עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, עו"ד יוסי דיין התפטר מתפקידו

 

מנכ"ל החברה הכלכלית, עו"ד יוסי דיין, הודיע לראש העירייה על רצונו לסיים את תפקידו, הגרסה הרשמית היא עקב תחושה של מיצוי לאחר 4.5 שנים בתפקיד. הגרסה הלא רשמית- רצון העירייה להעברת כספים לטובת פעילות העירייה וכיסוי גירעונות. יכול להיות שהתנהלות העירייה הקימה לה מועמד לראשות העיר?

מי שבחמש השנים האחרונות היה מנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון וניהל באופן מקצועי את הפיתוח העירוני, הודיע לראש העיר על רצונו לסיים את תפקידו. דיין הסביר בתגובתו הרשמית, כי סיום תפקידו מגיע לאחר תחושה של מיצוי בתפקיד ולאחר שורה ארוכה של הישגים אליהם הגיעה החברה הכלכלית לאשקלון. אך חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מניח דיין מכתב התפטרות על שולחנו של ראש העירייה. הדבר קרה מספר פעמים בשנתיים האחרונות, אך דיין תמיד חזר בו. הפעם זה כבר סופי.

מקורות יודעי דבר מבהירים כי הסיבה הלא רשמית היא אשר לא הותירה לעו"ד דיין ברירה אלאל להתפטר, והיא המחלוקות בין ראש העיר למנכ"ל שנסובו ברובם על התנהלות כספית. לפני מספר חודשים היה זה לאור רצון העירייה להעברת כספים מאת החכ"ל לקופת העירייה לטובת כיסוי גירעונות. הפעם מספרים המקורות כי רצונו של תומר להאדיר את שמו באמצעות אירועים ומדיה, דורשים ממנו קבלת תקציבים מחברות הבת של העירייה, כאלו שאין עליהם ביקורת ושקיפות כמו בתקציב העירייה. למצב דברים זה לא היה מוכן עו"ד דיין לקבל, גם במחיר התפטרות מתפקיד מלא עשייה.

הימים הבאים יסמנו את דרכה של החברה הכלכלית, זהותו של המנכ"ל הבא אם יהיה ממקורביו של תומר והחצר, יסמנו את דרכה של החברה הכלכלית כקופה הפרטית של הגורמים העירוניים בשנת הבחירות הקרובה, גם במחיר של חשש לחדלות פירעון בהתנהלות תזרימית כפי שמבקשת עיריית אשקלון. ואולי, יבחר מנכ"ל מקצועי ללא כל השתייכות. אשרי המאמין.

עו"ד יוסי דיין הנו דמות בעלת משקל אלקטוראלי ויכולות פוליטיות, מוערך אצל גורמים רבים בעיר ובעל קשרים שיכולים לסייע לו באם יבחר לרוץ לראשות העיר. במצב שכזה בהתמודדות מול תומר גלאם, ככל הנראה תהיה ידו על העליונה, לאור הסביבה הפוליטית שלו ולאור יכולותיו האישיות שעולות עשרות מונים על יכולותיו של תומר גלאם.