עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מועצת העיר אשקלון החדשה

מועצת העיר צילום ארכיון

עם סיומה של הדרמה הענקית שהתחוללה בבחירות לראשות העיר ועם תום ספירת קולות החיילים התבררה גם התמונה באשר להרכב מועצת העיר החדשה * מי איבד מנדט ברגע האחרון ומי הכפיל את כוחו? זוהי התמונה המלאה של מועצת העיר החדשה

בשעת בוקר של יום חמישי שעבר התברר כי סיעת ש"ס איבדה את המנדט הרביעי שלה עם זאת היא נותרה הסיעה שקיבלה את מספר הקולות הגבוה ביותר למועצת העיר 7,358. את הרשימה הוביל הרב יעקב אביטן כאשר גם הרב אברהם עשור ושי רובין יכהנו כחברי מועצה. קיימת סבירות כי הסיעה תבקש את תפקיד הסגן בשכר עבור עשור כתנאי לכניסה לקואליציה של ראש העיר, תומר גלאם אולם בזירה הפוליטית מספוקים אם דרישה זו תיענה. סיעתו של ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני קיבלה 6,979 קולות המזכים אותה בשלושה מושבים במועצת העיר. מלבד שמעוני יכהנו כחברי מועצה גם עו"ד אייל אביטל ואפי מור. מאחר וגלאם הצהיר בכל הזדמנות כי לא יישב עם שמעוני הצפוי לנהל את משפטו עוד תקופה ארוכה בטרם זה יזוכה, לא מן הנמנע ששמעוני יבחר לפרוש מהחיים הפוליטיים לעת עתה. סיעת אשקלון מאוחדת בראשות תומר גלאם, שומרת על כוחה במועצה וגם היא זוכה לקבל 3 מנדטים עם 5,871 קולות במסגרתם תכהן לראשונה כחברת מועצת העיר, עדנה ולנשטיין ולצדה מיריי אלטיט.

המנצחת הגדולה של הבחירות היא סגנית ראש העיר סופה ביילין שהגדילה את כוחה במועצה משני מנדטים לשלושה לאחר שזכתה ל-5,958 קולות. יחד איתה ייכנסו למועצה אלכסנדר גרינברג ויוליה גיטין. תפקיד הסגן בשכר וככל הנראה אף ממלא מקום ראש העיר מובטח לה כמעט בוודאות גם בקדנציה הנוכחית.

המועמד לראשות העיר משה אטיאס היה קרוב מאוד למנדט השלישי אולם בסופו של דבר יסתפק בשני מושבים בלבד במועצת העיר כשקיבל 5,339 קולות למועצה שמספיקים לו וליוחאי יפרח בלבד. מי שעשויה לשלם מחיר כבד על המהלכים הפוליטיים שלה היא שרה זכריה שאמנם זכתה להישג נאה של שני מנדטים במועצת העיר כשקיבלה 4,028 קולות אולם מספר ימים לפני יום הבוחר הצהירה על תמיכה בשמעוני במהלך שעשוי לעלות לה בתפקיד הסגן בו חשקה. יחד אתה נכנסת למועצה מזל ברגמן. סיעת הליכוד מכפילה אף היא את כוחה ממנדט לשניים עם 3,258 קולות. יחד עם מישל בוסקילה יכהן במועצה גם יעקב חוטובלי.

סיעת מופת בראשות איתי סהר שהתמודד גם כן לראשות העיר, הצליחה להכניס 1 מנדט לפני ספירת החיילים כאשר היו חסרים לה כ-200 קולות בלבד למנדט השני. לאחר ספירת החיילים ועם 3,084 קולות, הצליחה הסיעת להכניס את המנדט השני שלה ולהגדיל את מצבת הנשים במועצת העיר כאשר גם אווה טוטאי תכהן כחברת מועצה. הבית היהודי בראשות עמיחי סיבוני הצליחה להכניס מנדט למועצה עם 2,829 קולות, אשקלון בתנופה הבית החברתי בראשות דורון נקשרי קיבלו 2,475 קולות המספיקים למנדט בודד. אושיית הר4שת והפעיל החברתי מייק אטדגי שוב נותר מחוץ למועצת העיר לאחר שגם בבחירות הקודמות היה רחוק כפסע מהפיכה לחבר מועצה כשהתמודד במקום הרביעי ברשימת ש"ס. סגן ראש העיר רמי סופר זכה ל -2,295 קולות מציבור התושבים המעניקים לו מנדט בודד להמשך פעילותו הברוכה. אלכס סולטנוביץ חוזר למועצת העיר לאחר שרשימתו קיבלה 2,097 קולות ויורם גניש שהוביל את רשימת "אשקלון מיוחדת" הצליח במשימתו להיכנס למועצת העיר כשקיבל 2,044 קולות. ומי נותר בחוץ? כאמור סגן ראש העיר יורם שפר שכיהן במועצה בעשור האחרון הפתיע ולא עבר את אחוז החסימה עם 1,778 קולות בלבד, אשקלון שלנו בראשות דניאל רחמים קיבלה 1,346 קולות, רשימתו של עו"ד אבי עייש קיבלה 1,280 קולות בלבד,

גב לתושב, גבריאל טיגבו – 1,230 קולות, רשימת יד ביד בראשות שמואל נמסדה – 1,027 קולות, עתיד באשקלון של יורי זמושצ'יק עם 887 קולות, זיו חדש לאשקלון של ישראל זיו עם 670 קולות, יוזמה בראשות ברק חדריאן עם 641 קולות, הורים למען אשקלון בראשות ינון ג'יבלי עם 458 קולות ורשימת מזור לאשקלון בראשות משה מזור עם 230 קולות.