עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מי ראה את חברי המועצה? ד"ר שלמה סויסה

 

למתבונן מהצד, נראה כי עיריית אשקלון מנוהגת על ידי מרקו ותומר, מירי לקחה על עצמה את כל הפק"לים ואת כל התורנויות. ייתר חברי המועצה דומים יותר לרוחות רפאים שהקשר בין ההבטחות שלהם לבוחר לתפקודם בפועל, הוא כמו הקשר שלי עם שיער ראש, לא קיים.

 

חבר המועצה שי רובין כיכב השבוע ברשתות החברתיות, הסרטון הקצר של ערוץ 13 בתחקיר מחיר למסתכן סיכם את מעמדם של חברי המועצה. סטטיסטים ויחצנים של תומר גלאם ולא של תושבי העיר. חבר המועצה שי רובין הוטל אל המשימה שממנה ברח ראש העיר, להתמודד עם שאלותיו של הנכתב הכלכלי של הערוץ מתן חודורוב. תומר שיודע שמתן  לא יסתפק בבדיחה בגובה הדשא או במתכון לקוסקוס, שלח את עו"ד שי רובין  שיגן על כבודו. הרי שי כעו"ד יודע את עבודתו וישמור כל כבודו של ראש העיר. הקרב בצהרי היום היה לא כוחות, מתן היה קצר, מהיר וקטלני. למעט צירוף המילים הבדיוני "ראש עיר מצוין" לא הצליח שי לעמוד במשימה הפשוטה, והיא להסביר קבל עם ורוכשים על מה העיכוב במסירת הדירות. זה לא חשוב, מה שחשוב זה להיות הגרופי התורן של ראש העיר.

 

התנהלותו של  שי רובין שהגיע כשריף ללא כדורים היא הסימפטום העירוני, כולם חושבים שהם הסגנים של השריף שלא חייב דין וחשבון לאף אחד, העיקר שהכוכב על החזה ינצוץ. לענות על שאלות? זה לא מתאים לטקסס. כאן רק יורים, או נכון יותר רק מפוצצים.

 

שי רובין אינו היחיד, למעט מעטי מעט, רוב חברי המועצה מחוברים לבורקס ולסודה פעם בכמה שבועות עת מגיעים הם כבדים ולא מבינים לאולם הקומה הרביעית. חברי המועצה מסתתרים אחר הודעות היח"צ של ראש העיר גם אם הם יודעים שאין כלום. כך לדוגמא בעניין מרכז היזמות

( כתבה בהמשך). חברי המועצה הרלוונטיים יודעים שהכל תקוע, שנה של עבודות על חנות אחת וללא התקדמות, לא גרמה להם לצאת נגד ראש העיר ולדרוש את טובת הצעירים בעיר.

 

יש חברי מועצה שמייצגים כמעט 1/3 מתושבי העיר, לא רק שאין להם כל עשייה, הם אפילו לא מדברים, הייתי רוצה לשמוע אותם ולדעת שלא עבדו עלינו, והניחו בשולחן המועצה בובות החייאה.

תפקיד חברי המועצה הוא לפקח על ראשי העירייה ולהגביל את כוחם באופן שימנע החלטות שרירותיות ומושחתות, מה אכפת להם שתומר גלאם הוציא מעל 2 מיליון שקלים רק על האדרת שמו! מה אכפת להם שתומר גלאם מבקש עוד מיליונים מהחברות העירוניות לטובת אותה האדרה? וזו רק דוגמא אחת. בכל ישיבות המועצה, 90% מחברי המועצה יכולים היו להיות מוחלפים בבובות על חוט, גם הם לא מדברים, וגם אותם אפשר להפעיל עם חוט.

 

בפועל חברי המועצה סירסו את עצמם, הם אפילו לא עשו קולות של מלחמה בטרם כרתו להם את גבורתם. מועצת העיר כיום היא גוף מסורס ומוחלש, זה יכול להיות תעודת כבוד לתומר שהצליח להשתיק את חברי המועצה, או תעודת עניות לחברי המועצה, שלא שמנו לב שהם היו מוגבלים עוד בשלטי הבחירות.

 

עוד חצי שנה נתחיל לראות את חברי המועצה מפשירים, הם יתחילו לדבר, חלק אפילו יעשה תנועות, ואולי תנועות סירוב, חלק יצעק למצלמות ואפילו חס ושלום יצביעו נגד. וכל זאת למה? בכדי שתבחרו ותמשיכו לישון עוד 5 שנים? האם התנהלות זו בכדי לזכות בעוד כמה גרושים לתמיכת העמותה בהם אתם נגועים זה הסיבה לתקוע את כל עתיד העיר?

יאללה, תתחילו להתעורר, גם אם אתם מסכימים עם ראש העיר תדברו שנבין למה, ולא נחשוב שאתם אילמים. ואלה שעדיין 30 שנה בארץ , תתחילו לדבר בעברית, נסלח לכם על השגיאות, לכולנו עברית קלוקלת, גם לראש העיר.