עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ניסיון חיסול לאור יום – מקורב לדומרני נפצע בפיצוץ רכב

תמונה מזירת הפיצוץ. צילום: דוברות המשטרה

מקורב לראש ארגון הפשיעה בדרום, נפצע מפיצוץ ברכבו ופינה עצמו לבית החולים. בינתיים, המשטרה עצרה ראש ארגון פשע בדרום בחשד לניסיון החיסול. 

ביום חמישי האחרון התרחש פיצוץ ברכב בפינת הרחובות אנה פרנק-מנחם בגין. הנהג פינה עצמו לבית החולים ובמקום היה חשש למטען / חלק ממטען נוסף שעלול להתפוצץ. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום וסגרו את הזירה. חוקרי הזיהוי הפלילי וחבלני משטרת ישראל שהגיעו לזירת האירוע החלו לאסוף ממצאים. במקביל, החלו חוקרי המשטרה בחקירת נסיבות המקרה. מסתמן כי הרקע לאירוע הנו פלילי. האיש שנפגע בפיצוץ הוא דמות עבריינית מוכרת וידועה למשטרה. הוא נחשב לאחד ממקורביו של ראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני. בעבר הוא גם ניצל מניסיון חיסול.בברזילי אומרים כי הפצוע שנפגע בפיצוץ הרכב, הגיע לבית החולים כשמצבו קל והוא סובל מחבלות בגפים התחתונות. לאחר מכן הוא הועבר לבדיקות הדמיה.

כבר במוצ"ש דווח כי המשטרה עצרה את בני שלמה, עבריין מאזור הדרום, בחשד לניסיון רצח בהמשך לחקירת ניסיון החיסול באשקלון. אך השופטת בבית משפט השלום הורתה לשחרר אותו. החשוד בני שלמה נעצר רגע לפני שעלה למטוס בדרכו לחו"ל, כאשר הוא מחזיק בידיו שני דרכונים, אחד מהם מרוקאי. מעצרו התבצע בהמשך לחקירת המשטרה בנוגע לניסיון החיסול שהתרחש ביום חמשי. מיד עם קרות המקרה, ובהמשך להערכת מצב שבוצעה בקרב גורמי הפיקוד במשטרה, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש (ימ"ר לכיש) שהחלה בפעולות חקירתיות, וכאמור במוצ"ש הוא נעצר והועבר לחקירה. במשטרה אומרים כי בחקירתו הוא לא השיב מה מטרת נסיעתו ולא מסר אליבי להמצאו בזמן ניסיון החיסול. על פי הערכות המשטרה, בין השניים מתנהל קרב מדמם ארוך שנים שגבה חיים לא מעטים ואף ניסיונות חיסול.

בני שלמה הובא בפני בית המשפט באשקלון שם התבקש בית המשפט להאריך את מעצרו, שם התברר כי יומיים לפני קרות ניסיון החיסול, כבר הוציאה המשטרה צו מעצר נגדו, אשר נחתם על ידי השופטת נעה חקלאי. מכאן עולה כי המשטרה ניהלה נגדו חקירה סמויה והתכוונה לעצור אותו בכל אופן, ניסיונו לצאת מהארץ הקדים כך נראה את המעצר. נציג המשטרה בדיון, רב סמל שי לזמי אמר על נסיבות מעצרו של שלמה: "אני מצפה מחשוד שמגיע לחקירה שמורידים אותו ממטוס ואמור לזעוק את חפותו לומר איפה היה בתאריכים האלה אליבי. גם זה לא… הוא לא מוסר אליבי. הוא טס יום אחרי אירוע של ניסיון רצח שומר על זכות שתיקה ולא מסביר את מטרת הנסיעה".

סנגורו של שלמה אמר בבית המשפט: "לא ידעתי שלמשטרת ישראל יכולים לחזות פשעים. צו המעצר הוצא יומיים לפני קרות האירוע על האירוע הזה. האירוע היה ביום חמישי. הם לא יכלו לדעת על האירוע הזה. המצב גרוע אם המשטרה לא מנעה אותו אם ידעה את זה… בנסיבות אלו אבקש לשחרר אותו מספיק נגרם לו נזק". השופטת סבין כהן, דחתה את בקשת המשטרה להארכת מעצרו של שלמה וכתבה בהחלטתה: "הנני רואה קושי בחומר הראיות באופן שאיני סבורה שיש בחומר הראיות כדי להוות את רף החשד הסביר שיש בו כדי להצדיק מעצרו של אדם , הבקשה מבוססת על ראיות שונות אשר מעלות שאלות בנוגע למעורבות המשיב באותו חשד ומסיבה זו הגם שמדובר באירוע חמור ביותר אינני סבורה כי יש מקום להורות על המשך החקירה כאשר המשיב עצור". היא הורתה לשחרר את החשוד ממעצר למעצר בביתו, בהשגחתן של אשתו וגיסתו.

 

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע של השחרור, זאת על מנת שניתן יהיה לערער על כך לבית המשפט המחוזי. השופטת הסכימה לעיכוב הביצוע עד למחרת בצהריים, אז יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי. במשטרה חושדים כי הדבר נוגע לסכסוך בין ארגון הפשיעה של דומרני לארגון של שלמה. סנגורו עו"ד נס בן נתן אמר עוד לפני הדיון כי אין כל ראיה שקושרת את שלמה למעשה והוא בטוח שבית המשפט ישחרר אותו.

 

למחרת דווח כי שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עמית כהן, הפך את ההחלטה לפיה החשוד בני שלמה ישוחרר ממעצר. השופט האריך את מעצרו של שלמה בשישה ימים, בחשד כי הוא עומד מאחורי ניסיון החיסול שהתרחש ביום חמישי באשקלון. בניגוד למה שקבע בית משפט השלום יום לפני, נקבע למחרת כי ביחס לשלב הראשוני של החקירה ישנו חשד סביר הקושר את שלמה למעשה. כמו כן, ישנו חשש כי שלמה יימלט מהארץ, זאת לאור העובדה שהוא נעצר בשבת לפנות בוקר, רגע לפני שעלה למטוס בדרכו לחו"ל, כאשר הוא מחזיק בידיו שני דרכונים, אחד מהם מרוקאי.