עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מורה נהיגה מאשקלון חשוד בהונאת רישיונות נהיגה

צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל, ביחד עם היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) במצ"ח ויחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) במשרד הביטחון, נעצרו לחקירה מורה נהיגה למשאיות ועוד מספר מעורבים בחשד למעילה בעשרות רישיונות נהיגה שהתקבלו מבלי שעמדו בדרישות החוק

שני קציני צה"ל בדרגת אלוף-משנה נחקרו בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. כך הותר לפרסום ביום ג' (ה-26.11.19). בתום חקירה סמויה של המשטרה עם היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (ימל"מ) של מצ"ח, נעצרו לחקירה מורה נהיגה למשאיות ועוד כמה מעורבים בחשד למעילה בעשרות רישיונות נהיגה שהתקבלו מבלי שעמדו בדרישות החוק. אחד הקצינים הבכירים שנחקרו משמש מפקד חטיבה והשני קצין בטיחות בדרום. במשטרה מייחסים לשניים חשד לקבלת דבר במרמה. בתקופה האחרונה התקבל בימל"מ מידע שלפיו חיילים ומועמדים לגיוס בצה"ל שלומדים בבית ספר ללימוד נהיגה באמצעות ספק של משרד הביטחון, מוגשים למבחן מעשי (טסט) על משאית מבלי שביצעו את כמות השיעורים הנדרשת לפי החוק.

 

במהלך החקירה הסמויה שנוהלה על ידי הימל"מ עלה חשד כי המורה חתם על ביצוע כלל השיעורים כנדרש, ובתוך כך הבעלים של בית הספר חשוד כי שלשל לכיסיו כסף רב במרמה. הדיווח הועבר ליחידת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) שביצעה כמה פעולות חקירה סמויות מול הספקים של משרד הביטחון ונגד בית הספר המדובר באזור הדרום. במסגרת החקירה עלה מספר גדול של חריגות ואי סדרים בכמות ובמועדי ביצוע שיעורי הנהיגה ואף חשד לזיוף מסמכים. לאחר שהמידע הועבר לאגף התנועה וגובשה תשתית ראייתית, פשטו הבוקר בלשי וחוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה על משרדי החברה באזור הדרום וביצעו עם המעבר מהשלב הסמוי לגלוי מעצר של מנהל בית הספר וכמה עובדים.

 

במהלך הפעילות בוצע חיפוש במשרדי החברה ונתפסו מסמכים רבים וכן כסף החשוד שהתקבל במרמה. שתי המשאיות שבבעלות החברה אשר שימשו ללימוד נתפסו גם כן על ידי משטרה לצורכי חקירה. המורה ומנהל החברה, תושבי אזור הדרום, נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר להונות, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף. במקביל נחקרו באזהרה עשרות מעורבים נוספים הקשורים בתיק החקירה. בשלב זה החקירה נמשכת ושני החשודים יובאו מחר לבית משפט לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. באגף התנועה של המשטרה אמרו: "אנו רואים בחומרה את החשד למעילה ובצע הכסף הבאים על חשבון מיומנות וניסיון של נהגי המשאיות החדשים, בשעה שמעורבות הרכבים הכבדים בתאונות דרכים קטלניות וקשות גבוהה מאוד. אגף התנועה מרחיב את פעילותו לחקירות מסוג זה כחלק מהמאבק בקטל בכבישים, במטרה להבטיח שנהגי המשאיות יעמדו בדרישות החוק בקבלת רישיון וזאת מבלי לסכן את משתמשי הדרך". בצה"ל סירבו להתייחס לידיעה.