עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מיליון דולר בייבי

יש לו 36,000 עוקבים באינסטגרם וכל תמונה שלו זוכה למאות לייקים ותגובות בגיל ארבעה חודשים בלבד * בעוד הפעוט יונתן וסר ממשיך להקסים את כל מי שרואה אותו ההורים הגאים יעל ודביר מנסים להסביר ל"סטאר" מה גרם להם להתחיל לתעד את חייו של בנם הבכור ולחשוף אותם באופן שכזה ומה הם מקווים שיגדל להיות בעתיד

ענבר כהן חג'ג'

אינסטגרם הוא ללא ספק המעוז המוביל כיום לאמהות, מה שללא ספק יגרום לנו להתגעגע למה שהיה פעם. מדובר באמהות שמביאות משב רוח מרענן ברוח בוטיקי מאוד שבוחרות להציג את הרגעים המוצלחים והפוטוגנים יותר של הורות. כשהוא כבר נמצא במעמד המכובד של 36 אלף עוקבים  בארץ ובעולם יונתן וסר בהחלט יכול להיות גאה בהוריו שהביאוהו עד הלום.

בחברה בה רוב משקי הבית מחוברים לאינטרנט ורוב האימהות מעורבות ברשתות החברתיות בדיוק כמו שהן מעורבות בביקורים הדחופים לקופת חולים אני מרשה לעצמי להתרפק על העבר ולהיזכר בימים בהם נולד בני בכורי. מצלמת פילם תיעדה את הרגע בו יצא לאוויר העולם ותמונה מספר 36 הייתה היחידה בעוד הייתה ריקה עם הצילום של הרך הנולד החל הפילם לעשות רעש של סליל שחוזר לאחור ומכין עצמו לפיתוח, עד הפילם הבא

כן היו ימים. אכן ילדים מושכים תשומת לב יותר, הם יותר רגישים ומדובר בהחלט במאה אחוז רצון של ההורים לשתף ולחלוק וכאשר מידת הפופולריות של אדם נמדדת בין היתר במספר העוקבים שלו ובכמות הלייקים שמקבלים הגיגיו נראה כי העולל נמצא בהחלט בכיוון הנכון.

ההורים יעל נהרי ודביר וסר תושבי אשקלון מאושרים מהכוכב הבא בעיקר בגלל שמדובר בבן בכור על כל המשתמע מכך. הם לא עוצרים לרגע והתיעוד הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים: כשהם הולכים לקבל חיסון הוא מצטלם, בכל חודש הוא מצטלם עם אותם הבגדים בכדי שייראה ההבדל לאורך זמן וגם כשהוא ישן מצטלם ומדגמן ללא ידיעתו.

 

בעמוד האינסטגרם שלו אי אפשר להתבלבל מדובר בדוגמן פיצפון עם תמונות שתראו בכל מגזין של אמהות וילדים אבל יש גם פאנץ' – תמונה אחת תפסה אותי ובה יונתן עם משקפיים מסתכל על עיתון ישראל היום אבל למעשה כשהתקרבתי לתמונה גיליתי שהוא בעצם ישן. צודק – ישראל של היום זו לא ישראל של פעם. כנראה שהוא נרדם בדיוק על תיק 4000, לא פלא.

ובתמונה אחרת –זו כבר תמונה של סטודיו בצילומי ניו בורן –משמאלו שלט באנגלית עם הכיתוב 'בן חודש' והוא בנונשלנטיות שלו עם שלייקס ומכנס כשחצי גופו ערום. דוגמן כבר אמרנו.

האבא דביר מספר לנו:"הכל וירטואלי בסופו של יום, כל דבר בחיים אם לא אמרת או לא כתבת משמע אינו קיים, אנחנו לא מתחרים באף אחד ופשוט נהנים מכל רגע".

 

אני חייבת לשאול, אתם לא מפחדים מעין הרע? וממה שיגידו עליכם אנשים – תראו אלו הורים מנצלים תינוק בן 4 חודשים?

"אני מחבק את אותם אנשים שהולכים לכיוונים האלה, חשוב שכולם יבינו שהכול מאהבה והכול מגיע בצורה הכי אותנטית ונכונה עבורינו. אני דווקא חושב שבכל הרשתות החברתיות קורים דברים טובים, אם מסתכלים על זה בעין חיובית כמו למשל עזרה לזולת".

 "זה הפך לדבר שבשגרה"

 

כאשר אתה הופך להורה לראשונה בחייך כל הראשוניות הזאת נראית לך כמו גלגל ענק בלונה פארק והנוף שניבט מלמעלה פתאום אינו אותו נוף שהיית מורגל לו-ומכאן ואילך אתה מבין כי החיים מעתה השתנו ולא יחזרו להיות כפי שהיו לפני שבאו הילדים ולכן כל ההתרגשות של יעל ודביר בהחלט מרגישה לי בנוח אבל כאן מגיע מסר די ברור מעבר להתלהבות של להעלות תמונות של הבן שלנו כי הוא מתוק ובונבון ושקט.

 

אני מקיימת את השיחה עם יעל ודביר כשיונתן בפרונט על הידיים כל הזמן. "הוא כזה מקסים וחמוד ובעיקר שקט אל מול המצלמה שזה מדהים את כל מי שאנחנו פוגשים" מספרת יעל בגאווה "תביני עד כמה הוא נוח, אנחנו הולכים איתו לסרטים והוא פשוט ישן. פעם אחת הוא התעורר באמצע סרט ופחדתי שהוא יתחיל לבכות ויפריע לכל שאר הצופים. הרמתי אותו והוא פשוט התגלגל מצחוק, כל מי שהיה סביבי הסתכל עליו וצחק. והכי מצחיק שזה היה בסצינה שקטה".

 

אני שואלת את ההורים הצעירים למה דווקא יונתן תפס, הרי לא כל התינוקות זוכים למעמד שכזה גם אלו בעלי עמודי האינסטגרם ודביר משיב: "זה מזל, ובהחלט מדובר בכדור שלג, תשאלי מה מיוחד באח הגדול ? זה אותו דבר –אנשים אוהבים להציץ לעולמם של אנשים אחרים ואנחנו זורמים עם התקופה ועם יונתן".

אז הכיוון הוא להפוך אותו לסלב?

"כרגע זה מה שקורה. זה קורה בכל העולם. נתקלנו לא מזמן בילדה בת 6 באינסטגרם שהיא כבר כוכבת רשת מדגמנת ומתעדת כל צעד ושעל. זה הפך לדבר שבשגרה"

אז מה צופן העתיד? בקצב הזה לאן שואפים?

"תראי עונים לי יעל ודביר ביחד (וכאן כבר יונתן מראה סימני התעוררות מסתכל עליי אבל נשאר שקט ורגוע – ( מה הם נותנים לו לאכול תהיתי ביני לבין עצמי, אולי יש פה סוד שאפשר למכור לשאר האימהות אבל לא הוא פשוט כזה) – מה שבטוח תהיה לו מזכרת נהדרת, כשיגדל ויהיו לו מאות אלפי עוקבים ואם יצליח יוכל לעשות לביתו ולהשפיע לטובה על החברה. אחרי הכל היום העולם הוא עולם שיווקי ופרסומי אין מה לעשות".