עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מתפללים לרפואתה של אדל 

 

 

מעל 1,300 אישה ואיש הצטופפו ביום ראשון השבוע לעצרת התעוררות ולרפואת הילדה אדל חנה מעול בהיכל התרבות אשקלון בהשתתפות הרבנים הראשיים ואישי ציבור יומיים לאחר מכן נרשם שיפור במצבה * סגן ראש העיר הרב אביטן: "התושבים הוכיחו את אחדותם"

 

צעירות וצעירים רבים מכל בתי הספר בעיר, מבוגרים ואישי ציבור הגיעו לעצרת ההתעוררות לקראת הימים הנוראים ולרפואת הילדה אדל חנה בת רונית מעול שנפצעה באורח קשה בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בכיר בשבוע שעבר. 

האירוע, התקיים ביוזמתו של סגן ראש העיר, הרב יעקב אביטן ובסיוע ראש העירייה תומר גלאם, יו״ר המועצה הדתית שלמה פרוור והחברה הכלכלית אשקלון. במהלך הערב נרשמו רגעים מרגשים כאשר תמיר מעול, אביה של אדל שנכח לכל אורך העצרת כשדמעות שוטפות את עיניו כשברכות הרבנים נשמעו וקול האמן הדהד בקהל. התזמורת האנדלוסית שליוותה את האירוע עם הפייטן, הטנור אמיל זריהן ניגנה את קטעי הסליחות.

גם ברמה הארצית שמעו על האירוע המיוחד והראשון לציון, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הוא בנו של מרן הרב עובדיה יוסף והרב יגאל כהן כיבדו את האירוע בנוכחותם לאורך כל הערב. 

״תושבות ותושבי אשקלון ובמיוחד הנוער המיוחד שלנו הוכיחו את אחדותם בערב הזה״ אמר סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן יוזם הערב. ״זוהי תעודת אחדות והצטיינות למערכת החינוך שמחנכת את תלמידי העיר לאחדות בלב אחד ברגעים קשים שכאלו. הנוער באשקלון מוכיח בכל פעם מחדש שכוחנו באחדותנו״ סיכם הרב אביטן.

יומיים לאחר קיום העצרת הגיעו בשורות מעודדות מבית החולים סורוקה לפיהן נרשמה התייצבות במצבה של אדל כאשר הרופאים ציינו שיפור מסוים. 

יחד עם זאת, מצבה של אדל מוגדר עדיין קשה אך יציב, היא מונשמת ומורדמת באופן חלקי ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

מבית החולים סורוקה שבבאר שבע נמסר הבוקר כי ישנה התייצבות וכן שיפור קל במצבה של אדל מעול בת ה-14. אדל כזכור, נפצעה בתאונת הדרכים באשקלון לפני כשבועיים, בה נהרגו שתי אחיותיה – תהל וירין ז"ל.

תאונת הדרכים הקטלנית שקטפה את חייהן של האחיות, התרחשה סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר לפני כשבועיים. מסיבה שאינה ברורה, הרכב בו היה גם בן זוגה של ירין, התנגש בעץ ברחוב התחייה במהירות גבוהה מאוד והתוצאות היו הרות אסון –  חובשים ופראמדיקים של מד"א מרחב לכיש קבעו במקום את מותה של תהל בת ה- 17 ופינו לביה"ח ברזילי את ירין שהייתה במצב אנוש, את האחות הצעירה אדל בת ה -14 ואת בן זוגה של ירין בן ה -24.

האב תמיר מעול ביקש להעביר מסר חשוב להורים: "אני פונה להורים לשמור על הילדים שיעשו להם גבולות, שיקפידו, שהם ישנים בשעות נורמליות שלא ייתנו להם לצאת, היום הילדים יוצאים שותים נוסעים בלי חגורות בטיחות, עושים דברים הזויים אבל ההורים ישנים ולא מודעים כשזה קורה אי אפשר לחזור אחורה. אין, זה תוצאות שאי אפשר לתקן אותן. אתם הנוער, תקפידו, תחשבו לפני שאתם נוסעים, תפסיקו עם השתייה, אתם חושבים שאתם חזקים, אבל לא. אתם חושבים שאתם יכולים הכל, אבל לא. תפסיקו עם השתייה, זה יחסוך לכם הרבה כאב, יחסוך הרבה כאב להורים, יחסוך הרבה כאב למשפחות, יחסוך הרבה כאב לקרובים".