עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

   מלכה גרשון נגד היועץ המשפטי של העירייה והמבקר שאושפז

                      

זה נשמע כמו התחלה של בדיחה גרועה, והאמת היא שזה בדיוק מה שזה, בדיחה של ניהול עירוני על חשבון התושבים. מלחמת כוחות ומינויים הביאה את מבקר העירייה למיון ואת סמנכ"לית העירייה לפתוח במלחמה.

כבר שבועיים שבמסדרונות העירייה מתלחששים על מלחמות הפיצוץ בישיבה של ועדת המכרזים. הבהרה מקצועית של יועמ"ש העירייה לא מצאה חן בעיניה של מלכה גרשון, מה שגרם לעלייה בטונים, לבריחתה של מבקרת חיצונית מאשדוד ולקבלת טיפול רפואי של מבקר העירייה.

בישיבת מכרזים טען היועץ המשפטי של העירייה כי לסמנכ"לית העירייה יש ניגוד עניינים מול אחד המועמדים. היא מנגד טענה שאין לה ניגוד עניינים ובמקום התפתחו חילופי דברים והישיבה "פוצצה". גורמים בעירייה טוענים כי כעת יש כוונה לסיים את תפקידו של היועמ"ש. ממשרד הפנים פנו לעירייה בעניין

בשבוע שעבר, ביום שני, בשעה 11 התקיימה ישיבה בעניין מכרז לתפקיד מנהל תחום בכיר בלשכה המשפטית של העירייה. אחד המועמדים היה תובע עירוני, עו"ד אשר אדרי. עוד בטרם הישיבה קדמו התראות של היועמ"ש על כך שגרשון נמצאת בניגוד עניינים מול עו"ד אשר אדרי שעובד בלשכה המשפטית. מלכה גרשון פנתה באופן אישי לגורמים שונים בלשכה המשפטית לרבות היועץ המשפטי עצמו והביעה מורת רוח מתפקודו של העובד עו"ד אדרי בקשר לעניין הנוגע אישית לבן משפחתה של גרשון. עולה כי ככל הנראה לעו"ד אדרי הייתה מחלוקת עם בנה של גרשון מלכה בעניין עסקי. ועמדתו של התובע העירוני לא הביאה לתוצאה שביקש בנה.

לאור האירוע הזה, הביע יועמ"ש העירייה חשש כי גרשון גיבשה דעה מוקדמת על המועמד ולכן היא בניגוד עניינים מולו ואין היא יכולה לשבת בוועדה הדנה במועמדותו לתפקיד. אלא שלמרות ההודעה המוקדמת, גרשון התייצבה לישיבה של ועדת המכרזים. איזמן דרש כי היא לא תשתתף בישיבה ואף הציעה לה לשלוח נציג אחר מטעמה. גרשון סירבה לצאת בטענה כי אין לה כל ניגוד עניינים עם המועמד. מי שצידד בדבריה של גרשון הוא מבקר העירייה שאף הוא טען כי אין כאן ניגוד עניינים.

במהלך חילופי הדברים במקום, הרוחות התלהטו, הקולות התגברו ומבקר העירייה שלא חש בטוב נזקק לקבלת טיפול רפואי. הישיבה, מיותר לציין, "פוצצה" והנוכחים יצאו מהמקום. גורמים בעירייה מעריכים כעת, כי לאור האירוע ככל הנראה יהיה מכרז חדש לתפקיד היועמ"ש. סופה של בדיחה.

מעיריית אשקלון סירבו להעביר תגובה מפורטת ומסרו רק: "הדיונים בוועדות העירייה הינם פנימיים ואין כל מקום לדון בהם בתקשורת".