עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מדגרת קורונה

למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: סיון מטודי ואדי ישראל)

מהנתונים שמתקבלים מדי יום, עולה שמוסדות החינוך מהווים גורם בידוד ותחלואה מהעיקריים באשקלון. הקושי בריחוק החברתי בתוך כתלי בית הספר, גורמת להכנסתם לבידוד של תלמידים וצוותי הוראה רבים

 

 

ההודעה האחרונה על שליחתם של מאות, ילדים וצוותי הוראה, התקבלה רגע לפני סגירת העיתון, בעקבות מורה שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה בבית הספר 'מדעים', ולאור חשש כבד כי הוא בא במגע עם מרבית התלמידים, הנחתה רופאת המחוז, פרופ' נטליה בלנקו, על הוצאה לבידוד של כל תלמידי בית הספר, ההנהלה והצוות החינוכי.

כמו כן, בשל תחלואה גבוהה בבתי הספר 'פלא יועץ' ו'מעיין חיים ושלום' בנים, הנחתה רופאת המחוז על הוצאת כלל התלמידים, ההנהלה והצוותים החינוכיים גם במוסד חינוכי זה לבידוד. ההחלטה התקבלה בשיתוף עיריית אשקלון, מינהל חינוך ומחוז דרום במשרד החינוך.

 

הודעה זו הגיעה בנוסף לנתונים שהתקבלו כל השבוע בדבר סגירתם של גני ילדים, בתי ספר וכיתות שכל תלמידיהם נשלחו לבידוד.

גני ילדים: גן אגס א', גן נחליאלי חמ"ד, גן מפרשית חמ"ד (מחצית מהגן שהשתתפו ביום היערכות), גן חנה חמ״ד, גן שריג ב׳ וגן לוטוס א'; חלק מהכיתות בבתי הספר: אולפנת צביה, אגמים מ״מ, מקיף ד׳, כוכב הצפון, רמת כרמים, אורט ע״ש הנרי רונסון, מצפה ימים, נווה אילן, ישיבת צביה, מסילה, חמ"ד תורני ברנע ומקיף ה׳.

 

נוסף לאלו יש לא מעט הורים שמעדיפים לבצע פעולת מנע ולא לגלות שילדיהם נדבקו כתוצאה ממגע עם חולה מאומת, ואוסרים על הילדים להגיע לבית הספר. במצב כזה, ובהינתן שאנחנו מתקרבים לתקופת החגים, ראוי היה לשקול ביתר רצינות את סגירת בתי הספר התיכוניים באופן גורף, ואפילו חלק מבתי הספר היסודיים והגנים, על אף שפרוש הדבר הוא מציאת פתרון כדי שההורים לא יאלצו להישאר בבית ומניעת פגיעה אנושה בכלכלה. מסתמן שככל הנראה, בתקופת החגים, משפחות תבלנה יחד הרבה יותר ממה שהיה נדמה תחילה.