עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ניפגש בעוד חמש שנים?

עייש: "ברכות לזוכים ואני תפילה שזכייתם תביא לעתיד טוב יותר. תודה לתומכים ובפרט לצוות המתנדבים העצום שלנו. אני כהרגלי מברך על הרעה כשם שאני מברך על הטובה. אחרי הכל, נפלאות דרכי האל"

שי: "אני רוצה להודות לכל הפעילים והפעילות המתנדבים והמתנדבות לכל אורך הדרך שעזרו, תמכו והאמינו בדרך , בעשייה ובערכים. כפעילת ציבור שנים רבות הן באופן אישי והן כחברת מועצה אני מאמינה כי אמשיך לשרת ציבור בכל דרך שאדרש לה"

ריקי שי

למרות שהתחיל את מערכת הבחירות שלו אי שם בחודש ינואר שעבר המועמד לראשות העיר אשקלון, עו"ד אבי עייש, רושם הפסד רביעי ברציפות בקרב על התפקיד שהפך למשאת חייו * עם 6 אחוזים בלבד מקולות התושבים עייש נותר בסופו של דבר גם ללא מנדט בודד למועצת העיר * חברת המועצה ריקי שי שהתמודדה במקום השני ברשימתו לא תכהן במועצה הבאה

זר לו נקלע לאשקלון במהלך החודשים האחרונים היה עשוי להשתכנע כי עו"ד אבי עייש הוא המועמד המוביל לתפקיד ראש העיר: הלהט שהפגין עייש, האמונה שהקפיד לשדר לתושבים והנחישות הראויה להערכה בהתמודדות יכלו לגרום לאותו זר להשתכנע לתת לו את קולו. אלא שלרוע מזלו של עייש, את תוצאות הבחירות באשקלון קובעים תושבי העיר, ששוב החליטו כי הוא אינו מתאים להנהיג אותם. הפעם הראשונה בה עייש התמודד לראשות העיר הייתה אי שם בשנת 2003 כאשר זו גם הייתה הפעם בה היה הכי קרוב להיכנס ללשכת ראש העיר. הוא התמודד מאז גם במערכת הבחירות של 2008 וגם בזו של 2013 אולם לא הצליח להיכנס אפילו למועצת העיר. תוצאות הבחירות שהתקיימו השבוע גילו כי עייש קיבל רק 3,779 קולות לראשות העיר שבאו לידי ביטוי בכ-6 אחוזי תמיכה – הרחק מאחורי שני המועמדים המובילים ראש העיר המושעה איתמר שמעוני וראש העיר בפועל תומר גלאם.

אנשיו של עייש ניסו לדרבן את התושבים להצביע עבורו עד לרגע האחרון ולהקרין כי ההישג הינו בהישג יד אולם זמן קצר לאחר ספירת הקלפיות התחוור להם כי כגודל הציפיות כך גם גודל האכזבות. אם לא די בכך רשימתו של עייש לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה הדרוש למועצת העיר כאשר גם הוא וכמובן גם חברת מועצת העיר ריקי שי יוותרו מחוץ למועצה הבאה. קמפיין הבחירות של עייש שנתמך על ידי מפלגת "יש עתיד" היה ארוך מאוד והוא כיוון בין היתר גם למגזר הרוסי בעיר. בכנס תמיכה שקיים עם יוצאי ברית המועצות אמר עייש: "עירייה בראשותי תשים דגש על תחומים עיקריים אלו: קידום החינוך והתעסוקה, טיפוח איכות החיים והסביבה ועוד שלל פתרונות בתחומי תברואה, ביטחון אישי, רווחה והשירות לגמלאי. אפעיל ניידת שירות שתגיע לבית התושב שמתקשה להגיע לעירייה ותהיה נגישה ותיתן לו שירות. הסיסמא שלי אם התושב לא יכול להגיע לבניין העירייה, העירייה תגיע אליו לביתו".

"נפלאות דרכי האל"

יצוין כי בניגוד לגלאם ושמעוני הקמפיין של עייש היה הרבה יותר צנוע וניכר היה כי לא הושקעו בו סכומי כסף גבוהים במיוחד. לפני מספר שבועות הוא קלט למטה הבחירות שלו את

הח"כ ויו"ר ועדת הכספים לשעבר, עו"ד אלי גולדשמידט, ששימש כיועץ האסטרטגי  בהתנדבות. בהודעה שפרסם מטה הבחירות של עייש בזמנו נאמר: "גולדשמידט נרתם לסייע לעייש בבחירות לראשות העיר אשקלון לאחר שנוכח שמדובר במועמד איכותי ישר אמין ממוקד ומשימתי, שיש לו סיכויים טובים להיבחר".

לדבריו הוא שוכנע כי עייש הוא המועמד הטוב ביותר לכהן כראש העיר אשקלון ויש לו הכישורים הנדרשים למלא את התפקיד "תושבי אשקלון ייצאו  נשכרים מבחירתו".

בהודעה נאמר כי מאז הצטרפותו של גולדשמידט למטה אבי עייש וסיעת לב אשקלון, גובשה האסטרטגיה והותוו קווי פעולה נוספים בקמפיין הבחירות של עייש, אשר מיושמים בימים אלה בהצלחה רבה בשטח.

גולדשמידט: "אחת הסיבות להחלטה שקיבלתי לסייע לאבי עייש להיבחר היו הפרסומים הקשים והמדכאים על מצב הישגי התלמידים באשקלון שהם הרבה מתחת לממוצע הארצי.

במבחן התוצאה נכשלה המנהיגות באשקלון כישלון חרוץ בנושא החינוך. ילדי אשקלון ראויים להרבה יותר.  אסור להשלים עם העובדה שרמת מבחני המיצ"ב תהיה כה נמוכה, והרבה מתחת לממוצע הארצי, ושאחוז קטן  בלבד ייבחן בבגרות של 5 יחידות במתמטיקה ואנגלית . העתיד של הצעירים טמון במקצועות הטכנולוגיה, ההייטק, הרפואה, ההנדסה ובמקצועות אחרים המחייבים כישורים גבוהים. אבי עייש גם הוא בן אשקלון. הוא גדל בעתיקות, והגיע להישגים אישיים ומקצועיים בעשר אצבעותיו. בטוחני כי עם היבחרו לראשות העיר , אבי יוביל את מערכת החינוך להישגים, ויטפח אותה על רקע ההזנחה המתמשכת עד כה. בני אשקלון עוד יזכו באולימפיאדות של פיזיקאים ומתמטיקאים צעירים, וימציאו פטנטים ברובוטיקה, ובבגרותם הם יעשו גדולות בהיי טק ובסטארט-אפים ואולי יעשו גם אקזיטים גדולים. הם לא קיבלו עד כה את ההזדמנות הראויה. אבי עייש ייתן להם אותה כשישנה את סדר העדיפויות בעיר לטובת החינוך".

עוד הוסיף גולדשמיט: "לא ניתן להגיע למצוינות בלימודים ללא מודלים ראויים לחיקוי של מנהיגים בעלי יושרה. כאשר מוריהם ומורותיהם של תלמידי אשקלון הם אנשים ערכיים, מוסריים והגונים ומהווים דוגמא אישית ומופת לתלמידיהם, על אחת כמה וכמה צריכים גם פרנסי העיר ומנהיגיה להיות כאלה. תלמיד צריך לראות לנגד עיניו אנשי ציבור נקיים וללא רבב. מנהיגים המהווים דוגמא אישית. אבי עייש הוא בהחלט מנהיג כזה. חינוך משובח הן למצוינות והן לערכים  הוא אבן יסוד  שבהיעדרה הבניין כולו נסמך על יסודות מאד רעועים".

עם היוודע דבר התוצאות העביר עייש מסר קצר לתושבים בו ציין: "ברכות לזוכים ואני תפילה שזכייתם תביא לעתיד טוב יותר. תודה לתומכים ובפרט לצוות המתנדבים העצום שלנו. אני כהרגלי מברך על הרעה כשם שאני מברך על הטובה. אחרי הכל, נפלאות דרכי האל".

חברת המועצה היוצאת ריקי שי שהתמודדה בתחילה על ראשות העיר החליטה להסיר את המועמדות שלה תמורת המקום השני ברשימתו של עייש, מהלך שכאמור לא הוכיח את עצמו.

לאחר שקיבלה את תוצאות ההצבעה מסרה שי ל"סטאר": "ראשית, אני רוצה להודות לכל הפעילים והפעילות המתנדבים/ות לכל אורך הדרך שעזרו, תמכו והאמינו בדרך , בעשייה ובערכים. כפעילת ציבור שנים רבות הן באופן אישי והן כחברת מועצה אני מאמינה כי אמשיך לשרת ציבור בכל דרך שאדרש לה".