עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

  משרד החינוך יתקין מטהרי אוויר במוסדות החינוך

ראש הממשלה, מר נפתלי בנט ושרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מקצים 100 מיליון ₪ לטובת התקנה של מטהרי אוויר בגן וביסודי

 

ראש הממשלה, מר נפתלי בנט ושרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מובילים מהלך רחב היקף להתקנת מטהרי אוויר במוסדות החינוך כדי להבטיח בהם את רצף הלמידה. בתוך כך, הם יקצו לטובת הנושא 100 מיליון ₪.

 

יצוין כי מעת כניסתה לתפקיד מובילה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מדיניות ברורה, ולפיה מערכת חינוך תישאר פתוחה לאורך כל שנת הלימודים כדי להעניק לילדי ישראל רצף ושגרת לימודים. בעניין זה ציינה שרת החינוך ד"ר שאשא ביטון, כי הסגרים, הלמידה מרחוק והבידודים יצרו בקרב התלמידים תחושת בדידות, ניכור ובעיות רגשיות קשות. כל אלה הובילו לעליה בהתנהגויות הסיכוניות, בהקצנתם ובתכיפותם של אירועי האלימות הפיזית והמינית.

 

בתוך כך, מקדמת השרה שורה של פעולות שיבטיחו את שגרת הלימודים ובכלל זה באמצעות שכבות ההגנה. כאמור, השרה ביקשה להרחיב את התקנת מטהרי האוויר במוסדות החינוך כחלק מרצף המענים המאפשרים רצף למידה, תוך שמירה על בריאות התלמידים והצוות החינוכי.

 

מטהרי האוויר פועלים בטכנולוגיה של יניקה, סינון וטיהור אוויר מנגיפים, נועדה לספק שכבת הגנה בריאותית לתלמידים מערכת החינוך בכיתות עצמן, בדגש על כיתות משכבות גיל נמוכות בהם אחוז המתחסנים נמוך יחסית.

 

משרד החינוך יתקצב את הרשויות והבעלויות בהתאם למספר כיתות הגן ובתי הספר היסודיים שבתחומם ועל פי גודלן היחסי. המכשירים יותקנו כפוף למסגרת התקציבית ועל פי סדר קדימות גילאית, תוך מתן תעדוף לגנים ולכיתות הנמוכות.

 

רכישת מטהרי האוויר תעשה מתוך רשימה מוגדרת של מכשירים שגובשה ואושרה על ידי ועדה מקצועית של משרד הבריאות בהיבטים הבריאותיים, ושל משרד החינוך בהיבטים הלימודיים והבטיחותיים. המהלך כולו יפוקח ויבוקר על ידי מינהל רישוי, בקרה ואכיפה של משרד החינוך וצפוי להסתיים עד לתחילת חודש מרץ 2022.