עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ממנגלים עצמאות

"שנים שאנחנו כאן עושים את הבלתי יאומן ומתגברים ביחד על כל הקשיים, בונים בית יהודי ודמוקרטי, דמוקרטי ויהודי, בארץ אבותינו. היום החגיגה כפולה כי יום העצמאות חל ב-9 במאי, שבו אנו חוגגים גם את יום הניצחון על גרמניה הנאצית"

אמר הבוקר(יום ה) בנאומו נשיא המדינה ראובן ריבלין בביתו בירושלים בעת הטקס המסורתי בו חילק אותות הצטיינות ל-120 חיילים וחיילות צה"ל, שנבחרו על ידי מפקדיהם על שירות משמעותי ותרומה למדינה ולצבא.

אזרחי ישראל גם השנה חגגו את העצמאות של המדינה שלהם במנהג המסורתי, על-האש. וכחלק מההיערכות עיריית אשקלון דאגה מבעוד מועד לפזר פחים נוספים ברחבי העיר לפסולת ומתקנים שמיועדים לגחלים. כמו כן לנוחיותם הוצבו שירותים כימיים וברזיות.

את הזרוע הצבאית היה אפשר לראות היום באשקלון עם מטס הצדעה שנערך בשילוב זרוע הים לכבוד יום העצמאות ה-71 למדינה ובפרט לכבוד תושבי הדרום על החוזק הנפשי שלהם ועמידתם האיתנה בימי הירי האחרונים ובכלל . המטס חלף בסביבות השעה 12:00 בקו החוף והמרינה. בין המטוסים היה מטוס הקרב מסוג "אדיר"(F351) אשר פותח בארצות-הברית ובריטניה והפך למערכת הנשק היקרה בעולם אודות השכלולים שלו ולביצועיו יוצאי הדופן מבחינה מבצעית.

אמש, בערב יום העצמאות פקדו אלפי תושבים את טיילת "בר-כוכבא" כדי ליהנות מההופעות של עדן בן זקן, שלומי שבת, יובל המבולבל ושלישיית מה קשור. אולם ביקורות התושבים מביעים את אכזבתם לנוכח הלוגיסטיקה הלקויה מה שהביא למעט אכזבה. "הרמקול היה ממש על הפנים בהופעה של עדן בן-זקן, בקושי שמענו אותה, וגם אם שמעו אז לא כמו שצריך. חוץ מזה היה ממש שמח, כיף. אני שמחה שאני חלק מהעיר הזו" אמרה אחת התושבות.