עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מה נשתנה? דמויות מפתח מעיריית אשקלון מספרים

חג האביב המסמל התחדשות הוא הזדמנות מצוינת להתעדכן בנעשה באשקלון בשלל תחומים עירוניים, דמויות מפתח בעיריית אשקלון מציגות לכם את כל מה שרציתם לדעת על ההתפתחויות והמהלכים בנושאים שנוגעים לחיי כולנו

 מנהלת הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול, אורלי פולט

עיר ללא אלימות באשקלון מהווה זרוע ליעדי הרשות המקומית במאמץ למניעה והתמודדות עם פשיעה, אלימות, סמים ואלכוהול בעיר. אחד מהדגלים שאנו מניפים היא פעילות העצמה ומניעה בקרב ילדים ובני נוער במצבי סיכון וזאת באמצעות הענקת אלטרנטיבות רבות תוך עבודה עם קבוצת השווים על העצמה אישית, תקשורת, סבלנות וסובלנות, איפוק והבלגה וחיזוק הביטחון האישי וזאת באמצעות: תאטרון ככלי טיפולי, כן לספורט לא לאלימות באמצעות כדורגל בשיתוף קרן וויט רוק רוז, העצמה בספורט, צילום ככלי טיפול, סדנאות וכישורי חיים להעצמה, מדריכי מוגנות בבתי הספר, פיתוח מנהיגות נוער השוללת התנהגויות סיכון ועוד. השנה הובלנו והפקנו את פרוייקט ״ספסל החברות״ בכל בתי הספר היסודיים העיר כאשר האמירה העירונית היא עידוד ההידברות, החברות והערבות ההדדית. בפרוייקט זה היו שותפים הנהלת העיר , מינהל החינוך, עיר ללא אלימות, פורום ההורים , קרן וייט רוק רוז, בתי הספר היסודיים ובית הספר אורט אדיבי.

פרוייקט נוסף שאנו מובילים הוא תוכנית מוגנות ואקלים מיטבי בכל מוסדות החינוך וזאת באמצעות ניתוח התנהגות בסביבות חינוכיות. בתי הספר מקבלים תוכנית התערבות ודרכי התמודדות אשר מבוססים על מיפויי מהימן ואיכותי וזאת לטובת הגברת תחושת המוגנות והביטחון בבתי הספר ובסביבתם.

כמו כן , בשנה זו הצבנו לנו כיעד להקים את המרכז לייעוץ, הכוונה ותמיכה לבני נוער והוריהם בנושא: גיל ההתבגרות, שימוש בסמים ואלכוהול, זוגיות בריאה, תקשורת ועוד. המטרה שמרכז זה ישמש כאוזן קשב ויהווה כמקום נטראלי לקבלת ייעוץ, תמיכה, ליווי והפניה לטיפול מותאם הן לבני נוער והן להורים בעיר. אנו מאמינים מאוד במעורבות הורים ולכן מובילים פרויקט נוסף של סיירת הורים והדרכות הורים במסגרת בית ספר להורים, להגברת הסמכות, ההשגחה והנוכחות ההורית בחיי ילדיהם.

מנהלת חטיבת התיירות בחברה הכלכלית לאשקלון, אפרת צחור

העיר אשקלון הופכת ליעד אטרקטיבי לתיירים מהארץ ומחו"ל אני שמחה לקחת חלק מקפיצת המדרגה החשובה שעושה אשקלון בתחום התיירות.

אשקלון, הריביירה החדשה של ישראל, הופכת בשנים האחרונות, בזכות הקירבה למרכז הארץ, ליעד אטרקטיבי יותר הן לישראלים והן לתיירים מחו"ל. יותר ויותר נופשים, בוחרים באשקלון לחופשות משפחתיות ונהנים ממגוון האטרקציות והפעילויות שהעיר מציעה. אשקלון ייחודית בכך, שהיא משלבת ים, בתי מלון איכותיים המציעים חבילות חופשה אטרקטיביות, שפע מסעדות, מרינה בינלאומית מהיפות בארץ, היסטוריה וארכיאולוגיה, וגם אתרי אומנות לחובבי הז'אנר.

פיתוח תחום התיירות בעיר, נחלק לשלושה: פיתוח התשתיות, פיתוח האטרקציות וחוויות הנופש, והשיווק התיירותי של העיר. אנו פועלים בכל התחומים על מנת להעלות את מספר המבקרים בעיר.

בשנה האחרונה היו כ-170 אלף לינות בבתי המלון. אחוזי התפוסה של המלונות עומדים על כ-65-70 אחוז וחלק מחדרי המלונות עברו שיפוץ ושדרוג. נופשים המבקשים ליהנות מחופשה משפחתית לאורך כל השנה, ולהתפנק ממזג אוויר מעולה, מוזמנים ליהנות מחבילות הנופש האטרקטיביות אותן המלונות מציעים. אחד ממוקדי התיירות המובילים בעיר הוא הגן הלאומי, אותו פוקדים 450 אלף איש בשנה.

המרינה באשקלון זוכה לאלפי מבקרים מדי שבוע והופכת ליעד אטרקטיבי בעיר. פעילות הספורט הימי והשייט במרינה הולכת וגדלה, פתחנו את המרינה לכלי שייט מסחריים וכיום מבקרים מזדמנים יכולים לצאת לשייט מהנה וגם לחגוג אירועים מיוחדים באווירה לא שגרתית בלב הים. יותר ויותר אטרקציות למבקרים מוצעות כיום, חדרי בריחה, סדנאות בירה, סיורים קולנריים, טיולים מודרכים, תחרויות 'חפש את המטמון' ועוד. מי שמחפש חוויות מעניינות ולא שגרתיות, יכול למצוא אותן בעיר.

חלק מאמצעי השיווק שלנו, הוא השתתפות בירידי תיירות מובילים. השנה הציגה תיירות אשקלון תיירות ביריד התיירות הבינלאומי בתל אביב וביריד התיירות במוסקבה אחד הירידים הגדולים בעולם במטרה לקדם את התיירות הנכנסת לאשקלון, הקהל הרוסי הביע התעניינות ורצון לבחון שת"פ ולהגדיל את כמות המבקרים מהאזור. גם תחום האומנות בעיר נפתח ותופס תאוצה לאחרונה עם יותר אומנים אשקלונים שפותחים את בתיהם ומציעים ביקורים לחובבי האומנות. בתחום התשתיות, בשנה האחרונה, חופי הרחצה באשקלון עברו שדרוג משמעותי והם ללא ספק חופי הרחצה היפים כיום במדינת ישראל.

השנה התחלנו לקדם תוכנית לשדרוג הטרסות והטיילת בחוף בר כוכבא, ולהמשיך את הפיתוח שנעשה בחלק הדרומי לכיוון צפון הטיילת. אנו מסיימים בקרוב את מתחם האקסטרים בסי פארק וקירות הטיפוס, האומגה ופארק החבלים יתחילו לפעול. הגן הלאומי עומד בפני שיפוץ נרחב ומתוכננים בו מרכז מבקרים חדש, חניון יום, חניון לילה, מסלולי טיול מוסדרים, ועוד אטרקציות ייחודיות לאשקלון. אשקלון, הופכת ללא ספק, ליעד מבוקש בקרב הנופשים בארץ ואנו מקווים כי גם התיירות הנכנסת תמשיך לגדול ולהתפתח.

מנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד

לאחר שנים של ניסיונות הקמה שלא צלחו זכינו להקים את מרכז הצעירים באשקלון, אשר מטרתו לתת סל שירותים לשכבה הצעירה בעיר בגילאי 18-40 בתחומים מגוונים כגון השכלה, תעסוקה, יזמות, מעורבות חברתית, קהילות מקומיות. תחום השכלה גבוהה – מנגיש השכלה גבוהה במטרה לקדם את צעירי אשקלון בעולם התעסוקה. בין שירותי התחום ניתן לקבל ייעוץ אישי וליווי מעמיק לטווח ארוך ללא עלות, קורסי פסיכומטרי מסובסדים, סדנאות פרקטיות המסייעות לצעירים בבחירת מקצוע. הצעיר מלווה כל הדרך אל התואר; מלגות אשקלון – השנה נחלק מלגות למאות סטודנטים בסכומים עצומים וחסרי תקדים בקרוב נפרסם את תכנית המלגות הייחודית שלנו; תחום התעסוקה – תחום משלים להשכלה גבוהה ובו אנו מייצרים שיתופי פעולה עם חברות כגון; קבוצת קוקה-קולה, אינטל, סודה סטרים. בונים הכשרות מקצועיות שיאפשרו שילוב מיטבי בשוק התעסוקה, מקדמים צעירים בסיכון במסגרת שת"פ עם הרשות לשיקום האסיר ותכנית ידידים; תחום יזמות טכנולוגית באשקלון – הוקם ה whizz בית טכנולוגי בשיתוף המעוף ומשרד הכלכלה ובו מתקיים מאיץ יזמות טכנולוגית, יחד עם הרצאות וסדנאות בתחומים  טכנולוגיים מגוונים, השאיפה לייצר קהילה של יזמים בעיר;

תחום מעורבות חברתית – מקדם אחריות אזרחית ומבוסס על השאיפה למנף את אוכלוסיית הצעירים ולהפכם לכוח מוביל בכל הזירות במרחב הציבורי; נפתח קורס מנהיגות צעירה המקדם בעלי מוגבלויות בחברה, נוצרה רשת קהילות- חברתיות עירונית, יוקמו כפרי סטודנטים בעיר, הובלת מסורות ישראליות בעיר – מיזם "זיכרון בסלון"; אירועי תרבות לצעירים – מרכז הצעירים שם לעצמו למטרה לייצר תרבות אלטרנטיבית איכותית בעיר באמצעות סדנאות והרצאות בתחומים מגוונים. בין האירועים; איך קונים דירה בפחות מ100,000 שקל? סדנת צילום בסמרטפון, פיינט דייט – מציירים על הבר ועוד. מרכז הצעירים שואף להשפיע ולייצר שינוי בכל תחומי החיים של הצעירים בעיר ולמנף את הכוח הצעיר לטובת התפתחות ועשייה עירונית משמעותית.

מנהלת החברה העירונית, רונית מצליח

החברה העירונית באשקלון שמה לה למטרה לחנך את דור העתיד לערכים ושאיפה למצויינות בספורט ובלימודים כאבני דרך לחיים. אחד מהדגלים שאנו מניפים הוא חינוך לספורט ולערכים שיובילו בסופו של יום להישגים לימודיים. במסגרת זו פועל פרויקט משותף של קרן white rock rose  עם מחלקת הנוער של הפועל אשקלון המנוהלת ע"י החברה העירונית. מטרת הפרויקט הוא לשפר את הישגי התלמידים בספורט ובלימודים באמצעות הכדורגל ולהעניק להם ערכים וכלים שיסייעו להם בכך. הפרויקט מתקיים בכיתות לימוד שנבנו למטרה זו באצטדיון העירוני ומלווה על ידי חמישה סטודנטים תושבי העיר. בפרויקט נוטלים חלק כ–20 חניכים של המחלקה המגיעים לפחות פעמיים בשבוע לכיתות הלימוד וזוכים לליווי וסיוע לימודי של הסטודנטים. מדובר בפרויקט ערכי שזכה לשבחים מצד העמותה לערכי הספורט ומטעם בית הנשיא. הפרויקט מערב הורים, מורים, סטודנטים ומאמנים ומדרבן את החניכים להישגיות, ומצוינות. במסגרת הפרויקט מתקיימים ציוני דרך, הראשון לפני כשלושה שבועות במעמד ראש העיר, מנכ"ל חברה עירונית, מנכ"ל קרן וויט רוק רוז, הורים, מאמנים וחניכים, בו הוענקו תשורות לחניכים מצטיינים והתקיימה הרצאה על מעורבות הורים בספורט. פרויקט נוסף שאנחנו מקדמים הוא שדרוג הבריכה העירונית הממוקמת בשטחה הדרומי של העיר וצמודה לשכונת אגמים. עיריית אשקלון והעומד בראשה, בשיתוף פעולה עם החברה העירונית וכחלק משיפור השירות לאזרח, מחדשים את הבריכה העירונית במטרה להפוך אותה למיני קאנטרי. הבריכה כיום הינה בריכה חצי אולימפית, מקורה ומחוממת כשמסביבה שטח ציבורי רחב ידיים. לבריכה יתווספו חדרי כושר, ג'ימבורי, חדרי סטודיו, מלתחות חדשות, חדרי סאונה ועוד. הפרויקט נאמד בעלות כוללת של למעלה מ-5 מיליון ₪ וזאת על מנת לשרת את כלל אוכלוסיית העיר וצורכיה. המיני קאנטרי עתיד לפתוח שעריו במהלך שנת 2020.

מנהלת המטה העירוני לבטיחות בדרכים במינהל החינוך בעיריית אשקלון, רות אטיאס

המטה העירוני לבטיחות בדרכים מקיים פעילויות מקדמות בטיחות במטרה להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים על ידי חינוך, הסברה, הקניית כלים ושיפור הבטיחות העירונית.

במהלך השנה כל תלמידי בתי הספר היסודיים עוברים סדנאות והדרכות בנושא חצייה נכונה והתקני ריסון ברכב. כמו כן, התלמידים מגיעים לפעילויות במרכז ההדרכה הכולל למידה והתנסות ברכיבה על אופניים במגרש בו קיימים מערכת כבישים, רמזורים ותמרורים.

תלמידי התיכוניים מתנסים בסימולאטורים בנהיגה ולומדים על הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

בגני הילדים מתקיימות פעילויות חווייתיות המופעלות ע"י מתנדבי זה"ב בגן. הפעילות כוללת הכרת הרמזורים, תמרורים, מעברי חצייה וחשיבות חגירת חגורות בטיחות וישיבה על בוסטר.

לקראת סוף השנה אנו מקיימים הפנינג זה"ב לילדי הגן, יום בו הילדים חווים ומתנסים ברכיבה על מכוניות, אופניים וקורקינטים במרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים. בימים אלו, אנו יוצאים בקמפיין נרחב בנושא רכיבה באופניים חשמליים מתוך ראייה של הסכנות שכלי זה יוצר בכביש לרוכבים ולמשתמשי הדרך האחרים. עיריית אשקלון העבירה את תקנות התעבורה במועצת העיר ונשלחו פקחים לקורס הכשרה לביצוע אכיפה. החל מתחילת שנת הלימודים הנוכחית המטה העירוני לבטיחות בדרכים יצא בהסברה מסיבית בבתי הספר התיכוניים והחל מחודש מאי הקרוב תחל האכיפה.

אוכלוסיית הגיל השלישי הינה האוכלוסייה הפגיעה ביותר בתאונות דרכים בשל הירידה ביכולות הפיזיות וקוגניטיביות שנחלשו אצלם לכן המטה מקיים הסברה והדרכה במועדוני גמלאים, דיור מוגן ובכל המסגרות בהם הם שוהים ופועלים בנושא חצייה זהירה ויצירת קשר העין עם הנהג. כמו כן, מתקיימת הסברה גם לנהגים בחשיבות מתן זכות קדימה והתחשבות באזרחים הוותיקים. במסגרת יום המעשים הטובים נעשתה פעילות הסברה לנהגים של המטה והמשטרה. במהלך הפעילות השוטרים עצרו את הנהגים ותלמידים נגשו אליהם והסבירו על חשיבות מתן זכות קדימה להולכי הרגל, חילקו ורד ודו"ח חיובי לנהגים הזהירים. לפני פתיחת שנת הלימודים ועדת הבטיחות מקיימת סיורים לבדיקת ליקויי בטיחות בסביבת מוסדות החינוך, המחלקות הרלוונטיות מטפלות בליקויים על מנת לפתוח את שנת הלימודים בצורה הבטוחה ביותר.

לקראת היציאה לחופשת הקיץ מטה הבטיחות יקיים מבצע "הכן אופנייך לקיץ" בו יאפשרו לכל תושבי העיר להגיע עם אופניהם לבדיקה ותיקונים קלים ללא עלות כספית ובנוסף יקבלו שי קסדה מהמטה העירוני.