עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מצילים את גולן ערגי שזקוק להשתלת כליה דחופה. "אני צריך את עזרתכם אנשים טובים"

מצבו של גולן ערגי, תושב העיר הסובל מאי ספיקת כליות, מתדרדר והוא זקוק להשתלת כליה. לאחר שאובחן כנושא סוג דם נדיר,לא התאימו בני משפחתו כמתאימים לתרומה, גולן מבקש את עזרת הציבור. לפני כארבע שנים, בעת בדיקת דם שגרתית, התגלו אצל גולן רמות חלבון גבוהים בשתן, מה המעיד על כשל בתפקודי ריאות. תוצאות הבדיקה הבהילו אותו לבית החולים אשר    הכין את גופו של גולן לקבלת טיפולי דאליזה לאור כשל הכליות.

הכליות הן איברים דמויי שעועית. גודל כליה הוא כגודל אגרוף. הן ממוקמות קרוב למרכז הגב מתחת לצלעות. הכליות הן מכונות מחזור משוכללות.. הן מסננות מדי יממה כ- 200 ליטר דם ומפרישות כ-2 ליטר של מים המכילים פסולת. המים העודפים והפסולת הם השתן המועבר לשלפוחית השתן דרך צינורות השתן. שלפוחית השתן מהווה מקום אחסון זמני לשתן עד שמרוקנים אותה.

הפסולת הנמצאת בדם ואשר אותה מסננת הכליה, היא תוצאה של שבירה נורמלית של רקמות ושל פירוק של חומרי מזון. הגוף משתמש במזון לצורך אספקת אנרגיה ותקוני בלאי. כאשר הכליות פגומות, הן לא מפרקות את החלבון בצורה מיטבית מה שלאט לאט פוגם בתפקוד הכליות עד לאי ספיקה.

גולן גילה את מצבו הרפואי שכבר שהיה מאוחר לטיפול מקדים או מונע, רובנו בשנות ה 30 לחיינו לא עורכים כלל לבדיקות אלא באין ברירה. "זה פשוט תקף אותי ביום בהיר באמצע השגרה של חיי. ללא כל סימנים מוקדמים שיכולתי להתייחס אליהם".מאז חיי השתנו מהקצה אל הקצה. מבחור מתפקד בחוץ ובבית הפכתי לשבר כלי שמתקשה לקיים שגרת חיים נורמאלית גם על הילדים שלי.

מזה 4 שנים אני מטופל בטיפולי דאליזה 3 פעמים בשבוע , הטיפולים אינם קלים. בכל סיום טיפול אני נדרש למנוחה, ולוקח זמן להתאושש ולקחת חלק בפעילות הבית. אני נשוי ואב לשתי קטינים. אשתי עובדת כסייעת ואני לא עובד. המצב הכלכלי בבית אינו קל, אשתי משתכרת שכר מינימום, אני מקבל קצבה קטנה, כך שאני בכלל לא יכול לחשוב על השתלה מחו"ל באמצעות כסף.

המשפחה הגרעינית שלי אינה יכולה לסייע לי, הורי כמעט בגין הפנסיה ובקושי דואגים לעצמם, כך שאין לי כל ברירה אלא לפנות לעזרת הציבור.

אני מזה שנים נמצא בתור להשתלות, אך לאור העובדה כי יש לי סוג דם נדיר O- קשה למצוא לי תורם כליה עם אותו סוג דם נדיר, אני היחיד מבני המשפחה שלי עם סוג הדם הזה. לצערי הכל ביחד לא נותן לי המון תקווה ואני מקווה לישועה.

המצב שלי כיום לא משתפר, אני עדיין צעיר וקשה לי לראות את הקטנים שלי גדלים עם אבא לא מתפקד.

כאני נאלץ לבקש תרומת כליה מכל אחד ואחת שיכולים להציל את חיי.  אני חולם שאוכל להמשיך לחיות את החיים שבניתי לעצמי באושר. תרומת כליה אשר תאפשר לי לחיות חיים של רוגע ושמחה ולחזור למסלול החיים האהוב והמוכר ביחד עם משפחתי האהובה, והאמת הדבר שאני הכי מתגעגע אליו זה לשתות כמו שצריך".

 

כיום ישנם שתי אפשרויות לכליה מתפקדת, האחת תרומת כליה מתורם/ת או רכישה בחו"ל, שזה נע בין חצי מיליון שח ל 700,000 ש"ח. אלא שתי האפשרויות שלי לחזור לשגרת חיים למען אשתי והילדים שלי.

אני פונה לכל אחד ואחת, תעזרו לי לנהל חיים, אני עדיין צעיר ובעל משפחה. אני רוצה להיות עם הילדים שלי שיגדלו, אני רוצה להיות חלק מהחיים שלהם בעתיד שאב פעיל וכבעל מתפקד. כל מי שרוצה לתרום, יש פרטי חשבון בנק, יכולים לתרום כל אחד לפי יכולתו.

אני מודה מראש לכולם, גם מי שיסייע וגם למי שאינו יכול.