עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ניצחון האור על החושך

ביום שלישי השבוע התקיים באשקלון אירוע מרגש של הדלקת נרות שערך עו"ד אלעד דנוך מ"מ יו"ר מחוז דרום של לשכת עורכי הדין * מאות הנוכחים התרגשו עד דמעות למשמע סיפורו האישי של סרן זיו שילון שאיבד את שתי ידיו בפעילות צבאית ובעזרת כוח רצון ואמונה סיים לאחרונה את תחרות איש הברזל * דנוך: "הסיפור שלו הוא הסיפור שלנו כעם"

חג החנוכה במסורת היהודית מסמל יותר מכל את ערך הגבורה. גבורת המכבים אל מול הרומאים, מהווה בעבורנו סמל לגבורה יהודית עד היום. לאורך כל הדורות פורסמו סיפורי גבורה ותעצומות נפש של יהודים  במצבים שונים וקשים, מצבים בהם נדמה היה כי המצב הקשה אליו נקלעו נדמה כמבוי סתום שאין ממנו יציאה או מקום למציאות בעלת אופטימיות ושמחה. במקרים רבים אותם סיפורים הוכיחו כי גם מה שנראה כבלתי אפשרי הופך באמצעות אמונה, גבורה ותעצומות נפש לאפשרי בהחלט. מי שמסמל בהחלט את אחד הגיבורים של השנים האחרונות, ופרצופו הפך למזוהה עם עוצמה גבורה וכוח רצון אדיר, פרצוף שהפך מוכר כמעט בכל בית בישראל הוא זיו שילון.

כ-300 אורחים הגיעו ביום שלישי השבוע ל"מקום בים" באשקלון, לטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה  כאורחיו של מ"מ יו"ר מחוז דרום של לשכת עורכי הדין עו"ד אלעד דנוך, כל זה במעמד ראש העיר תומר גלאם, הרב משה פלס וכמובן סרן זיו שילון שגם העביר לאחר מכן הרצאה מרתקת ויוצאת דופן. ראש העיר בירך את את עו"ד דנוך ואמר כי פעילותו והעשייה הענפה שלו "מסבים גאווה לעיר אשקלון".                                         

"הערב הזה הוא ערב מיוחד", פתח עו"ד דנוך. "הסיפור של זיו שילון הוא הסיפור של חג החנוכה, איך מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, הסיפור של שילון הוא הסיפור שלנו כעם, לא משנה כמה ינסו לפגוע בנו, אנחנו נעמוד על הרגליים, חזקים, עוצמתיים ומאוחדים. גם בזיו ניסו לפגוע, והנה הוא עומד איתנו הערב, אחרי שסיים את אחד האתגרים הספורטיביים המורכבים, איש הברזל".

שילון – שאף נבחר לאיש השנה של עיתון "ידיעות אחרונות" על ידי הקוראים בשנת 2015 – מהווה ללא ספק סמל לגבורה ישראלית ויהודית בת זמננו, הוא הפך את הפציעה  האישית שלו לסיפור מעורר השראה על שיקום, החלמה ואולי יותר מכל כוח רצון אדיר והוכחה כי כנראה באמת אין דבר שהוא בלתי אפשרי.

זיו שילון ואלעד דנוך

באוקטובר 2012 נפצע שילון במסגרת לחימה ברצועת עזה, הוא איבד את ידו השמאלית ונפגע קשה מאוד בידו הימנית ואף נשקפה סכנה לחייו. שילון שהפך לסמל לגבורה, לא ויתר החל בתהליך שיקום אינטנסיבי.  מאז הפציעה התחתן, כאשר לפני חתונתו איבד את אמו מרגלית ז"ל שהייתה מאושפזת יחד איתו בבית החולים "סורוקה" בחלק מתקופת השיקום, ונפטרה ממחלת הסרטן. הוא אב לשני ילדים אחת מהן לבקנית ולקוית ראייה- שבזכותה פועל רבות שילון על מנת להגביר

את המודעות לנושא אלבינזם(לבקנות), סיים תואר במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה והוסמך כעורך דין. לפני כשבועיים על אף מגבלותיו סיים את תחרות הספורט הקשה בעולם "איש הברזל" הכוללת 3.8 קילומטרים של שחיה, 180 קילומטרים של רכיבה על אופניים וריצת מרתון של 42.195 קילומטרים.

הנוכחים התמוגגו למשמע סיפורו של שילון שהגדיר מחדש מהו כוח רצון וכיצד כל דבר הוא אפשרי כאשר משנים את התפישה. "צעקתי רבאק, עם כמה בן אדם יכול להתמודד במשך שלוש שנים. הבנתי שהניצחון שלי הוא הבחירה בחיים, אז לוקח לי 45 דקות לקשור שרוכים, הכפתורים במכנסיים הפכו לסקוצ'ים, אז מה? זה מה שמגדיר אותי? אל תתנו למוגבלות שלך להגדיר מי אתה. הייתי חייב לחשוב מעבר למגבלות ולאתגרים, זה מה שמסמל ומייצג את עם ישראל בטח בחג החנוכה"

לאחר ההרצאה נעמדו האורחים הנרגשים על רגליהם והריעו במחיאות כפיים סוערות לשילון במשך דקות ארוכות.