עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"מרגיש בשל לעשות את הצעד הבא"

עוד אלעד דנוך

בזכות העשייה העניפה, הפך בשנים האחרונות עו"ד אלעד דנוך, לדמות משמעותית בעולם המשפט הדרומי, וכעת הוא חושף את היעד הבא: התמודדות לתפקיד יו"ר מחוז הדרום בלשכת עורכי הדין * בריאיון ל"סטאר" הוא אומר השבוע: "שותפיי לדרך ואני עבדנו קשה מאוד כדי לתת יותר לעורכי הדין בדרום, בכל שעה ובכל זמן. הגיע הרגע לעלות מדרגה"

עו"ד אלעד דנוך (34), תושב אשקלון, הודיע בסוף השבוע האחרון כי החליט להתמודד על תפקיד יו"ר מחוז הדרום בלשכת עורכי הדין. דנוך משמש כיום בתפקיד מ"מ יו"ר מחוז הדרום, יו"ר שלוחת אשקלון ויו"ר פורום הצעירים המחוזי. בעברו, כיהן כחבר המועצה הארצית בלשכה.

כבר לפני כארבע שנים התמודד דנוך, כעורך דין צעיר, על מקום בוועד של לשכת עורכי הדין במחוז הדרום יחד עם סיעתו "המחוז מנצח", רשם הישג משמעותי כאשר קיבל את תמיכתם של מאות עורכי דין, והכניס שני מושבים בוועד המחוזי. הוא קיבל לידיו פורום צעירים מנומנם והפיח בו חיים, באמצעותו ביצע פעילויות רבות ומגוונות מאשדוד ועד אילת, לטובת כלל עורכי הדין, וכן העניק לעורכי הדין הצעירים ארגז כלים ובעיקר משענת לקראת חייהם החדשים כעורכי דין.

"שותפיי לדרך ואני עבדנו קשה מאוד כדי לתת יותר לעורכי הדין בדרום. קיימנו מפגשים מקצועיים, כנסים, השתלמויות, יזמנו פעילויות תרבות, ובעיקר היינו שם בשביל עורכי הדין, בכל שעה ובכל זמן. עכשיו, הגיע הרגע לעלות מדרגה", בישר דנוך בעמוד הפייסבוק שלו, שהתמלא תוך זמן קצר במאות תגובות חיוביות מעורכי דין רבים. "אחרי ארבע שנים של עשייה אינטנסיבית למען ציבור עורכי הדין, אני מרגיש בשל לעשות את הצעד הבא, ומבקש שתיתנו בי את אמונכם".

בשנים האחרונות נזקפו לזכותו שורה של יוזמות במסגרת תפקידו במסגרתן דאג לראשונה להנגשה של פעילויות הלשכה לערים בפריפריה, כדוגמת נתיבות וקריית-גת. כמו כן בתקופתו כיו"ר השלוחה באשקלון נפתחה לשכה גדולה בעיר בה נערכות באופן שוטף פעילויות לטובת ציבור עורכי הדין. בנוסף, מיסד דנוך את סדרת הרצאות בתחום הפלילי בכל רחבי הדרום, במסגרתה אירח דמויות מפתח מעולם המשפט הפלילי, ביניהם, עורכי הדין  יורם שפטל, וששי גז .על שמו של דנוך רשומות פעילויות רבות נוספות, שתרמו רבות לעורכי הדין והפכו אותו לדמות משמעותית ומעורבת בכל הקשור לעולם המשפט הדרומי.

תמיכה מראש העיר

את כוחו של דנוך בקרב עורכי הדין במחוז הדרום בכלל ובאשקלון בפרט ניתן היה לראות באירוע שערך בחנוכה האחרון. ביוזמתו של דנוך, הגיע לאשקלון גיבור ישראל סרן זיו שילון שריגש את הנוכחים בסיפורו האישי. כ- 300 עורכי דין מאשקלון ומהאזור נענו להזמנתו של דנוך.  היה ניתן לראות שם עורכי דין וותיקים וצעירים כאחד, מאשקלון ומהערים הסמוכות לה, מה שיצר מגוון של עורכי דין מהאזור. על פי אותו אירוע ניתן היה לראות את השפעתו של דנוך ואת עורכי הדין ששמחו להגיע להזמנתו. "אין ספק שעו"ד דנוך הצליח בזכות היצירתיות שלו גם לדאוג לעורכי הדין במחוז וגם לדאוג לנו לתוכן מעניין, כזה ששווה לצאת בשבילו בכל פעם מהבית", אמר אחד מהם באירוע.

כוחו של דנוך, שנחשב למי שמושך בחוטים גם בפוליטיקה המקומית באשקלון, לא מתבטא רק במעמדו בלשכת עורכי הדין. אחד האורחים באותו ערב, מלבד חברי מועצה מאשקלון ובכירים בעירייה , היה ראש העיר עצמו תומר גלאם. "דנוך, בפעילותך  ובעשייה הענפה שלך, אתה מביא גאווה לאשקלון, אני והתושבים גאים בך", אמר גלאם באירוע לקול מחיאות כפיים של הנוכחים.

במישור המקצועי, דנוך מחזיק היום בשותפות בשני משרדים, אחד באשקלון והנוסף בבאר-שבע. המשרדים עוסקים בתחום הנזיקין, בעוד דנוך עומד בראש המשרד באשקלון, שותפו עו"ד אריק ריביצקי מנהל את המשרד בבאר-שבע. המשרדים מנהלים בין היתר תיקי נזיקין מורכבים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה.

עם רוח גבית ממאות עורכי דין בכל רחבי הדרום, ויחד עם סיעתו "המחוז מנצח" מתכוון דנוך לכבוש את התפקיד המשמעותי. "אנו יוצאים היום לדרך חדשה", אמר. "למסע ארוך ומרתק, מסע שבסופו נכניס למחוז כוחות חדשים ורעננים, מסע בו עורכי הדין במחוז דרום יתחילו לקבל הרבה יותר, כי מגיע לנו יותר", סיכם דנוך.