עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מגבירים את האכיפה נגד צואת כלבים

המדבקה שתודבק על המדרכה

כך הנחה ראש העיר את הגורמים המקצועיים במסגרת פגישה שערך עם קהילת 'אוהבי כלבים באשקלון'

לאחרונה קיים ראש העיר, תומר גלאם, פגישה עם נציגי קהילת 'אוהבי כלבים באשקלון' על מנת לעמוד מקרוב אחר פניותיהם בנושא הטיפול בבעלי החיים באשקלון וכיצד ניתן לקדם אותן. בין יתר הדברים שהועלו על ידי חברי הקהילה, בהם חגית עייני-סימון, היה שיפור גינות הכלבים בעיר וטיפול בתופעת צואת הכלבים. חברי הקבוצה אמנם בירכו על הגינות המפוזרות ברחבי העיר אך ביקשו לשדרג אותן על ידי הוספת מתקנים מתאימים לבעלי החיים ולבעליהם.

בהתאם לכך, ביקש ראש העיר מהגורמים המקצועיים לבחון שדרוג למתחמי הכלבים ברחבי העיר כולל הצבת תאורה, התקנת ספסלים, מרבדי דשא, מתקני מים ושילוט מתאים. כמו כן, התייחס ראש העיר לסוגיית צואת הכלבים. "הפעילות בתחום הייתה ועודנה אכיפה באפס סובלנות מול כל מי שיפר את החוק. אנחנו יוצאים למבצעים מתוגברים בכל מספר חודשים ונעשה זאת גם בזמן הקרוב. מדובר על מפגע תברואתי, מלבד הפגיעה בנראות של הרחובות שלנו ובניקיון שלהם ולא אתן לכך יד", אמר.

מהשיטור העירוני נמסר כי יתבצעו סיורים יזומים במטרה לאכוף את התופעה הן בצורה גלויה והן בצורה סמויה וכהכנה לכך יצאה העירייה בקמפיין בסימן 'על יציאות לא במקום משלמים – אוספים וחוסכים קנס של 730 שקלים', שכלל את מיתוג מעטפת הארנונה, פרסומים ברשתות החברתיות ובאתר העירייה וכן מדבקות עגולות שיודבקו על גבי שבילים ומדרכות באזורים המועדים לפורענות. בסיום המפגש הודו נציגי הקהילה לראש העיר על האוזן הקשבת ועל הרצון המתמיד לסייע גם בנושאים החשובים האלו.