עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מיטת הניתוח נשברה והמטופל נותר נכה

תושב אזור אשקלון תובע את הסכום המקסימלי הקבוע בחוק (2.5 מיליון שקלים) בטענה כי
צוות בית החולים הסתיר את המקרה ממנו וממשפחתו * התביעה נדונה בימים אלו בבית משפט השלום בתל אביב * קפלן: "תגובתנו תימסר באופן מסודר בערכאות המשפטיות"

טענות כבדות משקל: על פי התביעה, לאחר שהמטופל תושב אזור אשקלון, פנה למחלקת פניות הציבור בביה"ח 'קפלן', התלונן על האירוע וביקש תשובות, הוא זכה לתשובה ממנהל יחידת ניהול הסיכונים ובטיחות הטיפול. בתשובתו הודה המנהל כי האירוע אכן קרה, הסביר כי השולחן התקפל תחת המטופל כך שהוא נחבל באזור הגב – וזאת למרות שמדובר ב"שולחן ניתוחים ייעודי לאנשים כבדי משקל".
מנהל יחידת הסיכונים הוסיף כי טכנאי החברה שהוזמן מצא כי אחד מגלגלי השיניים בשולחן נשחק ונשבר והשולחן הושבת. בנוסף, התנצל המנהל יחידת הסיכונים על כי לא דווח למשפחה אודות האירוע.


התובע המשיך ופנה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, שחזר על ההסברים לסיבת התאונה, ואף ציטט את התנצלות ביה"ח באשר להיעדר שיתוף המשפחה ועדכונם באירוע בזמן אמת. "עסקינן בהודאת בעל דין מפורשת של הנתבעת בדבר רשלנותה הקשה והברורה, שגרמה לאירוע ולנזקיו החמורים של התובע", נטען בתביעה.
אל התביעה צורפה, כאמור, חוות דעת רפואית בה נקבע כי הטיפול הרפואי שניתן לתובע מהווה רשלנות רפואית, עקב התרשלות משמעותית בתחזוקת ובתקינות הציוד הרפואי: "אין ספק שמדובר ברשלנות של האחראים, שלא ביצעו את המוטל עליהם. נזקו של התובע מהתאונה משמעותי – מיטת הניתוח פשוט נשברה לחצי והתובע נפל מקופל למרווח שנותר בין חלקי המיטה".
בחוות הדעת מצוין כי התובע סובל מנכות צמיתה בשיעור של כ-30% בשל שברים באגן האחורי, הגבלה בתנועות עמוד שדרה מותני, והתפתחות תסמונת כאב כרונית עם השפעה תפקודית יותר מבינונית.
"טרם האירוע היה התובע אדם עצמאי, שמח ונמרץ, שמעולם לא סבל מבעיות אורתופדיות ובפרט בעמוד השדרה או בעצם הזנב", טוען עו"ד שפירא בתביעה "כתוצאה מהאירוע ובגין רשלנות הנתבעת, נותר התובע עם נזקים קשים ביותר, הבאים לידי ביטוי בכל פן בחייו – החל מהפן הרפואי-תפקודי וכלה בפן האישי-נפשי".
לדברי עו"ד שפירא, בשל נזקים אלו הפך התובע מאדם עצמאי, מתפקד שעובד בעבודת כפיים בחקלאות, לאדם שאינו יכול עוד לתפקד כבעבר. הוא נאלץ להתמודד גם עם מצב נפשי קשה, שמוסיף להחמיר מיום ליום. "התובע הפך לשבר כלי ומצבו הרפואי והנפשי פגעו קשות ביכולתו להשתכר". עוד נטען כי בגין נזקיו הוא הפך מאיש משפחה למופת, בן זוג ואב לאדם הנאלץ להתמודד מדי יום עם הקשיים התפקודיים הרבים שמהם הוא סובל.
מבית החולים קפלן נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם נתקבל בבית החולים. כשיתקבל, יילמד על ידי היועצים המשפטיים ותגובתנו תימסר באופן מסודר בערכאות המשפטיות".