עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מה חוץ מזה?

 

למרות התקופה הלא פשוטה שעוברת על הפועל אשקלון בשבועות האחרונים היא שבה לעיר עם ניצחון חוץ יוקרתי על כפס סבא ועם שער בכורה של החלוץ אסי גומה * היום היא תארח את סקציה נס ציונה לעוד קרב מסקרן

בעיני רבים מהאוהדים המצב של הפועל אשקלון בלתי נתפס: לאחר מספר שבועות בהם עלתה לכותרות בעיקר בשל מלחמות בין הנהלת העיר ובין חברי הנהלת העמותה ופחות בשל היכולת על כר הדשא, לאחר שמספר שחקני מפתח עזבו אותה ושידרו כי מדובר בספינה טובעת, נראה כי השלם גדול מסך חלקיו וכי השחקנים ממשיכים להציג תוצאות יפות במנותק לחלוטין מהכאוס המתחולל מעל לראשיהם. ביום שישי האחרון יצאה הקבוצה למשחק חוץ בכפר סבא מול אחת מהמועמדות הבכירות לעליית ליגה בסיום העונה וחזרה משם עם ניצחון יוקרתי: החבורה של שלומי דורה הציגה משחק יפה ובמחצית השנייה הצליחה להבקיע פעמיים: בדקה ה -55 דאבל פס מרשים של ערן ביטון וסוטיריס ניניס הסתיים כשהאחרון העניק צ’יפ יפהפה לראשון שגמר את המהלך עם בעיטה חזקה לרשת ובדקה ה- 71, אשקלון עלתה ל-0:2 עם שער בכורה של החלוץ אסי גומה שהצטרף לאחרונה לקבוצה וכבש בהופעת הבכורה שלו.
גומה שיעמוד בחוד ההתקפה של אשקלון עד לסיומה של העונה הוא אחד משני השחקנים הבודדים שכבשו בכל הליגות בישראל ומי שהבקיע את השער ההיסטורי שהעלה את הפועל חדרה לליגת העל. העונה הוא רשם 12 הופעות בליגת העל בהן כבש שני שערים ונראה כי לאחר שהבין שלא יקבל מספיק דקות משחק, העדיף לשוב לליגה הלאומית והתקבל בברכה בסגל המתגבש של הפועל אשקלון.


לאחר המחזור האחרון הפועל אשקלון ממוקמת במקום הרביעי. כולם כבר מבינים שמה שלא יקרה הקבוצה לא תרד ליגה, אבל אם היא תמשיך להפגין יכולת טובה היא עוד עשויה לסיים את העונה עם אחד הכרטיסים לליגת העל.
ביום שישי היא מתייצבת לקרב צמרת נוסף מול סקציית נס ציונה שיתקיים במגרש הביתי ב'סלה'. הקהל מוזמן לתמוך ולעודד בהתמודדות החשובה.

חזרו לצמרת

הפועל אשקלון של העונה היא כמו "עוף החול" במיתולוגיה היוונית. לפני שבועיים הקבוצה דמתה למת והשבוע היא קמה לתחייה מתוך האפר והנפילה. מי היה מאמין? לנצח את הפועל כפ"ס באצטדיון ע"ש לויטה בחוץ 0:2 זה נשמע היה לכולם כהפתעה גדולה ולא צפויה אז זו הפועל אשקלון של העונה לטוב ולרע. לאחר שבועיים מטלטלים עם מלחמות "עסקונה" ופוליטיקה מקומית זולה. כבר במהלך השבוע שעבר נפתח חלון ההעברות המדובר של ינואר 2019 ונרשמה תזוזה משמעותית בהפועל אשקלון – ביום רביעי סגרו שני שחקני רכש בקבוצה ונראה כי למהלך הזה הייתה השפעה ישירה על התוצאה ביום שישי. בשקט בשקט, הוחתמו שני שמות חדרתיים אסי גומה ועוז פרץ שני שחקנים התקפיים קשר התקפי וחלוץ מרכזי. ביום שישי שעבר עוז פרץ פתח בהרכב הראשון ובישל, אסי גומה שולב במחצית השנייה וכבש. ביום שלישי השבוע נסגר חלון ההעברות כשהפועל אשקלון הוסיפה רכש צנוע נוסף – קשר העונה לשם בן מלכה (29) עם עבר לאומי עשיר שהעונה שיחק בהפועל איכסל. אז זהו, אשקלון עשתה שינויים בסגל לא שמות גדולים ויקרים אלא רכש צנוע בכסף סביר. אני בעיקרון בעד המחשבה שאומרת שעדיף שחקנים מחויבים, כאלו שעובדים קשה ולא מדושני עונג שבאים לגזור קופון כספי. אני בעניין הזה סומך בעיניים סגורות על היכולת המקצועית של המאמן שלומי דורה שידע לחבר אותם למרקם החברתי והמקצועי של הקבוצה.


אני לא חושב שהנהלת הפועל אשקלון ויתרה על החלום לחזור לליגת העל, היא תמשיך להתמודד עם הסגל הצנוע שלה ואולי תעשה את מה שנראה כרגע כפנטזיה רחוקה. כאמור היה גם משחק בכפ"ס שיכול לשנות את פני כל העונה – הפועל אשקלון פתחה בהרכב ללא הקפטן טל מכלוף "שערק" באופן מפתיע להפועל כפ"ס בשבוע שעבר. זו הפעם השלישית בה טל מכלוף עוזב את המועדון (טבריה, כפ"ס בקיץ האחרון) ועתה שוב פעם כפ"ס. נראה כי הימים בהם קפטן היה מושג של כבוד, מסירות ופטריוטיות מקומית חלפו להם מבלי לשוב. היום הכסף והאינטרס הכלכלי עומדים בראש. אני מתגעגע לימים עברו, פעם קפטן לא היה נוטש את הספינה!
את המשחק אשקלון פתחה בצורה מהוססת עם שליטה של הירוקים המקומיים. בדקות אלו בלט הקפטן החדש השוער ליאור חדריאן ששלט ברחבה שלו ללא עוררין. הכחולים ניסו לצאת להתקפות מתפרצות אך ללא הצלחה יתירה, המערך החדש עם שלושת הבלמים לוזון,זינו וקיאנסקאס היה יעיל וסגר היטב את התקפות הקבוצה המקומית. בפתיחת המחצית השנייה נכנסו בשורות אשקלון שני מחליפים ערן ביטון ואסי גומא היו אלה שתי פגיעות "בינגו" של המאמן שלומי דורה. בדקה ה-54 סוטוריס היווני מסר כדור מדוד לביטון שירה בימין "טיל" לרשת העליונה וקבע 0:1 לאשקלון כ-100 אוהדי אשקלון הפגינו נוכחות ובמהלך כל המשחק ספג מהם חיים איצרין אקס אשקלון מהם קללות נמרצות לאחר ששיחק באשקלון במשך שמונה עונות עד שהחליט לעזוב את הקבוצה. בדקה ה- 63 הוכרע המשחק כאשר כדור אלכסוני של עוז פרץ מצא את אסי גומה "האגדי" שבעט באלכסון פנימה 0:2 לאשקלון שלקחה 6 נקודות מהיריבה שלה. היום תפגוש אשקלון את הסקציה מנס ציונה למשחק שניצחון בו יכניס את המקומיים חזק חזק לצמרת. האורחים הופתעו ביום שני השבוע בביתם 1:0 ע"י רמת השרון. היו הרבה "אבות"
לניצחון החוץ המרשים שהשיגה הקבוצה, אבל בעיניי השחקנים הבולטים היו עוז פרץ וליאור חדריאן. מעל הכל, הכוכב של המשחק היה המאמן שלומי דורה שניהל את קבוצתו כמו גדול והוביל אותה לתוצאה יפה מאוד, בייחוד לאור העננה שסובבת את הקבוצה בשבועות האחרונים. היידה אשקלונה.
בתקווה שההמשך יבוא והעונה הזאת תסתיים בחגיגה גדולה והמבין יבין.

תקנו אותי באם אני טועה