג הרכב שהאירוע התרחש בשל אשמתו בלבד ומבלי לציין מים ו/או הצפה בכביש. כמו כן, ביקש עו"ד לוי לצרף את ההודעה לתיק בית המשפט.

בנוסף, לטענות שהועלו בכתב ההגנה, נטען בפני בית המשפט, שחברות ביטוח מגישות תביעות כנגד העירייה אף במקרים שאין אחריות לעירייה באופן ודאי, וזאת מהסיבה שככל שיוחלט שאין אחריות לעירייה, בית המשפט עלול לפסוק הוצאות בסך 1000-2000 שקלים בלבד ולכן שווה להן לקחת את הסיכון.

כמו כן, העירייה לא ידעה על הצפה במקום האירוע (דבר המוכחש כשלעצמו) ואינה אחראית לכל נזק אשר מתרחש בתחומה המוניציפאלי.

עו"ד אביחי לוי שייצג את העירייה בדיון אמר: "אנו עדים בתקופה האחרונה שחברות ביטוח תובעות את העירייה על כל דבר קטן מבלי לצרף ראייה. למה הן עושות זאת? מסיבה פשוטה: מדובר בנזק שחברת הביטוח נושאת בכמעט מאה אלף שקלים במקרה הטוב, מבחינתה העירייה תשלם חלק מהסכום, בחלק האחר בית המשפט יפסוק אחרת".

לאחר שבית המשפט בחן את הודעתו הראשונה של נהג הרכב והקשיב לטענות העירייה, ציין השופט אור אדם בהחלטתו כי "יצוין כי על פניו, מבלי לקבוע מסמרות בנושא, מדובר בתובענה שיש בצדה סיכון משמעותי של העדר חבות הן מחמת הנסיבות המפורטות בכתבי הטענות והן מחמת המסמך שהוגש היום."

בנוסף קבע בית המשפט כי על התובעת להודיע לבית המשפט את עמדתה  בתוך 60 ימים. לאחר מספר ימים, ביום 18.12.2018 פנה ב"כ התובעת לעירייה וביקש את הסכמתה למחיקת  העירייה מהתביעה ללא צו להוצאות ובהתאם ניתן פסק הדין.