עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מחשבות על הקיץ החם

עורך דין ליאור דגן \צילום דובר הפועל אשקלון

הפועל אשקלון תחת מפרק תפתח את העונה עם מינוס של תשע נקודות וסגל שאיכותו עדיין לא ברורה, אליצור אשקלון נפרדה מהמאמן אבי סוכר ותתמודד עם קיצוץ כואב בתקציב * יוסי נחום מנסה לעשות סדר בחודשי יולי אוגוסט הקשים שעוברים על שתי קבוצות הספורט הבכירות בעיר

כתב יוסי נחום

קיץ קשה עובר על כוחותינו. חם, יבש, צחיח ומלא בעיות ניהול בשתי האגודות המייצגות את הספורט התחרותי בעירנו אשקלון. הפועל ואליצור אשקלון מקרטעות ונאבקות על קיומן תרתי משמע. נתחיל עם הקבוצה הבכירה הפועל אשקלון כדורגל. מסתבר שתמו ימי עמותת ותיקי הפועל אשקלון בכדורגל כאשר בית המשפט בבאר שבע בראשות השופט יעקב פרסקי קבע שעו"ד ליאור דגן יהיה המפרק של קבוצת הפועל אשקלון והוא כרגע האיש החזק באגודה שזכויות הניהול והפעלת הקבוצה העונה נמצאות בידיו. לעו"ד דגן יש ניסיון רב כמפרק – תחת ידיו האמונות עברו קבוצות כמו הפועל פתח תקווה, ר"ג וכפ"ס המפרק מקבל נדוניה קשה שהשאירה אחריה העמותה בסכום של כ-4 מיליון ש"ח חובות.

המשמעות של מינוי המפרק היא שהקבוצה תישאר בליגה הלאומית אבל תחל את העונה במינוס 9 נקודות בטבלה. במילים אחרות – המצב קשה מאוד. העו"ד החל השבוע בפגישות ובבדיקת הניירות והחומר הרלוונטי והשבוע הוא נפגש עם המנהל הטכני. בסיום הבדיקות הראשוניות משה "ציקו" מגיה ייאלץ

אבי סוכר

להגיש דו"ח זמני על היקף החובות תוך 15 יום. בית המשפט קבע שכל שחקני הסגל שהגישו את התביעה הייצוגית (13 במספר) יהיו חופשיים ורשאים לחתום בכל קבוצה אשר יחפצו בה.
משמעות הדבר היא שהסגל של הקבוצה לעונה הבאה צפוי להשתנות מהקצה אל הקצה ואל נתוני הפתיחה הקשים ממילא צפויה להתווסף בעיה של שחקנים מנוסים שישחקו בשורות הקבוצה.

מעבר לנושא המקצועי "הבור" הכספי מעיק על המשך הדרך ואני מקווה שעיריית אשקלון בראשות ראש העיר תומר גלאם יתקצבו את המועדון כדי שיוכלו להעמיד תקציב סביר שיהיה מעל התקציב המינימום. כרגע אין כספים בחשבון המועדון ועל המפרק יהיה לעמול קשות כדי לעבור את הבקרה ולבנות סגל שחקנים ראוי לתחילת מחנה האימונים.

בתוך כך, משחקי גביע הטוטו כבר בפתח ויתחילו בסוף חודש יולי. הליגה עצמה תחל ב-20 לאוגוסט וכרגע אין למעשה כלום. יש לנו אוהדי הכדורגל באשקלון קבוצה על הנייר. גם באם הכל יילך כשורה, צפויה לקבוצה עונה קשה על מנת להיחלץ מירידה בגלל העונש הכבד של הפחתת תשע נקודות. אמנם היו תקדימים של קבוצות שהצליחו להיחלץ מבור שכזה אבל זה לבטח לא הולך להיות קל, על אחת כמה וכמה כאשר הסגל של הקבוצה לוטה בערפל ולא ברור מה תהיה רמתו המקצועית בסופו של יום.
עד כאן הכדורגל בעירנו ונעבור לנושא קבוצת הכדורסל אליצור אשקלון. אז כזכור, הקבוצה השיגה הצלחה נאה כאשר בניגוד לציפיות העפילה למאבקי העלייה לליגת העל בהדרכתו של המאמן אבי סוכר ובסופו של דבר הודחה במשחקי רבע הגמר לאחר שהגיעה להישג יפה לכל הדעות. הקיץ היה נדמה שהמאמן אבי סוכר ימשיך, המנכ"ל מיקי שרביט ניהל מו"מ מול העיריה לגבי התקציב ובסופו של דבר הקבוצה תתוקצב בתקציב נמוך יותר מאשתקד, תקציב שמוערך בכמיליון שקלים. בעקבות הקיצוץ הסגל יהיה פחות יקר וניב ברקוביץ' הבן של, עזב את המועדון. בימים האחרונים נודע כי גם המאמן אבי סוכר לא ימשיך בתפקידו ומי שמועמד למלא את מקומו הוא המאמן רועי חגאי. רועי ברקוביץ ימשיך כמנהל מקצועי תחת עינו הפקוחה של האבא מיקי ברקוביץ האגדי.

אני מקווה שאחרי הקיץ הקשה שעובר עלינו יהיה לנו חם בשתי הקבוצות עם הצלחה מקצועית ושחס וחלילה לא נראה ירידת ליגה לאחת משתי הקבוצות.

תקנו אותי באם אני טועה