עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מי דקר את מי ולמה?

אילוסטרציה

שני עובדים שחזרו ממשרת בעבודה מצאו את עצמם מאושפזים בבית החולים בעקבות דקירות הדדיות.  נגד השניים הוגש כתב אישום. כעת בית המשפט יצטרך לברר מי תקף ומי התגונן?

כתב אישום כפול הוגש הבוקר (ראשון) בבית משפט המחוזי בבאר שבע נגד שני צעירים תושבי אשקלון שדקרו אחד את השני בדרכם חזרה מהעבודה. אירוע זה מצטרף לאירועי אלימות רבים אשר מתרחשים לאחרונה בעיר אשקלון. על פי כתב האישום, השניים ירדו מההסעה שהחזירה אותם מהעבודה, סמוך לשעה 19:00 ברחוב שפירא והחלו לצעוד לכיוון ביתם בשכונת גולדה שבדרום שכונת שמשון. עדת ראיה תספר כמה שעות לאחר מכן למשטרה כי ראתה שני אנשים שלדבריה הבינה כי הם הולכים לריב אחד עם השני.

 

תחושותיה התבררו כנכונות: במהלך ההליכה התפתח ויכוח בין השניים. האחד, בן ה-24, נטל חפץ חד ודקר את חברו בצוואר. החבר בן ה-22 דקר את חברו חמש דקירות חמורות יותר: אחת בגב העליון, שתי דקירות בבטן ושתי דקירות בירך. עדת הראיה תמשיך ותספר למשטרה באותו ערב כי כמה רגעים לאחר מכן הבחינה באחד הצעירים מוטל על הרצפה שותת דם. גרסאות השניים לא מורות בבירור מי מהשניים יזם את השימוש בנשק הקר ומי התגונן בלית ברירה. הצעיר שנדקר בצוואר בלבד עזב את המקום והתקשר לאמו שתגיע עם מונית לאסוף אותו לחדר המיון במרכז הרפואי ברזילי.

בינתיים נפל הדוקר האחר על המדרכה ברחוב עמיעוז, עדת הראייה שנבהלה מהמראה שנחשף מולה והזעיקה את צוותי מד"א. הנדקר שנשאר על הרצפה פונה כשמצבו מוגדר קשה לחדר הטראומה ב'ברזילי'. בינתיים הוזעקו שוטרי משטרת אשקלון למקום והחלו לחקור את נסיבות המקרה. זירת הדקירה נסגרה וחוקרי המז"פ החלו לקחת ממנה ממצאים, אולם פריצת הדרך בחקירת המקרה התרחשה דווקא בחדר המיון. בתוך שעה קלה נודע כי מלבד הצעיר שפונה במצב קשה באמבולנס הגיע צעיר אחר במונית וביקש לקבל טיפול על דקירה בצוואר. לשוטרים היה ברור שיש קשר בין המקרים חקרו, את הצעיר שסיפר להם כי דקר את חברו לאחר שזה קילל אותו.

על שולחן הניתוחים החלו רופאי ברזילי לטפל בדקור אשר סבל מנקב בחזה ובכדי להציל את חייו היו צריכים לטפל בחלל האוויר שהצטבר בין הריאות והפריע לנשימה, במהלך הניתוח נכרת כיס המרה שלו, נתפרו שני חתכים במעי ושני חתכים בכבד. פצעי הדקירה אוחו בסיכות ולמחרת בעודו מאושפז חקרו אותו השוטרים והודיעו לו כי הוא עצור. לאחר שלושה ימים הוא יצא מהחלקה לטיפול נמרץ למחלקה הכירורגית.                   חייהם של השניים ניצלו וכעת מבקשים במשטרה למצות עמם את הדין, שכן האירוע היה יכול בקלות רבה להסתיים ברצח ולהמיט אסון וחורבן על משפחה שלמה וייתכן גם לשלוח עוד צעיר תושב העיר למאסר ממושך בכלא. כתב האישום שכאמור הוגש, מגולל את השתלשלות האירוע, אם כי לא ברור מי הראשון החל בדקירות ומי התגונן. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים נגדם וטוענת כי לשניים יש מסוכנות רבה באם ישוחררו, היות ומדובר באירוע בו בוצעה העבירה בנשק קר.