עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

מגבירים את האכיפה כנגד מזהמים בנפת אשקלון

 

במבצע "לילות גת" המשותף לאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים הוחרמה משאית ששפכה חומרים מסוכנים לשטחים הפתוחים 

 

יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון וראש עיריית אשקלון תומר גלאם: "בכוונתנו להגביר בחודשים הקרובים את פעולות האכיפה- הן הגלויות והסמויות בשילוב אמצעים טכנולוגים מתקדמים בכל שטחי נפת אשקלון ובדגש על שריפות והשלכת פסולת וחומרים מסוכנים בשטחים הפתוחים. לא נהסס להפעיל יחד עם המשרד להגנת הסביבה את סמכויות הפיקוח והאכיפה כנגד העבריינים הסביבתיים"

בפעילות משותפת לאיגוד ערים לאיכות הסביבה, המשטרה הירוקה שבמשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים נעצר נהג רכב "ביובית" לאחר שנתפס על חם שופך חומרים מסוכנים בשטח פתוח בניגוד להנחיות ובניגוד לחוק.

"הפעילות המבצעית בוצעה לאחר חקירה סמויה שהתנהלה במשך מספר שבועות ובעקבות מידע שהתקבל באיגוד הערים ובמשטרה הירוקה". (בוקסה)

העבירות בשטח בוצעו בשעות לא שגרתיות, בשיטה ייחודית הקשה לאיתור ולתיעוד ובמועדים שונים, דבר הדרש מצד זרועות האכיפה היערכות מוקדמת של הצוותים בשטח לקראת הפעילות בכדי לתפוס את המשאית ונהגה בזמן ביצוע העבירה.

ביום ה-29.08.19 בסביבות השעה 05:00 לפנות בוקר נתפסה המשאית על חם לאחר שתועדה משליכה חומרים מסוכנים. צוות האכיפה תיעד את האירוע, לקח דגימות במקום השלכת החומרים המסוכנים בשטח הפתוח, ודגימות מרכב "הביובית".

נהג המכלית עוכב ונחקר באזהרה בתחנת המשטרה. המשאית נתפסה והועברה לחניון ייעודי מטעם המשטרה הירוקה ונפתח תיק חקירה כנגד כל המעורבים בפרשה, כולל המפעל.

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, הגב' מיטל אמיתי, מסרה כי היא מברכת על הפעילות המשותפת לגופים השונים וכי בכוונת האיגוד לפעול להגברת פעולות האכיפה כנגד מזהמים  באזור נפת אשקלון.

אמיתי הוסיפה כי השלכת פסולת ברשות הרבים היא עבירה חמורה הפוגעת בשטחים החקלאיים, בשטחים הפתוחים וגורמת לזיהום הקרקע ומי התהום. 

צילום: תמר מצפי