עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מעונן חלקית


הפועל אשקלון הצליחה לטעום שוב את טעמו המתוק של ניצחון בזכות פנדל שלא היה ועדיין נמצאת בתמונת העלייה אבל דווקא המחלוקות בין ההנהלה ובין העירייה עשויים למנוע את ההישג

עוד שבוע לא קל עבר על הפועל אשקלון אלא שבניגוד לשבועות הקודמים לו הוא לפחות הכיל חיוכים והקלה בדמות ניצחון דחוק בדקות הסיום. הניצחון שהושג באמצעות בעיטת עונשין שנויה במחלוקת לא השכיח את האנדרלמוסיה הניהולית בה מצוי המועדון שנקרע על רקע מאבקים פוליטיים. ביום שלישי השבוע הודיעו ראשי המועדון לשחקנים כי החוזים שלהם תקפים עד 15 בינואר בשל כסף שלטענתם היה צריך להגיע מהעירייה ולא התקבל בסופו של דבר. מנהל הקבוצה צ’יקו מגיה והמנכ”ל דרור אלמלם אספו את השחקנים ואמרו להם בין היתר כי: "העירייה לא עומדת בהתחייבויות מולנו. מגיע לנו כסף כדת וכדין. כולכם משוחררים, אבל תנו לנו ארכה עד יום שני ה-21 בחודש".

חוסר הוודאות ממשיך לאפוף את הקבוצה מכיוון שראש העיר תומר גלאם אינו מעוניין לראות את מגיה ואלמלם המזוהים עם ראש העיר הקודם, איתמר שמעוני, ממשיכים בתפקידם אולם מנגד הוא אינו יכול לחתוך אותם בשל התחייבויות הקבוצה לבקרה התקציבית.

במצב הבלתי אפשרי צריכים השחקנים להתאמן ולהתכונן למשחק הקרוב שלהם היום (שישי) מול הפועל פתח תקווה.

חוסר הוודאות ממשיך לאפוף את הקבוצה מכיוון שראש העיר תומר גלאם אינו מעוניין לראות את מגיה ואלמלם המזוהים עם ראש העיר הקודם, איתמר שמעוני, ממשיכים בתפקידם אולם מנגד הוא אינו יכול לחתוך אותם בשל התחייבויות הקבוצה לבקרה התקציבית

הקבוצה הגיעה למשחקה האחרון מול הפועל ראשון לציון לאחר חמישה משחקים ללא ניצחון והפסד שלישי ברציפות. רק חוסר היציבות בצמרת מנעו מהמקומות הראשונים להיעלם לחלוטין באופק. מאמן אשקלון, שלומי דורה, אמר לקראת המשחק: "זה משחק ליגה לכל דבר, עובדים קשה ושואפים לחזור למסלול הניצחונות כדי להיצמד שוב לצמרת. איך יוצאים מהרצף? רק ניצחון".

האוהדים שהגיעו למשחק הבית באצטדיון "סלה" ביום שישי שעבר ראו את שחקני הקבוצה הביתית מנסים להבקיע אך לא ממש מצליחים במשך תשעים דקות. רגע לפני שריקת הסיום שהייתה מסיימת את ההתמודדות בחלוקת נקודות מאכזבת, העניק השופט טל זטלמן מתנה

לשחקניו של רוני דורה כששרק לבעיטת עונשין מאחד עשר מטרים על נגיעת יד שלא הייתה.

גל צרויה נהנה מהטעות ועם בעיטה נהדרת בחצי גובה עצר את בצורת הכיבושים של הכחולים-לבנים. הניצחון העלה את המארחים למקום החמישי עם 31 נקודות והכרטיס לליגת העל כבר לא נראה כחלום רחוק.

לשמחתה של הפועל אשקלון, היריבות לצמרת לא מצליחות לייצר מומנטום ולברוח כשהמוליכה הפועל כפר סבא הפסידה ונותרה עם 35 נקודות. המקום הראשון נמצא במרחק ארבע נקודות בלבד, עם זאת יש לזכור שהצפיפות עשויה להיות גם בעוכריה של הקבוצה – נס ציונה במקום השישי עם 30 נקודות ואילו הפועל עפולה במקום השביעי עם 29 נקודות כך שהיא עשויה למצוא את עצמה גם במקום השמיני.

יצאו לדרך חדשה? /יוסי נחום

מאז הניצחון 0:2 על הפועל קטמון לא טעמה קבוצת הפועל אשקלון את טעמו המתוק של ניצחון. חמישה מחזורים ללא ניצחון, ללא כיבוש שער. ביום שישי האחרון נעצרה ההתדרדרות בעזרתו "הנדיבה" של שופט המשחק זטלמן ששרק לכדור עונשין מ-11 מטרים לזכות אשקלון.  גל צרויה כבש בצורה חלקה ונתן לאשקלון ניצחון 0:1 קטן ומקום לאופטימיות. שוב ושוב בלטו בשורות אשקלון כל אותם "חולאים" שדיברנו עליהם בשבועת האחרונים – קישור אנמי, העדר "בעל בית" במרכז המגרש ומנהיג בכלל לקבוצה. בעיה נוספת היא ספסל וסגל מצומצם ומוגבל שמונע תחרותיות על חולצת ההרכב הראשון ולא נותן למאמן שלומי דורה אפשרויות לחילופין במהלך המשחק ושינויים טקטיים כאלה ואחרים. במהלך המשחק שמענו לא פעם קללות של קומץ האוהדים לעבר המאמן וההנהלה להתפטר. ככה זה כשהניהול הוא פוליטי והכסף הוא ציבורי כרגע הכדור נמצא בידיו של ראש העיר תומר גלאם. במיוחד כשחלון ההעברות נפתח והקבוצה משוועת לתגבור הסגל ורענונו. האם זה נשמע כמו געגועים לבעל הבית פרטי שהיה כאן בעבר? געגועים לבוס פרוספר אזגי? לא בטוח כלל וכלל. ככה זה בליגה הלאומית – ניצחון אחד ומתחילים לחלום על פלייאוף עליון ועליית ליגה, כמה הפסדים ומתדרדרים למטה. עד לפני כחודש וחצי קבוצות אשקלון וקטמון דהרו בצמרת וסקציה נס ציונה עשתה קולות של הפתעת העונה ואז שלושת הקבוצות עברו "משבר". בשבועות הקרובים נראה באם אשקלון יכלה להתרומם ולצאת לדרך חדשה. במחזור הקרוב (היום, שישי) תפגוש הפועל אשקלון את הפועל פ"ת המתאוששת ומאמנה מסאי – דגו. יהיה משחק קשה ללא ספק וממנו נוכל לראות באם תהיה המשכיות באשקלון.

דבר אחר: מיודענו המאמן יובל נעים שעובד במ.ס אשדוד. אני צופה במשחקיה של מ.ס אשדוד רואה את צורת המשחק וההתנהלות של נעים ומרגיש סוג של דז'ה וו (דהיינו בסרט הזה הייתי) אותם מילים, אותם תירוצים סוג של גניבת דעת. מ.ס אשדוד ממש בירידה, למצב של נשירה לליגה הלאומית. שבעה מחזורים מאז שנעים הגיע ואין שינוי מקצועי ביכולת. ראינו ניצחון, תיקו והפסדים לרוב כשאחוזי צבירת נקודות פחותים מאשר עם המאמן המפוטר מילבסקי. אבל נעים בשלו – אופטימי.

מה שמדהים שנעים משתמש בעבודתו באשקלון וטוען כי גם פה הוא הבטיח הישארות וקיים כנגד כל הסיכויים חבל שהוא לא מזכיר את העובדה שהקבוצה נשארה בליגה בעיקר העונש שספגה הפועל ת"א.

מנגד, בעונה השנייה הוא בנה קבוצה, עשה מקצה שיפורים בינואר נכשל וברח אחרי שכל השחקנים שהביא היו כשלון טואטלי (צמח, דבלאשוילי וחבריהם) את העובדות הללו הוא "שכח".

תקנו אותי באם אני טועה