עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מתכון לירידת ליגה

צילום : דוברות הפועל אשקלון

 

 

הפועל אשקלון פתחה את העונה עם תיקו משמים באצטדיון הביתי מול הפועל רמת גן החלשה ומסתכלת על הליגה ממעמקי התחתית * הקבוצה הגישה ערעור לבית הדין העליון בניסיון להמתיק את עונש הפחתת הנקודות, אולם ללא חיזוק משמעותי העתיד נראה די עגום 

 

בעידן תוכניות הבישול השונות במדיה ובטלוויזיה חשבתי לעצמי שמוטי איווניר המשול לשף מקצועי לא יכול לבשל ארוחה טובה או אם תרצו להכין מאכל טעים ללא מצרכים. כך בהפועל אשקלון מוטי איווניר לא יוכל להושיע ללא שחקנים וזה המצב עמו נאלצת הקבוצה להתמודד. כרגע בסגל הקיים אין מספיק איכות מקצועית כדי ללכת לקרבות ההישרדות בליגה הלאומית. הסגל חלש ולא מתאים לליגה השנייה. אני חוזר על דבריי – ללא תגבורת (ביחד עם העונש 9 נק') הקבוצה תהיה בליגה השלישית כבר בחודש ינואר הרבה לפני חלון ההעברות. 

האמת אני לא כל כך מבין מדוע הלכו על שחקנים כל כך אנונימיים וללא קבלות בכדורגל כאשר התקציב בכללותו עומד על כ-4 מיליון שקלים. אני מתאר לעצמי שהתשובות מצויות אצל המפרק עו"ד ברזילי.

בקיצור, ביום שני השבוע ראיתי משחק משעמם וירוד כאשר במחצית הראשונה שני השוערים פשוט לא הצטרכו לזנק או להזיע כלל. אני לא מתכונן לעייף אתכם עם שמות כאלה ואחרים מי היה טוב ומי גרוע. בסך הכל היה משמים וניתן לומר שיכולתי לפחות במחצית הראשונה לעצור את עשרת שחקני השדה של הפועל אשקלון על שוטטות בכר הדשא. מרוב שעמום ודכדוך התנחמתי במחצית בנקניקיה חמה ושתייה דבר שנתן לי כוחות נפשיים לנסות ולשרוד את המחצית השנייה. 

שלא תבינו אותי לא נכון – הפועל אשקלון שיחקה נגד הפועל ר"ג שמצבה לא מזהיר במיוחד. מדובר בקבוצה חלשה לא פחות מהקבוצה המקומית תבינו כמה שתפקיד המאמן הוא קשה ותחרותי. תראו לאיזו תחתית ירדו שני המאמנים בני בן זקן ומוטי איווניר על מנת לעבוד ולשרוד בתחום, בעולם הכדורגל הדינמי כמעט ושכחנו ששניהם היו עד לא מזמן במועדונים מפוארים בליגת העל שלנו. אני מקווה שיבוא שינוי כלשהוא ואני נאחז בשתי אפשרויות שיכולות לשנות את המצב הקשה אליו נקלע המועדון שלנו.

נכון שעדיין זה בגדר "התקווה" שאולי אפילו ישנם שיגדירו אותה כקלושה, אבל המפרק  ברזילי הגיש ערעור על החלטת ההתאחדות לכדורגל בעניין העונש של 9 נקודות ליגה ממאזנה של הקבוצה. העניין בתביעה הוא דרישה מעמוס לוזון לכבד את הערבויות שהעמיד לטובת המועדון אשתקד וזאת לשם כיסוי חובותיה של הקבוצה. סך ערבותו של לוזון בסך 700 אלף ₪ הצ'ק של לוזון בוטל וחברתו התנערה מהחוב סה"כ חובות האגודה מאשתקד עומד על סך כ-500,000 ₪ לשחקנים, מאמנים וספקים.

עמוס לוזון רכש לאחרונה את קבוצת עירוני ראשל"צ מהליגה לאומית בנוסף לכך דורש עו"ד ברזילי שימוע לפני מתן העונש ויתכן שתתקבל מידתיות שונה לאור הנסיבות מהפחתת הנקודות. הנושא השני הוא תגבור הקבוצה בשלושה שחקנים כבר בשבועות הקרובים לפני שיהיה מאוחר. לדעתי הקבוצה חייבת להתחזק בבלם אחורי בכיר, קשר מרכזי וחלוץ מרכזי כי נכון להיום הקבוצה נראית כקבוצה ללא חוט שדרה לכל אורכה. ייתכן ששני הזרים שייבחנו בימים הקרובים בלם בן 19 מגאנה וחלוץ מרכזי ייתנו מענה ויחזקו את הקבוצה

לטובת ההתמודדויות הלא פשוטות המחכות לה במהלך העונה. בתקווה לימים יפים יותר.

 

תקנו אותי באם אני טועה