עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מה קרה לפוסט התמיכה בגדעון סער של משנה לראש עיריית אשקלון?

חבר הכנסת גדעון סער

מישל בוסקילה, המשנה לראש העירייה ויו"ר סניף הליכוד הותקף ברשת לאחר שפרסם פוסט תמיכה בח"כ גדעון סער. במהלך הבוקר הוסתר הפוסט שאף זכה לשיתוף בדף של סער עצמו ובדקות האחרונות הוא שב לרשת. בסביבתו אומרים כי מדובר בטעות אנוש

 

במפלגת השלטון גובר הלחץ לקיום בחירות פנימיות לראשות המפלגה, כאשר מי שדוחף לכך הוא בעיקר, ח"כ גדעון סער. הוא כבר הודיע כי יתמודד גם מול ראש הממשלה, בנימין נתניה.                                                                              בינתיים, צבר סער תמיכה מעוד ועוד ראשי ובכירי רשויות המפרסמים סרטונים והודעות תמיכה כמו שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו; כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן; איציק דנינו, ראש עיריית אופקים ואהרון דרור, ראש מועצת גן יבנה. קדם להם גם גבי כנפו, מ"מ ראש עיריית אשדוד הודיע על תמיכה בסער.             אמש היה זה המשנה לראש עיריית אשקלון ויו"ר סניף הליכוד בעיר, מישל בוסקילה שפרסם פוסט תמיכה במועמדותו של סער. לא כולם אהבו את הפוסט והיו מי שהחלו לתקוף את סער ואף גידפו אותו.

 

במהלך הבוקר הוסתר הפוסט מדף הפייסבוק של בוסקילה וכעבור זמן חזר הפוסט לרשת. בסביבתו של בוסקילה אומרים כי היה מדובר בטעות אנוש, בעקבות ניסיון לשנות הגדרות בפוסט ולנעול בו את האפשרות להגיב. בפוסט שפרסם בוסקילה הוא סיפר על חברותו ארוכת השנים בליכוד ועל תמיכתו בנתניהו לאורך השנים וכינה אותו "אחד המנהיגים היהודיים הגדולים במאה האחרונה". הוא איחל לו הצלחה במשפט ובירך אותו על הכוונה לקיים פריימריז להנהגת הליכוד.

 

"בהתמודדות הקרובה בכוונתי לתמוך בחבר הכנסת ושר החינוך והפנים לשעבר, חברי היקר, גדעון סער", כתב בוסקילה, "גדעון תרם תרומה גדולה ומשמעותית למדינה בכלל ולעיר אשקלון בפרט, רבים זוכרים את תרומתו למערכת החינוך באשקלון, לבניית עשרות כיתות גן ובתי ספר, למכללה, למרכז הרפואי ברזילי. בזכותו השגנו תקציבי עתק שאפשרו להוציא עשרות פרוייקטים מן הכוח אל הפועל".

 

 

 

הוא גם התייחס לקולות המבקרים והתוקפים את סער וכתב, "אני שומע קולות של אנשים חסרי אחריות המכנים אותו איש שמאל, זו אמירה שאין מאחוריה דבר לבד מניסיון להעמיק עוד יותר את הקרע בתנועה. בעת הזו אנו נדרשים לאחד את השורות, להתלכד סביב המנהיג שיוכל להבטיח את שלטון הליכוד, ולהחזיר את המדינה למסלול. גדעון הוא האיש המתאים ביותר למשימה הזו, ואני שמח וגאה על כך שהחליט לקחת על עצמו את האתגר המשמעותי הזה. אין לי ספק שבחירתו של גדעון ליו"ר התנועה תהיה המהלך הנכון לתנועה ולמדינה, מהלך שיחלץ אותנו מהסבך הפוליטי אליו נקלענו, ויאפשר למנהיגים שלנו לשוב ולעסוק בענייניה הבוערים של המדינה ולא בעוד מערכת בחירות".

הפוסט התקבל בברכה אצל סער שאף הוא מוכפש ומותקף על ידי תומכי נתניהו, ולכן הוא שיתף את הפוסט של בוסקילה בדף הפייסבוק שלו וכתב לו תודה על כך. בין השניים מתקיימת מערכת יחסים ארוכת שנים במסגרתה גם סער הביע תמיכה ברשימתו של בוסקילה למועצת העיר ובבחירות האחרונות פרסם סרטון וביקש מתושבי העיר להצביע לבוסקילה.

המתקפה על בוסקילה לא מגיע משום מקום. מאז שהעז סער להציב את עצמו כמועמד לראשות הליכוד – מיהר בנימין נתניהו, ראש הממשלה ללמד את סער שיעור בדמוקרטיה מפלגתית \ שיעור בצניעות. בתוך ים המתקפות נגד רשויות אכיפת החוק, עיתונאים וכלי תקשורת, נשכחת מעט ההסתה נגד מי  שהעז להרים את ראשו בליכוד מול המנהיג הבלתי מעורער של הליכוד בנימין נתניהו. זהו לא מניפסט תמיכה בגדעון סער – שבינו לביני פעורה תהום אידיאולוגית – אולם הוא בן ברית למה שמפלגת ביבי ויתרה עליו לחלוטין: ערך הממלכתיות. זאת בדיוק הסיבה שנתניהו, על שלוחותיו הפוליטיות והגנטיות, החליט לעשות כל מה שהוא יכול כדי להסיר את האיום, כולל פיזור פייק ניוז ממוחזר והסתה בלתי מרומזת שמנסה למצב את סער כבוגד.

לאורך השנים האחרונות, במיוחד על רקע חילופי הראשים התכופים במפלגת העבודה, יש מנהג לדבר על הכאוס הצפוי כשהליכוד יחזור להיות ליכוד בלי נתניהו. אך אסור לשכוח את העובדה שגדעון סער, שבמשך שנים מנוהלת מבלפור מלחמה נגדו – ונגד רעייתו, קל לשכוח – הצליח להיבחר במקום מאוד גבוה בפריימריז. אבל כל זה היה נכון כל עוד סער לא הציב עצמו ממש בקדמת הבמה. הנה, ניר ברקת הפציע לרגע, הבין שזה הולך להיות תענוג קטן מאוד, ומיד הסיג עצמו למדרון אחורי. בליכוד אוהבים ללעוג לחוסר הדמוקרטיה בכחול לבן, אלא שעדיף היעדר דמוקרטיה מהסוג הזה על פני הדמוקרטיה שמתנהלת בליכוד של היום. זכורים פריימריז הבזק של נתניהו לפני שנתיים, וגם אחרי הבחירות הוא תכנן לעשות איזה מחטף מהיר, אבל בים הספינים שפיזר אפילו רב חובל כמוהו יכול לעלות על שרטון.

 

כל אזרח במדינה יכול להקשיב "בכיף"  להטפות ולנזיפות בסער מצד שרים וחברי כנסת מהליכוד בגין העיתוי שבו דרש לערוך פריימריז. אך שום עיתוי שבו היה סער מציב עצמו כמתמודד מול נתניהו לא היה הזמן הנכון בשביל אלה שרצעו אוזנם בהתנדבות עבור המנהיג. הם היו הופכים את סער לבוגד בכל עיתוי. לא זכור מצב  כזה שכאשר נתניהו הציב עצמו כמועמד מול יצחק שמיר או מול אריאל שרון הוא נתפס כבוגד. אבל במפלגת ביבי, בניגוד לליכוד שבו נתניהו היה חבר פעם, כל מי שמעז להרים את הראש חוטף מקלחת של כינויים שלא היו מביישים אפילו את ההשמצות נגד השמאלנים.

 

אצל גדעון סער, כמו אצל הנשיא ראובן ריבלין, זה מקרה מופרך במיוחד. כאשר הליכוד היה עם 12 מנדטים, סער, עורך הדין והעיתונאי בעל המראה החנוני, שהתגורר במעוז השמאל במרכז תל אביב, הפגין כמרכז האופוזיציה יכולות טרף של כריש. הוא טמטם את הקואליציה עבור נתניהו ונמנה על אלה שסללו עבורו את הדרך לניצחון ב-2009. אבל עכשיו סער אינו יריב פוליטי. הוא האויב. ידע כל חבר במפלגת ביבי מה יעלה בגורלו אם יעז לאתגר את מנהיגותו.             אף מילה לא יוצאת מפיהם של בכירי הליכוד, למעט סער, ביחס לערכים ולהשחתה הציבורית מבית מדרשו של נתניהו. ניחא. הכאוס הצפוי בליכוד אחרי שנתניהו יסיים את דרכו הפוליטית, ולא משנה מאיזו סיבה, כבר נותן אותותיו.

 

 

 

 

סער נחשב לאחד הפוליטיקאים הטובים בסביבה, עם זאת הפעם נראה שהוא יצא למסע ארוך שעלול לעלות לו בהפסד צורב בבחירות המקודמות. "אם גדעון יקבל למעלה מ-20% תמיכה בבחירות המקודמות, הוא ניצח", אומר בכיר בליכוד. "הוא לא צריך לנצח את נתניהו בשביל לקנות ביושר את תדמית ה'יורש' ביום שאחרי נתניהו", הוא מוסיף. על פי סקר מכון מדגם לאתר 'וואלה' שפורסם השבוע, לא פחות מ-82% ממתפקדי הליכוד שהשתתפו בסקר, אמרו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לעמוד בראשות התנועה, לעומת 12 אחוזים בלבד שהביעו תמיכה בסער.

במקביל, שאלה דומה שנשאלה בקרב הציבור הכללי, העלתה כי נתניהו וסער די צמודים, כאשר סער הוא שעוקף את נתניהו, בפער קטן, של 37 אחוזים לעומת 36%. בקרב מצביעי הימין, נתניהו חוזר להוביל על סער, באחוזים ניכרים: 56% תמיכה, מול סער המחזיק ב-27% בלבד. נתון מפתיע למדי מגלה כי ח"כ ניר ברקת צבר כוח משמעותי בתוך הליכוד, אף עותר מסער הוותיק. כך, בשאלה מי המתאים ביותר לרשת את נתניהו ב'יום שאחרי', מוביל ברקת עם 21%, גדעון סער עם 17%, יולי אדלשטיין עם 11%, ארדן עם 7%, ישראל כץ עם 6% ואבי דיכטר עם 4%.