עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מות התינוקת: כתב אישום יוגש נגד הפלסטיני החשוד ברצח

השבוע צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד זיאד אעביד, השב"ח אשר חשוד ברצח התינוקת מאשקלון לפני יותר מחודש.

 

בית משפט השלום באשקלון האריך ביום שני (ה-25.11.2019) את מעצרו של זיאד עביד בן ה-21. אעביד חשוד בעבירות של רצח חסר ישע, תקיפת בת זוג וכניסה לישראל שלא כחוק. לבקשה זו צורפה הצהרת-תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום לאחר שחקירת המשטרה הסתיימה. לאחר כחודש ימים מאז קרות המקרה, ומעצרו של אעביד על ידי המשטרה בו בעת שניסה להימלט ככל הנראה אל מקום מגוריו, הועברו חומרי החקירה הרבים לידי הפרקליטות. במהלך החודש הזה הוארך מעצרו של אעביד על ידי המשטרה, באישור המשנה לפרקליטות המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר.

הבוקר (שני) הגישה המשטרה הצהרת תובע בבית המשפט תוך בקשה להארכת מעצרו של החשוד האמור במספר ימים נוספים לצורך הכנה והגשת כתב האישום נגדו על ידי הפרקליטות כאמור. לפני זמן קצר הוארך מעצרו עד יום חמישי הקרוב (ה28.11.19) בשעה 14:00. מהמשטרה נמסר בתגובה: "הגם שמדובר בחקירת אירוע טראגי, שלמראית עין נראה כי נסיבותיו ברורות מאליהן, עמלו חוקרי המשטרה המקצועיים ואספו פרט לפרט, עדות וראיות, על מנת לגבש תשתית בתיק החקירה טרם העברתו לידי התביעה".

 

לפני יותר מחודש, ביום רביעי ה-23.10.19 נקבע מותה של התינוקת לאחר מאמצי החייאה ממושכים. כזכור האירוע התחיל, לאחר שדווח במוקד מד"א כי תינוקת נמצא בביתה כאשר היא מחוסרת הכרה. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לתינוקת טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים ברזילי כשהיא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת. בהמשך הלילה צוות מיוחד של מד"א העביר את הפעוטה לביה"ח סורוקה בבאר שבע. מבדיקות רפואיות נקבע כי היא סובלת מפגיעת ראש קשה שעל פי החשד נגרמה כתוצאה מטלטול או מכה.

החשוד, זיעד אביד, הובא ביום א' (27.10.19) להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים. ביום רביעי (ה-23.11.19) שוחררה ממעצר אמה של התינוקת, לאחר שהשופט קבע כי אינה חשודה בדבר וכי יש לשחררה ללא תנאים מגבילים. מחקירת המשטרה עד כה עלה כי החשוד הפלסטיני שהה עם הפעוטה, פגע בה פיזית , ולאחר הדיווח למשטרה נמלט מהמקום ואף עזב את העיר אשקלון. תוך זמן קצר החשוד אותר ונעצר בכביש 35 סמוך לצומת פלוגות כשהיה בדרכו לביתו שבחברון. אמה של התינוקת מסרה את גרסתה לאירועים וסיפרה למקורביה כי: "אני לא יודעת מה קרה אחרי שעזבתי את הבית ויצאתי לפגוש חברים בבאר שבע. השארתי את התינוקת כשהיא בריאה עם הבחור הזה".

בני משפחתו של החשוד, אשר שנכחו בדיון המשפטי העידו וסיפרו כי אעביד "טיפל בתינוקת חמישה חודשים, הוא אהב אותה והתנהג כאילו הוא אבא שלה – הוא לא רצח אותה". לדבריהם, האם "השאירה אותו עם התינוקת והאשימה אותו במעשיה". עורך הדין ליאור רונן, שמייצג את תושב השטחים, אמר בבית המשפט: "אעביד נפל עם התינוקות, טיפל בה לאחר הנפילה והרדים אותה. לדבריו, הוא לא הבין שמצבה מדרדר בעקבות הנפילה, אלא חשב שזה עקב החום שהיה לה". מאוחר יותר מסר סנגורו של החשוד: "זיאד טיפל בתינוקת במסירות בחודשים האחרונים וכתוצאה מהאירוע הטרגי נמצא במצב קשה. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לצערנו הרב המשטרה לא ביצעה בדיקות פורנזיות כדי לבדוק את גרסתו ובמקום זאת יצאו בהצהרות שמדובר בחשדות לרצח. כלל לא ברור, מדוע המשטרה חושדת, שזיאד הזניח ונטש את התינוקת כשלפי כל העדויות הוא זה שהזעיק עזרה ודאג שהתינוקת תקבל טיפול רפואי".