עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

נבחנת אפשרות להנצחת זכרו של יובל מור יוסף ז"ל

הוריו של החייל שנרצח בפיגוע לפני כחודשיים נפגשו השבוע עם ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, לצורך בחינת אפשרות להנצחתו במרחב העירוני * ההורים השכולים אמרו: "במהלך חייו הוא הספיק להשאיר חותם על הרבה אנשים ואנחנו רוצים שימשיכו לזכור אותו"

ביום שני השבוע נפגש בלשכתו ראש העיר, תומר גלאם, עם אילנה ומוטי מור יוסף, הוריו של החייל יובל ז"ל, שנרצח בפיגוע שאירע בגבעת אסף לפני כחודשיים. במהלך הפגישה שיתפו ההורים את ראש העיר בהתמודדות שלהם עם השכול והאובדן הגדול. כמו כן, בחנו יחד דרכים להנצחת זכרו של יובל במרחב העירוני, כמו גם באתרים מסוימים בעיר ובאפשרות העירייה לסיוע בגיוס תרומות בנושא.

ראש העיר, תומר גלאם, אמר לאחר הפגישה: "ההנצחה היא חלק מרכזי בהתמודדות עם האובדן והצער הגדול שעדיין מלווים את המשפחה, יום יום, שעה שעה. חיזקתי את ידיהם והבטחתי כי נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע להנציח את זכרו ומורשתו, הקצרה לצערנו אך המשמעותית, של יובל, בעיר אשקלון".

מוטי ואילנה מור יוסף אמרו: "במהלך חייו הוא הספיק להשאיר חותם על הרבה אנשים ואנחנו רוצים שימשיכו לזכור אותו. ימשיכו לזכור את הדרך הטובה שלו, את הנתינה, הסיוע והאהבה שפיזר. בימים אלו אנחנו כותבים ספר תורה על שמו ונחשפים בכל יום ויום לעוד יוזמות להנצחתו. כעת, אנחנו רוצים ליזום גם הנצחה ברמה העירונית".  

אבל כבד ירד על אשקלון עם היוודע דבר הבשורה המרה כי סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל נרצח כאשר נורה מאש מחבלים מטווח קצר. כ- 2,000 חברים, קרובי משפחה, תושבים ואזרחים שלבם נחמץ למשמע הבשורה הקשה הגיעו לבית העלמין בעיר על מנת לחלוק ליובל כבוד אחרון. ביניהם היה גם  סגן השר מייקל אורן, סגן השר יצחק כהן וח"כ סופה לנדבר. עין לא נותרה יבשה כאשר החלו ההספדים על חלקת הקבר הטרייה אליה הובל ארונו של מור יוסף כשהוא נישא על כתפי חבריו הלוחמים.

מרדכי, אביו של יובל, ספד לו: "אתה ילד שעשועים. ילד של תורה, ילד של כיבוד הורים, ילד של חברה, ילד של עזרה, באת לעולם כדי לעזור. אני מבקש דבר אחד – אל תפסיק לעזור גם בעולם הבא. תמשיך להתפלל על הבנות. שנמשיך לגדל את הבנות בשמחה עם כל הקושי. הוא איתנו והוא יהיה איתנו לעד. נכון שאסרת עליי לפרסם ברבים שאתה יודע לקרוא בתורה. עשיתי את זה וכעסת עליי. זו העובדה. זה אתה, אני אוהב אותך".

האם אילנית אמרה: "יובל, סליחה שלא עשיתי בשבילך מספיק. סליחה אם לא הקשבתי לך או לא עניתי לך או לא הסברתי לך. יובל אני אוהבת אותך הכי בעולם. אימא שלך גם מתה באותה הזדמנות הזו, היא תכף באה לשבת איתך"

בת זוגו של מור יוסף מיכל בוגנים ספדה לו בדמעות: "אהוב שלי. כמה שעות הייתי בדרך אל הבית שלך מפוצצת במחשבות. אני בשוק. הגוף שלי לא מעכל, הראש שלי לא מבין והלב שלי לא מפסיק להרגיש כאב, אהבה, חרטה, דאגה, כעס. צדקתי שחשבתי שאתה אהבת חיי, צדקתי. סיימת את החיים שלך עם האהבה הכי גדולה שיש. כל כך צעיר ורק בחודש הבא היית אמור לחגוג 21. לא נתפס לי, אהוב שלי אתה כל כך ילד. מי זה הרוצח המחבל השפל שלקח לי אותך? לוחם שלי".