עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מזל טוב גרנדיוזי המלווה באבל עמוק – 4 שנים למותו של החיצון

דיוויד בואי

עובדות שכנראה לא ידעתם על בואי:

*גופתו של בואי נשרפה באופן פרטי. בהתאם לרצונו, אף בן משפחה או חברים לא נכחו בטקס, ומקום אפרו נותר סוד. עם זאת, על פי צוואתו של בואי, הכוכב רצה שאפרו יתפזר באינדונזיה – "בהתאם לטקסים הבודהיסטיים של באלי".

 

*עבור אלבומו האחרון, בואי התפטר מהלהקה הרגילה שלו ושכר קבוצה של מוזיקאי ג'אז צעירים כדי לדחוף את המוסיקה שלו לכיוון חדש. זה היה הרפתקני ומרגש, אבל הכוכב לא היה בטוח כיצד האוהדים יגיבו. "הוא היה עצבני. זה לא היה אלבום טוב", אמר ג'ונתן ברנברוק, שעיצב את העטיפה של האלבום.

 

*רשימת הכוכבים שכמעט כיכבה בטרילוגיית שר הטבעות של פיטר ג'קסון ארוכה כמעט כמו הסרטים עצמם. ניקולאס קייג' עשה אודישן לשחק את אראגורן, בעוד התפקיד של 'גנדלף' הוצע לשון קונרי ופטריק סטיוארט. באופן מדהים, בואי – כוכב סרט "המבוך" שיצא ב -1986 – הופיע גם ברשימה זו. השחקן דומיניק מונאגאן, שגילם את ההוביט 'מרי' בסדרת הסרטים, אמר שהוא ראה את הזמר נכנס לאולפן הליהוק בשנת 1999. "אני מניח שהוא נקרא עבור 'גנדלף'. אני לא יכול לחשוב על שום דבר אחר שהיו קוראים לו עבורו".

 

*בואי העניק 2 מיליון דולר (1.6 מיליון ליש"ט) לעוזרת האישית שלו קורין "קוקו" שוואב. זה אולי נשמע כמו מעשה נדיב בצורה יוצאת דופן, אבל שוואב הייתה מקורבו הקרובה ביותר מזה 42 שנים.

*המפיק בריאן אינו, שעבד עם בואי על 'טרילוגיית ברלין' המיתולוגית בשנות השבעים, אמר כי הוא היה בקשר עם הזמר שבוע לפני מותו, ושוחח אתו על פרויקטים חדשים". במהלך השנים האחרונות – בעוד בואי גר בניו-יורק ואני בלונדון – רוב הקשר שלנו היה באמצעות דואר אלקטרוני", אמר בריאן אינו ל- BBC בשנה שעברה . השתמשנו בשמות מומצאים בתור חתימה על המייל: כמה מהם היו 'מר שואו-ביז', 'מילטון קיינס' ו'דוכס האוזן'.

 

*בהתחשב במספר הפרסונות המוסיקליות שבואי אימץ לאורך הקריירה שלו בת ה- 50 שנים, קשה למצוא אמן שלא העניק לו השראה. בין האמנים הללו ניתן למצוא את זמרת הפופ בת ה -23 'לורד' –  חשפה שהכוכב התערב באופן אישי בקריירה שלה. לקוח מפוסט שכתבה בפייסבוק: "מעולם לא פגשתי גיבור ילדות שלי ואהבתי את זה", רשמה. "זה פשוט מבאס, הלחץ עצום מדי, אי אפשר ליהנות ממנו. דיוויד היה שונה. באותו לילה משהו בי השתנה – הרגשתי רוגע עולה ועולה, שלווה. הבנתי שאני גאה במוזרות המקצועית שלי מכיוון שהוא היה גאה בה. ואני יודעת שאני לעולם לא אפסיק ללמוד ריקודים, ריקודים חדשים לגמרי".

 

*בסרט התיעודי של פרנסיס ווטלי ((Whately, "Bowie": בו נראו חמשת השנים האחרונות של בואי, העניקו לאוהדים הצצה נדירה לחוש ההומור של בואי. הוא נראה מסתובב מאחורי הקלעים ותוקף את הלהקה שלו בעורב מפלסטיק. לקראת סוף הסרט חשף ראיון נדיר, בו נשאל הכוכב מה הוא היה רוצה שיזכרו בו? – "הייתי שמח שאנשים יאמינו, אמר, "שבאמת היו לי תספורות נהדרות".

 

ארבעה עשורים חלפו ומותו של המלך עדיין תעלומה

אלביס פרסלי המנוח

אלביס היה מגיע לאבן הדרך ה- 85 ביום רביעי השבוע, אך במקום זאת פרסלי נפטר ב- 16 באוגוסט 1977, לאחר דום לב שבו לקה בחדר האמבטיה שלו. זמר ה- My Way עבר היסטוריה ארוכה של שימוש בסמים , שלדבריו מילאו חלק במותו הפתאומי. עם זאת, השאלה איך גבר בן 42 יכול לסבול סוף כה הרסני? הייתה במרכז הוויכוח. הנתיחה שלאחר המוות בוצעה באותו יום בו נפטר אלביס כדי לקבוע את סיבת המוות המדויקת, אולם הציבור הרחב לא יידע את תוכנו של הדו"ח של הנתיחה לאחר המוות עד שנת 2027, מאחר שאביו של אלביס אטם אותם למשך 50 שנה. היכולת והאתיקה של שניים מאנשי המקצוע הרפואיים שהיו מעורבים בנתיחה של הגופה נחקרו ברצינות:

 

ד"ר ג'רי פרנסיסקו הציע את סיבת המוות עוד לפני השלמת הנתיחה שלאחר המוות. הוא טען שהמחלה שלו היא הפרעת קצב לב, מצב שניתן לקבוע רק אצל מישהו שעדיין חי. ואילו ד"ר ג'ורג' ניקופולוס, שנמחק מאוחר יותר מכל עוולה, רשם למעלה מ- 10,000 מנות של תרופות הרגעה, אמפטמינים ותרופות נרקוטיות בשמונה חודשים בלבד. רישיונו הושעה לשלושה חודשים והוא בוטל לצמיתות בשנות התשעים, לאחר שהוועד הרפואי בטנסי הביא אישומים חדשים אודות מרשם יתר. לאחר מכן טען הסופר פרנק קופי כי מותו של אלביס נבע מתמרון וואלסאלווה (Valsalva), סוג של עצירות הנגרמת בדרך כלל כתוצאה משימוש בסמים. מר קופי האמין שהמתחים הבלתי פוסקים של אלביס אילצו את לבו להפסיק לפעום.

 

הרופא המומחה ד"ר דן וורליק, שנכח אף הוא בזמן הנתיחה שלאחר המוות, הסכים עם השקפתו של מר קופי, וציין כי שימוש בסמים היא דאגתו העיקרית. באוגוסט 2019 הוא אמר: "עצירותו הכרונית של פרסלי – תוצאה של שנים של שימוש בסמים וגרגרנות עתירת השומן והכולסטרול שהביאו למה שמכונה התמרון של ואלסלווה". אשתו לשעבר של אלביס, פריסצילה, חשפה את שברון לבה לאחר שראתה את מאהבה לשעבר חסר החיים בראיון שנחשף בתוכנית Today Show, בו היא אמרה: "היה לנו את הארון שלו, כאן מאחור, בין הסלון לחדר האוכל".