עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"נוצרת תחושה של אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'" אמרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס בעת ביקורה בשדרות בשבוע האחרון

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס המתמודדת לכנסת במסגרת מפלגת גשר בראשותה ערכה ביום שלישי השבוע ביקור בשדרות וביקרה בבית משפחת מוסקוביץ' בשדרות שנפגע אמש מפגיעת רקטה, בקפה "גרג" שממשיך לפתוח את שעריו גם בזמן אזעקות ובשבט הצופים בשדרות ונפגשה עם משפחת בוכריס שנפגעה במטח הטילים הקודם. בני משפחת מוסקוביץ סיפרו ללוי-אבקסיס בזמן ביקורה: "אנחנו מתאוששים מהר, אבל התחושה היא לא נעימה. זאת לא פעם ראשונה אלא שנייה, הסימנים של הטיל הקודם שפגע כאן עדיין על המדרכה, והפעם אם הטיל היה מתפוצץ ולא רק פוגע הבית היה קורס. בכל פעם יש סבב שנגמר וסבב שמתחיל ואין לזה סוף. אבל אנחנו פה 19 שנה ולא נלך מפה".

לדברי לוי-אבקסיס: "הלב שלנו עם תושבי הדרום ששוב ושוב חשופים למתקפות וכבר לא יכולים לשאת את הסבל שנמשך למעלה מ-15 שנה. העובדה שהמשבר הביטחוני פרץ הפעם בשל טיל שפגע באזור המרכז, מדגישה את העובדה שהירי בדרום הפך לשגרת חיים שמישהו חושב שניתן לחיות איתה. אנחנו כאן היום לחזק את תושבי הדרום ולא על מנת להציע פתרון. אנחנו סומכים על צה״ל, וליבנו גם עם החיילים. אם לממשלה אין פתרון מדיני או ביטחוני לירי מעזה, היא חייבת לפחות לספק לתושבי הדרום רשת ביטחון אזרחית, כיפת ברזל חברתית, בריאותית ונפשית כדי שחייהם יהיו נסבלים במציאות הבלתי אפשרית של טילים שנוחתים מהשמיים מדי פעם, בהתראה של פחות מדקה. חובה הייתה לחזק את מערכת הבריאות בדרום לפחות כמו זו שבמרכז. לצערנו, המצב הפוך. היינו מצפים שתהיה פה מערכת בריאות נפש מפותחת שפרוסה בשטח ונותנת מענה ראשוני ומתמשך לתושבים שחיים בתוך טראומה קבועה. שעובדים סוציאליים יגיעו לבתים ויתמכו בתושבים שחיים בתוך מלחמה. יש משהו לא סביר בכך שלא קיים חדר מיון מצויד לטיפול בטראומות שקורות פה חדשות לבקרים – מערכת רפואית שערוכה לכל אסון ושפרוסה לא רק באשקלון ובאר שבע, אלא יודעת לתת מענה קדמי בסטנדרט של טיפול נמרץ גם בשדרות ובנתיב העשרה ובנתיבות".

עוד אמרה חברת הכנסת: "לא צריך להסתכל לא רק על הטילים אלא גם על המטען הפסיכולוגי שלהם וההשפעה על הילדים. זמן ההמתנה פה לטיפול פסיכולוגי צריך להיות אפס. נוצרת פה תחושה של אזרחים סוג א ואזרחים סוג ב, גם בשגרה וגם בחירום, ואסור שזה יקרה. בעלי העסקים הקטנים פה קורסים ללא סיוע, ההורים נאלצים להפסיד ימי עבודה רבים כדי להישאר עם הילדים בבית כאשר מבטלים לימודים ואיש איננו מפצה אותם כי הקואליציה הפילה הצעת חוק שהגשתי בנושא".

על הבחירות הקרובות אמרה: "הממשלה צריכה להחליט על תוכנית עבודה מסודרת לעזור לציונים שיושבים בעוטף עזה להמשיך לשבת פה, אבל כשצריך לחתום על הצ'ק כולם נעלמים. לצערי תושבי הדרום ממש כמו תושבי הצפון סובלים בכל השנה כבר הרבה שנים ממערכת בריאות שאינה מעניקה את השירותים המינימליים הניתנים במרכז ותוחלת החיים של התושבים פה נמוכה יותר בארבע שנים גם ללא קשר למצב הביטחוני הקשה. אני אשים לזה קץ. אני מתכוונת להיות שרת הבריאות ולהציל את מערכת הבריאות הקורסת ולקדם אותה עם דגש על צמצום פערים בין הפריפריה הדרומית והצפונית למרכז. מי שלא יאפשר לי לבצע את זה, לא אאפשר לו להרכיב קואליציה ולהיות ראש ממשלה".