עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מתנס 'שפירא' בפעילות הפגנתית

הפסקת האש בין ממשלת ישראל וחמאס הוכרזה הבוקר בעזרת תיווך מצרי. אי אפשר להתעלם מהאינטרסים של שני הצדדים להפסקה זו. ישראל מבחינתה תעשה הכל כדי שאירוע האירווזיון שחל עוד שנים-עשר יום יצא לפועל. וכן שהחזרות שעושים הנציגים שהגיעו ארצה מרחבי העולם יישאו פרי, וישראל תזכה לארח בכבוד עם ביטחון מדיני מרבי.  וכך גם הצד השני, שחודש הרמדאן החל אתמול(5.5).  

 

למרות ההודעה של פיקוד העורף כי אפשר לחזור לשגרה והמוסדות החינוכיים רשאים לחזור לפעילות מלאה ולקיים לימודים כסדרם, החליט ראש העיר תומר גלאם לא לקיים את הלימודים. זה על מנת שהתושבים יזכו ליום חופש כדי להתחזק ולהירגע מהיומיים הקשים שחוו וכן לאור העובדה שרבים הלילה לא ישנו היטב בשל מטח הירי.

היום, במקום הלימודים התקיימו במגוון מרחבים מוגנים בעיר פעילות הפגנתית לילדי אשקלון, הפעילות כללה יצירה, משחקי קופסא ושיח על המצב הביטחוני. הפעילות הועברה על ידי בני נוער מתנועות שונות שקיבלו הדרכה ממנהלי המרכזים הקהילתיים ברשת "פיכמה".

אחת מהפעילויות הייתה במתנס 'שפירא', יוזמה של חן בריגה יחד עם הזמר דודי בוזגלו ומנהלו צחי איבגי. זה החל כאשר העלו פוסט ושאלו את תושבי הדרום לאיפה הכי כדאי להגיע. הפניות לא איחרו לבוא מבאר-שבע, אשקלון, שדרות ואשדוד. "רצינו לעשות זאת בשני מקלטים אך קיבלנו החלטה לעשות זאת במקלט אחד" אמר בריגה, "ריכזנו את כל הילדים במתנס 'שפירא'. אני אשקלוני אז דיברתי אתם מלב אל לב. הם שיתפו אותנו ברגשות שלהם. אני מבין את המצב שהם נמצאים וחווה את הדבר הזה כבר שנים" הוסיף.

דודי בוזגלו(23) הוא זמר מלוד המופיע במועדונים, ברים ואירועים פרטיים. פרץ לתודעה הציבורית בתכנית השירה "The Voice" והגיע עד לרבע הגמר. מיד לאחר מכן הוציא שיר שנקרא "ג'וקר", אך השיר שבא אחריו "אחד מאוהב" הפך ללהיט והחל לצבור מיליוני צפיות ביוטיוב.  בוזגלו הגיע למתנס כדי לעשות שמח לילדים והעביר את זמנם כאשר שר יחד עמם, הצטלם, ענה על שאלות ובעיקר ניסה להשכיח את המציאות הלא פשוטה עמם נאלצים להתמודד.

"הילדים התלהבו לראות את דודי כך שפחות רצו לדבר על התחושות בנוגע למצב הביטחוני, ממש שמחו. הוא שיתף אותם על הדרך שעבר במוזיקה מהתכנית ועד היום". סיכם בריגה

היזומות החברתיות הללו מדגישות את החיבור שיש בעם ואת הרצון הקולקטיבי לעשות טוב ולנסות להשכיח, גם אם זה למספר שעות, מציאות שנכפת על חלק מאזרחי המדינה.