עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מסע אל מאמני העבר

על רקע הפגרה ועונת המלפפונים, חוסר הוודאות באשר לגורל הפועל אשקלון והשמש שקופחת במלוא עוזה, יוסי נחום מחזיר אותנו אל ימים קסומים שעברו לבלי שוב ומתרפק על מסע אל העבר * לפניכם סקירה של מאמנים שהובילו את הקבוצה לעונות מוצלחות יותר ופחות, רגעים בלתי נשכחים וגם הסבר כיצד יוהן קרויף האגדי העביר אימונים באצטדיון "סלה"

הפועל אשקלון שלנו נוסדה בשנת 1955 ומאז עברו על הקבוצה לא מעט תהפוכות. קיץ בעייתי עומד לפנינו שיביא אולי את המועדון הוותיק לסוף דרכו. ערכנו לכם אלבום היסטורי של מאמנים שעברו באשקלון במשך השנים. אני לא מנסה לתת סקירה היסטורית או לסתום את הגולל על המועדון אלא רק לתת לאוהדי הכדורגל באשקלון טעימה קטנה ופינה נוסטלגית של העבר העשיר שאיננו וכנראה שלעולם לא ישוב. הרבה מאנים עבדו ועברו בהפועל אשקלון לפניכם מסע בתמונות לאורך השנים של כאלה שהותירו עלי חותם ככתב ספורט במשך עבודתי ככתב ספורט בארבע העשורים האחרונים.

גיגי כהן ז"ל הלך לעולמו בגיל 82

אימן את קבוצת הבוגרים בשנות ה-80 היה איש כדורגל וחינוך משכמו ומעלה העלה את הקבוצה לליגת הארצית בשנות ה-2000 עבד כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של הפועל אשקלון וגידל דורות של שחקנים צעירים.

 

 

ג'קי דקל הלך לעולמו בגיל 75

ג'קי דקל הבאר שבעי העלה את הפועל אשקלון לליגת הארצית בשנת 1992 דמות צבעונית שדגל בכדורגל מקצועני והתקפי, דקל אמר על אשקלון אימרה שנשארה בזכרוני "אשקלון זה כמו בלבנון כולם יורים על כולם"… הוא כמובן התכוון לעולם הכדורגל באשקלון לתרבות המקומונים והעסקים שהייתה בתקופתו.

 

 

אבי כהן ז"ל

אימן בהפועל אשקלון בשנת 1998/ 99 עבד תחת היו"ר דוד יפרח בתקופת הפריחה של הרדיו האזורי החדש "רדיו דרום" אמרה הזויה ומצחיקה שאמר דוד יפרח על המאמן אבי כהן כל הזמן רוצה שאני אחזק את "הכנפיים" "הכנפיים" באותה עונה לא היו בשיאם וזו לא הייתה עונה מוצלחת במיוחד וזה בלשון המעטה.

 

 

שייע פיינגבוים "האגדה"

עבד בהפועל אשקלון בשנים 2007/2009 בליגה הארצית עוזרו היה מנשה נוריאל שמופיע יחד איתו בתמונה. שייע מלך שערי הפועל ת"א בכל הזמנים ושחקן נבחרת ישראל ששיחקה במונדיאל במקסיקו 70, גם הוא סבל מאלימות הרחוב הספורטיבי באשקלון כאשר לאחר אחד האימונים נוקבו צמיגי מכוניתו. שייע מאמן נשמה ומוטיבטור מהדור הישן. הוא ייזכר כאחד המאמנים המיוחדים שעבדו בהפועל אשקלון לאורך שנות פעילותה.

 

אורי מלמיליאן – הירושלמי
אימן בהפועל אשקלון בעונת 2009/2010 עשה עונה מטורפת, בסיומה העפילה הקבוצה לליגה הארצית לאחר פתיחה צולעת בשקט שלו בצניעות המיוחדת בשקט וכמעט ללא כותרות עשה את הבלתי צפוי תחת שרביטו של היו"ר פרוספר אזגי לא פשוט.

 

 

רוני דורה המאמן (הדוד של שלומי)

הדוד של שלומי דורה שאימן באשקלון העונה וכן גם הדוד של טל בנין שחקן העבר של נבחרת ישראל, עבד באשקלון בעונה הראשונה בהיסטוריה בליגת העל 1998/99 ועליו רשומה הירידה חזרה ללאומית לאחר עונה אחד בלבד. נזכור אותו כמאמן מהדור הוותיק ג'נטלמן, סולידי, צנוע ולא מחפש כותרות.

 

 

יוהן קרויף הגדול מאמן את שחקני ברצלונה באצטדיון בשנת 1995 ע"ש סלה באשקלון

כן הפועל ב"ש אירחה את ברצלונה במסגרת אופ"א והובסה 7:0 בוסרמיל. יוהן קרויף ז"ל האבא של גורדי אימן את הקבוצה הקטלונית שהתארחה במלון גני שולמית באשקלון עקב המשחק והתאמנה באצטדיון ע"ש סלה באשקלון עבדכם נכח באימון וצילם את התמונה. כן, אתם לא טועים, יוהן קרויף על הדשא באשקלון. במדי ברצלונה שיחקו לואיס פיגו וג'ורדי קרויף הבן של בב"ש במשחק שהיה חד צדדי לחלוטין. אנו תמיד נזכור בגאווה שמשפחת קרויף הייתה על הדשא באצטדיון ע"ש סלה.