עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מהפועל אשקלון לאתלטיקו מדריד – רוי חג'ג' בן ה-11 מגשים חלום

רוי חג'ג' בן ה-13 הפך למושא הערצה בבה"ס ואלוף הכדורגל. בגיל 10 התקשרה המורה שלו לאימו ושאלה אותה מה היא ובעלה מתכוונים לעשות עם הפוטנציאל של רוי. הילד פנה לאביו עם תשוקתו לכדורגל אך האבא לא יחס לכך חשיבות מספקת. אולם לאחר שיחת הטלפון שקיבלה אשתו החליטו לראות על מה מדובר.

"אם אני לוקח אותו ואני רואה שיש אכן משהו תיקחי בחשבון את כל מה שמסביב –  נסיעות שבתות. אם עושים משהו אז עד הסוף" אמר דודו לאשתו וזו הסכימה. כך רוי החל לשחק בשנה הראשונה בקבוצת הילדים של הפועל אשקלון וכישרונו ישר בלט לעין. "הבנו שיש משהו ברגליים ובראש" אומר אביו, "הייתה שנה ממש טובה".

לאחר שנה בהפועל אשקלון החליטו הוריו של רוי לעלות שלב ולעבור למועדון גדול יותר, הפועל באר-שבע. גם שם הוא התבלט במיוחד ועבד קשה באימונים כדי להוכיח את חריצותו והתמדתו. כמו כן מתחילת הדרך הוצמד לו תזונאי ומאמן כושר אישי ומנטלי כדי לשמור על איזון וכושר מתאימים.

לאחר שהפועל ב"ש החתימה את רוי לשלוש שנים במועדון הם הוציאו אותו לאחרונה למבחנים בקבוצת הפאר הספרדית אתלטיקו מדריד במסגרת שיתוף הפעולה בין שני המועדונים. רוי ואביו המריאו לשבוע מרגש ועמוס בחוויות כאשר מטרת הטיסה למדריד הייתה לבחון את היכולות הביצועיות של רוי.

אז מה הם עשו שם? האב הנרגש סיפר השבוע ל"סטאר": "הטיסה כללה שינה באקדמיה של אתלטיקו ואימונים משותפים עם הקבוצה הבכירה של השנתון שלו (2006). בנוסף הוא התאמן עם הקבוצה הבוגרת. השחקנים חיו ונשמו כדורגל מהבוקר עד הערב, ממש שחקנים מן השורה הראשונה. ברור שאני תומך בזה שלוש שנים אנחנו רצים בשביל רגעים  כאלה. זה הרבה עבודה קשה מצידו ובזכות זה הגענו ליעדים ומשם ממשיכם הלאה ליעד הבא".

אתה יכול להגדיר אותו כרגע?

"תראי, בבאר שבע יש פה ספרדים שמשחקים איתם מטעם השיתוף פעולה. עכשיו יביאו לנו את הדוח של ההתרשמות מרוי ומשם נראה לאן פנינו מועדות".

איך רוי משלב בין הכדורגל לחברים?

"האימונים והעבודה הקשה מצריכים ממנו המון ויתורים. יש מקרים בהם הוא מתאמן במקום לצאת לבילויים עם חברים, ככה שישנם פעמים שהוא פחות מתראה איתם. מה גם זה המון נסיעות, האימונים הם חמש פעמים בשבוע בבאר-שבע. המשחקים בשבת, אבל המטרה מקדשת את האמצעים".

עד כמה הוא מוכן לאתגרים שנלווים למעבר לקבוצה בחו"ל?

"הכי חשוב שהוא מאושר ושלם עם ההחלטה שלו. אמרתי לו – ברגע שתשחק כדורגל בשבילי אל תשחק בכלל. תעשה את זה בשבילך, להגשים את עצמך. רוי עם רגליים על הקרקע, ממשיך לעבוד קשה כל הזמן ולוקח את הדברים בצורה נכונה והוא מודע לכך שזה מניב תוצאות חיוביות, במיוחד בשנה האחרונה".